Ga naar inhoud
Niro marc

Storing hybride systeem

Aanbevolen berichten

Vind nu wel dat het zover is dat KiaMNL je een andere, nieuwe Niro aan mag bieden..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lijkt me idd een passende oplossing. Laat ze die Niro maar in zn geheel naar Korea schepen en ga er in rijden totdat ze weten wat het probleem is en hoe het verholpen kan worden. Lijkt me ook fair naar andere klanten met, toekomstige, problemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

En helaas......na 15km rijden beginnen alle toeters en bellen weer te ringelen en is het euvel schijnbaar dus toch niet opgelost. Niro weer ingeleverd en wacht op bericht. Garage stond zelf ook verbijsterd te kijken en dat is logisch.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is ook wat ik net gemaild heb naar hen. Ook al wordt de auto binnenkort weer afgeleverd, ik heb in deze auto helemaal geen vertrouwen meer. Ik zak altijd met een bepaald onbestemd gevoel in deze auto rijden. Het is een waanzinnig fijne auto om in te rijden maar die ik heb mag van mij direct gewisseld worden voor een nieuwe. Nog geen twee maanden mee gereden, nog geen 4000 km op de teller. Soms moet een bedrijf zijn verlies nemen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook al nemen ze hem terug. 

Ze zullen nooit je aanschaf bedrag teruggeven. Ze reken altijd afschrijving van de kilometers en ouderdom.  Hoe kort of weinig dit ook is.  Maar als je dan weer een nieuwe goede auto hebt kan ik me voorstellen dat dat het wel waard is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Paar jaar geleden met een Renault gehad. Die stond ook meer in de garage dan thuis op het erf. De dealer was niet echt happig om iets te doen qua omruil voor een nieuwe auto, uiteindelijk via RenaultNederland heeft de dealer een voorstel gedaan om een bedrag bij te betalen voor een nieuwe. Het is zo jammer dat je altijd weer geld moet inleveren, terwijl je bij de aanschaf van een nieuwe auto er toch echt vanuit gaat dat het de eerste periode alleen de beurten is qua kosten. Hoop dat je er goed uit komt met de dealer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is het probleem bij huidige technieken !
Diagnose stellen is een vak op zich geworden en die kennis is niet meer voor handen in deze wegwerpmaatschappij.
Je zult maar naar 2 jaar buiten de garantie rijden als bij veel andere merken het geval is.:roll:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als het zo snel al weer fout gaat, geeft dat toch ook wel aan de dealer blijkbaar ook niet even een uitgebreide proefrit heeft gemaakt.
Dat zou je toch ook wel mogen verwachten na zo'n bijzondere reparatie...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit probleem lijkt uitzonderlijk en geen algemeen bekend probleem voor de Niro.  Het is natuurlijk wel uiterst vervelend indien het jouw nieuwe auto betreft!

Wellicht heeft KMNL een A-Team dat bijzondere storingen kan oplossen, anders ruilen ze de auto om (maar dat hoor je niet vaak in de praktijk).

Laat een medewerker van de garage er maar een dag in rijden als ea weer hersteld is.

Succes, hopelijk wordt de storing nu binnenkort snel en volledig opgelost.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

T’ja, jullie hebben allemaal een punt. De garage gaf echter aan dat ze naar hun mening en ism Kia, uitgebreid hebben gediastogniseerd en uiteindelijk tot de gezamenlijke conclusie zijn gekomen om deze reparatie uit te voeren. Daarnaast gaven zij ook aan de auto uitvoerig te hebben getest. Ik weet wel, dat ik hem niet meer ophaal, voordat ik 100% zeker weet of de oorzaak verholpen is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een pech allemaal!

Ik snap dat je het vertrouwen kwijt bent in deze auto. Ik zou ook met geknepen billen in zo'n auto stappen.

Maar hopen dat KIA met een passende oplossing komt, want deze affaire duurt al heel lang.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Update: nog steeds geen oorzaak ontdekt.

maar.........over 4-6 weken wel een nieuwe Niro voor de deur! Mochten ze nog achter de oorzaak komen dan krijg ik dat te horen en dan laat ik het weten op dit forum.

• Like 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey Marc,

Dat is voor jou heel erg goed nieuws! En van de dealer erg netjes opgelost vind ik. Je krijgt een verse Niro en kan over een paar weken heerlijk gaan genieten van je nieuwe Niro. Ik wens je heel veel zorgeloze en veilige kilometers toe in je nieuwe Niro! Ben benieuwd wat het probleem nou is met je oude Niro dus ik blijf je topic volgen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uren geleden, Niro marc zei:

Update: nog steeds geen oorzaak ontdekt.

maar.........over 4-6 weken wel een nieuwe Niro voor de deur! Mochten ze nog achter de oorzaak komen dan krijg ik dat te horen en dan laat ik het weten op dit forum.

Zelfde kleur en uitvoering ?

Moest je nog wat bijbetalen vanwege die 4000 km ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heel netjes opgelost van KIA !
Ook al zouden ze het probleem helemaal oplossen, beter zal zo'n auto niet worden naar zo'n grote sleutel partij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, bigwade zei:

Zelfde kleur en uitvoering ?

Moest je nog wat bijbetalen vanwege die 4000 km ?

Zelfde kleur, zelfde uitvoering, niks bijbetalen. Keurig 

• Like 6

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen