Ga naar inhoud

Snelheidssignaal picanto


P.Hoogwater

Aanbevolen Berichten

  • 2 weken later...
  • 2 jaar later...
  • 2 weken later...

In een Picanto TA (dus IIG die van 2011 en jonger) is er achter de radio een snelheidssignaal aanwezig voor de SDVC.

Op mijn TA zit een CC van Waeco. Deze pakt snelheid, rem en koppeling via CAN-bus op de OBD-stekker, inbouwen was daarom ook ZO gepiept... (niet zelf gedaan, had de auto nog geen week).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb helaas een oudere picanto (2005) , dus geen voorbereiding voor navigatie en zo.

Nou ben ik al een tijdje aan het speuren op internet met trefwoorden ook in het engels , maar kom bar weinig tegen .

Zelf ook geen stoomloop tekeningen of hoe dat ook heet.

Op mij obd stekker zitten een stuk of 8 draadjes, kan ze natuurlijk allemaal afgaan, maar of dat nou ideaal is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


OBD zul je niks aan hebben; die stekker is een "bus", dus digitale communicatie, geen dedicated speedpuls.
Dat digitaal zorgt ervoor dat mijn CC via OBD snelheid, rem en koppeling ziet.
Er zijn wel kastjes om van OBD een pils te maken, maar of je dat wilt?

Heb je ook al gezocht op inbouwinstructies voor je CC? Van sommige merken heb je hele lijsten met wat je waar moet aansluiten...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zit er sowieso niet een snelheidspuls achter de radio voor de snelheid afhankelijke volumeregeling?

Volgens mij gaat het hier om een Picanto SA of BA.
Ik weet niet of die dat hadden.

Misschien kan de vraagsteller aangeven wat hij heeft? Met een foto van de radio?
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het eerste type ,dacht dus BA, en ik heb nog de gewone enkel din radio.

Ik heb een john gold cc ,en die hebben het dan over het aansluiten van een draad op de snelheids signaal.

Ik heb dezelfde cc bij mijn eigen auto (Daihatsu Cuore) ingebouwd, op deze manier.

maar daar heb ik op internet de draadkleur gevonden, en dat is een lastige voor de kia picanto.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, johnnieb zei:

Ik heb het eerste type ,dacht dus BA, en ik heb nog de gewone enkel din radio.

Ik heb een john gold cc ,en die hebben het dan over het aansluiten van een draad op de snelheids signaal.

Ik heb dezelfde cc bij mijn eigen auto (Daihatsu Cuore) ingebouwd, op deze manier.

maar daar heb ik op internet de draadkleur gevonden, en dat is een lastige voor de kia picanto.

Heb je het al eens in het Engels geprobeerd in Google? Ik zie dan een aantal schema's te zien....wellicht ook die van jou?

 

kia picanto electric schedule radio

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ook al zitten Googlen.
En doe dat bewust meestal in het Engels.

Mijn gevoel zegt dat de BA geen SDVC heeft, "want" geen fabrieksradio...

Je zou eens achterop de klokkenbak kunnen zoeken; mijn Nissan 100NX had zelfs op het mechanische instrumentarium een electrisch snelheidssignaal, herkenbaar EN gemarkeerd op de flex-print.
Misschien dat de BA dat ook heeft?

En anders kijken of je een inbouwer om info kunt vragen?
Is altijd een poging waard, ook al hebben die van oudere voertuigen vaak weinig tot geen info...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelfs mijn Golf 2 had achterop de mechanische tellerbak een snelheid signaal :)
Er moet bij een Picanto toch echt wel ergens een signaal te vinden zijn. Heeft de radio normale ISO stekkers? Er kan dan nog best een snelheidsignaal te vinden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb wel IETS gevonden over de radio van de BA, maar dat is enkel de standaard ISO-pinning, geen snelheid.

Als er echt geen signaal te vinden is kun je altijd nog een magneetsensor bij een homokineet aan de versnellingsbak plaatsen met een setje magneten op de homokineet.

Ik heb in mijn Aygo-tijd meerdere CC's van Waeco ingebouwd en die sets werden altijd geleverd MET sensor, voor het geval er geen snelheidssignaal was.
Die heb ik waarschijnlijk nog liggen, al weet ik even niet waar, want pas verhuisd. Maar als ik ze nog heb kun je er zo 1 van me krijgen om te testen of dat wil werken met jouw John Gold...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Link naar reactie
Delen op andere sites


En bij deze (Kia TA) is het ook connector B nummer 16....als we het over dezelfde snelheidsvraag hebben btw...

Die radio is NIET van een TA. Dat ziet er eerder uit als de radio die in een SA zat. TO heeft een SA, maar met ISO, dus ik denk dan een minder luxe, of wat oudere uitvoering.
OF de ISO's komen vanaf een verloop...
Link naar reactie
Delen op andere sites


25 minuten geleden, Murcielaygo zei:


Die radio is NIET van een TA. Dat ziet er eerder uit als de radio die in een SA zat. TO heeft een SA, maar met ISO, dus ik denk dan een minder luxe, of wat oudere uitvoering.
OF de ISO's komen vanaf een verloop...

Tja.....ik geloof de auteur op z'n blauwe ogen....hij heeft het over een Picanto ll 1.2 3deurs

Maar wellicht dat die Poolse auto's anders zijn uitgevoerd...

 

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3600965.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die auteur haalt dingen door elkaar. De foto's zijn (voor mij) overduidelijk van een TA, dan zou je een Picanto II kunnen noemen.

De radio is echt die van een SA. De SA was de facelift van de BA, feitelijk de tweede versie. De TA zou dan de Picanto III zijn, maar zo werkt het dus niet.

Ik heb zelf een TA, dus weet echt heel goed hoe die radio eruit ziet.

Misschien dat TO foto's kan plaatsen van auto/interieur/kabels? Dan weten het echt zeker. En even bevestigen of er geen verloopkabel achter de radio zit bijvoorbeeld...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


27 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Die auteur haalt dingen door elkaar. De foto's zijn (voor mij) overduidelijk van een TA, dan zou je een Picanto II kunnen noemen.

De radio is echt die van een SA. De SA was de facelift van de BA, feitelijk de tweede versie. De TA zou dan de Picanto III zijn, maar zo werkt het dus niet.

Ik heb zelf een TA, dus weet echt heel goed hoe die radio eruit ziet.

Misschien dat TO foto's kan plaatsen van auto/interieur/kabels? Dan weten het echt zeker. En even bevestigen of er geen verloopkabel achter de radio zit bijvoorbeeld...

@Murcielaygo.....dat van die blauwe ogen was humor....ik heb intussen door dat jij hier op het forum veel weet over KIA's/auto's........:dup:.

Heb zelf ook een TA en herkende de radio ook niet als een TA, maar heb totaal geen idee welke uitvoeringen er in het buitenland allemaal worden geleverd. Los daarvan zijn die standaard radio's van kleinere/goedkopere auto's 9 van de 10 keer erg basis....(lees beroerd :lol:) wat mogelijkheden en geluidskwaliteit betreft!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zal een foto proberen te uploaden, maar de schema's heb ik ook gevonden.

En die zijn niet van mijn dochters kia. Daar zit een enkel din radio in, en heb gister ontdekt dat er ook dubbeldin radio's zijn voor dit type,echter zonder navigatie.

Dus vermoed dat daarom er ook geen snelheids signaal naar de radio gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...