Jump to content
  • Sign Up
xtra40

Pimpmasters Kia Rio GT-line

Recommended Posts

Lekker bezig heer Pimpmaster !
NB er zit nog een plakkertje op het stuur, precies midden in het zicht ;-)

• Haha 2

Zojuist, bigwade zei:

Hahaha dat is om de gepoetste kant boven te houden. :mrgreen:

Maarre die afgevlakte onderkant, is dat origineel op de gt line of laten doen met het bekleden samen? 

3 minuten geleden, JDsigns zei:

Hahaha dat is om de gepoetste kant boven te houden. :mrgreen:

Maarre die afgevlakte onderkant, is dat origineel op de gt line of laten doen met het bekleden samen? 

D-shape stuur is standaard voor de Gt-line

• Thanks 1

6 minuten geleden, bigwade zei:

dat is  om beter het midden van de weg te kunnen houden :clown:

• Like 1
  • Haha 1

Ik zou me rot ergeren aan dat ding, haha !

5 minuten geleden, bigwade zei:

Ik zou me rot ergeren aan dat ding, haha !

o nee ik erger me niet zo snel en het valt me al niet eens meer op 

• Haha 1

het was weer update tijd :smileys-car-driving-120054:

• Like 2

Hallo xtra40,

Nu heb je me me te pakken. Ik kijk naar het filmpje en denk: 'Die sequentiële richtingaanwijzers had-ie toch al'? De nieuwigheid zit dus kennelijk ergens anders. Maar waar? Zijn het de knippers in de spiegels? Die zien er in ieder geval anders uit dan bij mijn Rio. Help mij af van mijn onzekerheid!

Overigens vind ik die meeknipperende led-strips boven de koplampen de leukste modificatie aan je auto. Een probeersel dat heel erg fraai is uitgevallen!

Hallo xtra40,
Nu heb je me me te pakken. Ik kijk naar het filmpje en denk: 'Die sequentiële richtingaanwijzers had-ie toch al'? De nieuwigheid zit dus kennelijk ergens anders. Maar waar? Zijn het de knippers in de spiegels? Die zien er in ieder geval anders uit dan bij mijn Rio. Help mij af van mijn onzekerheid!
Overigens vind ik die meeknipperende led-strips boven de koplampen de leukste modificatie aan je auto. Een probeersel dat heel erg fraai is uitgevallen!

Klopt de knippers in de spiegel zijn nieuw

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Like 1

Allemachtig wat een kermis! Vond het persoonlijk met normale knippers in de spiegel mooier. Maar gelukkig heeft iedereen een andere smaak

1 uur geleden, xtra40 zei:

Klopt de knippers in de spiegel zijn nieuw

Dank je! Dat had deze oude baas dan toch goed gezien.

• Like 1

9 uur geleden, Nieles zei:

Allemachtig wat een kermis! Vond het persoonlijk met normale knippers in de spiegel mooier. Maar gelukkig heeft iedereen een andere smaak emoji1.png

uiteraard vind ik en heel veel met mij het schitterend :clown:

• Like 2

2 uur geleden, xtra40 zei:

uiteraard vind ik en heel veel met mij het schitterend :clown:

Nou en of!! Ziet er heel gaaf uit. 

Wat ik me afvroeg, zou je de originele knippers aan de voorzijde kunnen uitschakelen/verwijderen zodat je alleen de running lights hebt en zoja is dit toegestaan denk je? 

Nou en of!! Ziet er heel gaaf uit. 
Wat ik me afvroeg, zou je de originele knippers aan de voorzijde kunnen uitschakelen/verwijderen zodat je alleen de running lights hebt en zoja is dit toegestaan denk je? 

Ik heb de knipperlicht lampen expres er niet uitgehaald de running lights zijn nu ook weer niet zo vel dat je ze overdag heel erg goed ziet of het mag ? Volgens mij wel

APK eis.

twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee aan de achterzijde van het voertuig, dan wel één richtingaanwijzer aan elke zijkant indien het voertuig vóór 1 juli 1967 in gebruik is genomen; het licht van de richtingaanwijzers van personenauto’s die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen moet knipperen;

7 uur geleden, Joey-Rio zei:

APK eis.

twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee aan de achterzijde van het voertuig, dan wel één richtingaanwijzer aan elke zijkant indien het voertuig vóór 1 juli 1967 in gebruik is genomen; het licht van de richtingaanwijzers van personenauto’s die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen moet knipperen;

Dit boek ken ik als APK monteur redelijk uit mijn hoofd 

ik keur het goed maar niet elke keur meester zal dit doen 

Hoe wel het redelijk strikt omschreven staat is er toch nog veel ruimte voor interpretatie vind ik dan

1 minuut geleden, Nieles zei:
44 minuten geleden, xtra40 zei:

Hoe wel het redelijk strikt omschreven staat is er toch nog veel ruimte voor interpretatie vind ik dan

Klopt ook is dit nog eens wat er op MOET zitten er is ook nog zo een deel van wat er op MAG zitten 

en dan nog kun je het anders interpreteren 

Volgens mij is er ook nog een regel dat als de kleinste te tekenen rechthoek om twee vensters met gelijke functie voor minimaal 60% door deze vensters bedekt wordt deze als 1 lamp gezien mogen worden.

Zo kunnen auto's tegenwoordig dus richtingaanwijzers (en andere lichten) uit meerdere delen hebben, verdeeld over body en achterklep vd auto.
Denk bijv. aan diverse BMW's, of de LED-richtingaanwijzers achter van een Renault Kadjar.
2 "vensters", maar samen meer dan 60% van de beschreven rechthoek, "dus" 1 lamp/functie.

En van een venster mag dan ook nog eens maximaal 25% afgedekt zijn, waardoor bijv. een 3e remlicht met 1 vd 5 lampjes stuk (=20%) toch kan worden goedgekeurd. (Erg prettig bij lampen met meerdere LED-elementen voor een functie)

• Like 1

1 uur terug, Murcielaygo zei:

Volgens mij is er ook nog een regel dat als de kleinste te tekenen rechthoek om twee vensters met gelijke functie voor minimaal 60% door deze vensters bedekt wordt deze als 1 lamp gezien mogen worden.

Zo kunnen auto's tegenwoordig dus richtingaanwijzers (en andere lichten) uit meerdere delen hebben, verdeeld over body en achterklep vd auto.
Denk bijv. aan diverse BMW's, of de LED-richtingaanwijzers achter van een Renault Kadjar.
2 "vensters", maar samen meer dan 60% van de beschreven rechthoek, "dus" 1 lamp/functie.

En van een venster mag dan ook nog eens maximaal 25% afgedekt zijn, waardoor bijv. een 3e remlicht met 1 vd 5 lampjes stuk (=20%) toch kan worden goedgekeurd. (Erg prettig bij lampen met meerdere LED-elementen voor een functie)

Dacht toch wel pienter te zijn, maar ik heb je verhaal een keer of 5 moeten lezen voordat er bij mij lampjes gingen branden....ook achter 1 venster...:lol::lol:;)

Ja, sorry, de term venster heb ik niet zelf bedacht.

Maar het komt erop neer dat ze daarmee het deel dat daadwerkelijk oplicht bedoelen.

Zeker met de moderne vormgeving is dat geen overbodige beschrijving.

Overigens kan het zijn dat de regels inmiddels weer anders zijn; ik heb dit jaren geleden ooit uitgezocht toen ik de achterlichten van zowel mijn Nissan 100NX als mijn DeLorean wilde aanpassen...

1 minuut geleden, Murcielaygo zei:

Ja, sorry, de term venster heb ik niet zelf bedacht.
Maar het komt erop neer dat ze daarmee het deel dat daadwerkelijk oplicht bedoelen.
Zeker met de moderne vormgeving is dat geen overbodige beschrijving.

@Murcielaygo....... Nee joh, probleem ligt bij mij. Ik probeer me eea in te beelden hoe je dat allemaal bedoelt en dan heb ik het er nogsteeds moeilijk mee....^_^

Heb zelf ook die strips ingebouwd. Heb ze ook besteld voor mijn achterlichten, maar dan alleen knipperlichtfunctie. Ik ga ze zo installeren dat ik ze tegen de tijd dat de APK om de hoek komt kijken, ik ze even kan uitzetten.

• Like 1

Werk in uitvoering

04e0e2a8f77c4758f0c6699fa61fd8cc.jpg

Kon gisteren niet reageren, de forumsite had de hik. Vandaag dus maar even. Deksel van de motor, wat betekent dat? Ik houd het op een flitsende nieuwe kleur. Zwart met rood in plaats van die twee tinten grijs zou ik persoonlijk heel mooi vinden.

• Like 1

Ben benieuwd wat je plannen zijn.... En hoe het eruit komt te zien uiteraard.