Ga naar inhoud
casper

WLTP gevolgen voor de Niro

Aanbevolen berichten

47 minuten geleden zei Eric-H:

Ik dacht dus hetzelfde, heb de Design Edition genomen met wel een Schuif/Kanteldak. Ophalen zal rond de 2 weken zijn.

Heb voor de Gravity Bleu gekozen en voor dit type auto dit keer een vaste trekhaak, heb een nog Super mooie 4 jaar jonge Captur ook Automaat ingeruild.

Ik heb ook naar de Gravity Blue gekeken en was mijn 2e keuze. Het probleem was dat ik geen verschil zag tussen zwart en deze kleur. Maar dat ligt ook aan mijn kleuren blindheid :)

verder waren er zeer weinig kleuren nog beschikbaar. Metal stream, Platinum Graphite, Aurora Black en Gravity Blue. Weet niet of dit per dealer verschilt. maar mijn dealer vertelde dat er niet meer kleuren in voorraad waren bij KIA nederland en ook niet onderweg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lache, ik zie het verschil dus ook niet tussen Gravity Bleu en de zwart. Ook wat kleurenblind.

Dus vrouwtje en zoon mochten bepalen. Met dit als gevolg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik blijf toch nog even mijn bijna twee jaar oude niro doorrijden. 66.000 km op de teller. Daar moet mogelijk teveel bij nu.
Volgend jaar weer afwachten want eigenlijk zou de BPM afgebouwd worden door de regering. Maar als je nu kijkt is zelfs een PHEV straks zwaarder belast. Om geheel electrische wagens te stimuleren. Laten die nu net onbetaalbaar zijn voor particulieren.  
Dan is de PHEV geen optie en de volledig electrisch te duur met beperkte actieradius.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, wimkia zei:

Ik blijf toch nog even mijn bijna twee jaar oude niro doorrijden. 66.000 km op de teller. Daar moet mogelijk teveel bij nu.
Volgend jaar weer afwachten want eigenlijk zou de BPM afgebouwd worden door de regering. Maar als je nu kijkt is zelfs een PHEV straks zwaarder belast. Om geheel electrische wagens te stimuleren. Laten die nu net onbetaalbaar zijn voor particulieren.  
Dan is de PHEV geen optie en de volledig electrisch te duur met beperkte actieradius.

Ik ben het met je eens. Heb zelf aardig wat reken werk gedaan en de PHEV werd me gewoon te duur (mede door de aanschaf prijs en hogere belasting). Heb ook lang nagedacht over elektrisch maar vind het nog te vroeg. te lage actieradius, te lange laadtijden, te dure aanschaf en weinig keus.

Persoonlijk snap ik ook niet waar de regering mee bezig is om de PHEV niet meer te stimuleren. volgens mij is dit een goede tussen stap naar volledig elektrisch. hiermee kan iedereen wennen aan het laden en is er meer tijd voor verdere ontwikkeling. In andere landen hanteren ze deze aanpak wel. Dus ik heb de keuze gemaakt om voor de hybride te gaan en de PHEV even nog te laten.  wellicht over een paar jaar :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vermoed dat de de PHEV zijn eigen das om heeft gedaan. Overal hoor ik dat elektrisch rijden met die dingen nauwelijks gebruikt wordt, puur een belasting trucje geweest. De overheid zal deze signalen ook opgepikt hebben, nu krijg je dus zulke keuzes.

Elektrisch rijden spreekt mij enorm aan als toekomst echter wordt het door veel dingen geboycot

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minuten geleden, Rox zei:

Vermoed dat de de PHEV zijn eigen das om heeft gedaan. Overal hoor ik dat elektrisch rijden met die dingen nauwelijks gebruikt wordt, puur een belasting trucje geweest. De overheid zal deze signalen ook opgepikt hebben, nu krijg je dus zulke keuzes.

Elektrisch rijden spreekt mij enorm aan als toekomst echter wordt het door veel dingen geboycot

Mee eens, Maar was de aanpak dan ook niet verkeerd? de leaserijder had de meeste voordeel maar een groot gedeelte daarvan hing de PHEV niet eens aan het stroom. En de lease rijder heeft ook niet echt behoefte aan zuinig rijden. De prive rijder wel en zou veel meer voordeel hebben aan een fiscaal voordeel. maar op 1 of andere manier stimuleert de regering alleen maar de zakelijke leaserijder.

Ook nu weer met de volledige elektrische auto. waar ik nog wel wat begrip voor heb omdat er dan geen keus meer is om deze wel of niet op te laden.

Maar zou ook graag een stimulans willen zien voor de prive rijders. 

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, in eerste instantie heeft de regering het niet goed gedaan. Wat op zich wel goed is, betreft de veel lagere BPM die je op een hybride betaalt als particulier. Maar dat de PHEV/HEV niet interessanter wordt gemaakt voor particulieren die 2e hands rijden, blijf ik onbegrijpelijk vinden. Voor velen is dat een erg goed alternatief op het volledig elektrisch.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Zelfde nu met de nieuwe Nexo op waterstof. €50.000 uit mn hoofd en best leuk qua radius maar alleen aantrekkelijk als je 1 van de 4 waterstof stations dichtbij hebt. Dus alleen voor de vertegenwoordigers van Hyundai en de die hard freaks die geen last hebben van laad stress. Ik hoor helemaal niemand roepen dat ze als doel hebben om meer waterstof stations op te zetten dus dat komt ook niet van de grond. Zo rem je elk alternatief voor fossiele brandstof. En geloof me ik ben echt geen bomen knuffelaar maar de overheid is gewoon ronduit hypocriet daarin.

aangepast door Rox
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 minuten geleden, Brat Pit zei:

Ja, in eerste instantie heeft de regering het niet goed gedaan. Wat op zich wel goed is, betreft de veel lagere BPM die je op een hybride betaalt als particulier. Maar dat de PHEV/HEV niet interessanter wordt gemaakt voor particulieren die 2e hands rijden, blijf ik onbegrijpelijk vinden. Voor velen is dat een erg goed alternatief op het volledig elektrisch.

Daarom zie je ook de meeste phev/hev naar het buitenland gaan. In andere landen is het wel aantrekkelijk. 

Al zouden ze de wegen belasting aanpassen ipv gewicht op co2 uitstoot.  Dat zou al een heleboel schelen voor de 2e hands hybride auto,s

en een schonere wagenpark generen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zou vanuit de regering een kleine geste zijn om de PHEV structureel op het halftarief van de houderschapsbelasting te belasten. Dan blijft hij voor privé-rijders interessant. Daarbij komt dat wanneer zij voor een PHEV kiezen, je er vanuit kunt gaan dat zij maximaal stekkeren. Winst voor milieu en veel interessanter voor prive-rijder die een (2ehands) PHEV overweegt. Nu gaan ze massaal over de grens. Verloren investering van de overheid. Ik snap dat de zakelijke gebruikers dat wellicht niet met mij eens zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uren geleden, PCJW zei:

Het zou vanuit de regering een kleine geste zijn om de PHEV structureel op het halftarief van de houderschapsbelasting te belasten.

De regering doet niet aan gestes. Als ze iets willen stimuleren gaan ze meestal "het andere" zwaarder belasten, voor hun een win-win situatie denken ze.

Voor de privé gebruikers verwacht ik al helemaal geen stimulatie maatregelen (resultaten uit het verleden geven hier immers stof tot nadenken).

De gestes uit het verleden werden snel weer teruggedraaid, kijk maar naar de korting op de houderschapsbelasting enkele jaren geleden voor de hybrides, waren weg (2017) voor je het in de gaten had. Aanschaffen op basis van "kortingen" uit Den Haag blijven m.i. erg tricky.

aangepast door HenkM

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooiste zou zijn als de wegenbelasting geheven wordt over de CO2- uitstoot en niet over het gewicht. Een extra stimulance om een auto met lage CO2 uitstoot aan te schaffen.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, HansG zei:

Mooiste zou zijn als de wegenbelasting geheven wordt over de CO2- uitstoot en niet over het gewicht. Een extra stimulance om een auto met lage CO2 uitstoot aan te schaffen.

Dat is ook mijn idee. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

CO2 uitstoot is weer moeilijk bij PHEV auto's. Want de lease rijder die niet electrisch laad produceert meer CO2, doordat het benzine verbruik hoger is. Dan zal de tariefstelling weer nadelig zijn voor de particulier als men niet de fabrieksopgave accepteert.
Beter is dan een tarief per kilo gewicht en op basis van type auto (Electrisch, PHEV, Hybride, benzine, diesel, etc.) 

Het word tijd dat de BPM verdwijnt, is nu een melkkoe van 3 miljard afgelopen jaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
31 minuten geleden, wimkia zei:

CO2 uitstoot is weer moeilijk bij PHEV auto's. Want de lease rijder die niet electrisch laad produceert meer CO2, doordat het benzine verbruik hoger is. Dan zal de tariefstelling weer nadelig zijn voor de particulier als men niet de fabrieksopgave accepteert.
Beter is dan een tarief per kilo gewicht en op basis van type auto (Electrisch, PHEV, Hybride, benzine, diesel, etc.) 

Het word tijd dat de BPM verdwijnt, is nu een melkkoe van 3 miljard afgelopen jaar.

Als de BPM verdwijnt moet die 3 miljard ergens anders vandaan komen. Dan stijgen de tarieven voor de MRB gewoon. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De officiële cijfers zijn inmiddels bekend:

De Niro Hybrid doet 86 gr co2 voor de 16 inch uitvoering en 100 gr co2 voor de 18 inch.

De Plug in komt op 29 gr co2.

Dit zijn de officiële cijfers voor euro 6D en staan op de site van Kia Duitsland. 

Geen zorgen dus voor een eventuele verhoging van de BPM.:hammer:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Picanto brengt het er helaas minder goed af. De 67 pk versie gaat van 90 naar 115 gram.  Dat wordt een behoorlijke prijsverhoging.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bijzonder om te zien dat de betere meting een lager getal oplevert voor de niro.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jammer, ik hoopte dat m'n auto 5000 euro duurder zou worden;).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar ze zijn toch wat duurder geworden

ComfortLine 104 (141) A 86 € 21.255,37  € 4.463,63  € 1.321,00  € 27.040,00  € 27.995,00

DynamicLine 104 (141) A 86 € 22.908,26  € 4.810,74  € 1.321,00  € 29.040,00  € 29.995,00

DynamicPlusLine 104 (141) A 86 € 24.561,16  € 5.157,84  € 1.321,00  € 31.040,00  € 31.995,00

ExecutiveLine 104 (141) A 100 € 26.268,60  € 5.516,40  € 2.355,00  € 34.140,00  € 35.095,00

Blijkbaar is de benzine ook duurder (3 euro) geworden: Volle tank brandstof (benzine) €   80,00.

En een trekhaak ook (33 Euro): Trekhaak met vaste kogel (incl. 13- polige kabelset) € 658,00

Zie wel wat verschil in de  TPM (-1) vergeleken met het model van voor WLTP: 104 (141) / 5.600 - gecombineerd. en is het leeg gewicht nu 10 kg lichter.

aangepast door casper

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarom staat hier de Design Edition niet bij ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
33 minuten geleden, Eric-H zei:

Waarom staat hier de Design Edition niet bij ?

Hij is er nog wel maar staat als actie model: 1.6 GDi Hybrid DCT6 Design Edition 104 (141) A 101 € 23.426,45  € 4.919,55  € 2.494,00  € 30.840,00  € 31.795,0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt, hoe moet ik die bedragen nu zien eigenlijk ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is uit de prijslijst. Op kia.nl kan je deze dowloaden. 

Dan heb je alles en zie je ook de betekenis van de prijzen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

BPM stijging valt dan nog mee...
Voor de Niro EV blijft het stil qua prijsstelling..... Als je wat rondkijkt denkt men tussen de 40.00 en 50.000 euro. Dat is voor een particulier niet te betalen ook als is het BPM vrij......
Ben nu reuze benieuwd wat de uiteindelijke prijs is. Met 400 - 500 km op een volle accupakket kan ik er redelijk mee uit de weg en stap ik over. Alleen dan moet de prijs ook passend zijn.
Laadpaal aan huis en dan is de kilometerprijs wel lager....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen