Ga naar inhoud
Eric-H

Niro in de bergen

Aanbevolen berichten

Op 16-9-2018 om 07:28, Derrek zei:

Vond ik ook, maar heb hem ingesteld op de traagste reactie stand en dat bevalt het veel beter.

Rijd nu 2 weken in Harz- en Ertsgebergte en nu in Zuid Bohemen en het is een groot plezier om met een Niro te rijden in bergachtig gebied. Gebruik de CC/ACC vrijwel constant en schakel de snelheid met stappen van 10 naar de toegestane snelheden (knopje hoog/laag 1 seconde vasthouden) of bij afdalingen met stappen terug om met veilige snelheid op de dynamo af te remmen. Heb ik een voorganger  dan volgt de Niro deze feilloos . Samen met de rijstrookhulp is het wel heel comfortabel rijden. met de Niro.

Ga dan ook niet lopen klooien met in sportstand (terug)schakelen of zo om 0,1 km/liter zuiniger proberen te rijden. Ik heb een automaat voor het gemak en plezier en het lukt je toch niet. De programmeurs van Kia zijn echt niet achterlijk en de Niro zoekt het zelf wel uit hoe zuinig te rijden. En hij rijdt hij opvallend zuinig....

Klooien in de sportstand is niet aan de orde en de benzine in Oostenrijk is 1.32 euro dus bezuinigen hoef ik echt niet, zelf aangeven in welke versnelling hij mag dalen en dus ook op de motor afremmen vindt ik persoonlijk een stuk prettiger dan met de CC te gaan " klooien " ik weet niet hoe hoog de bergpassen bij jullie zijn maar hier in Karientie op CC steil naar beneden dalen is een No Go ! en niet te doen, dat zelf schakel mechanisme zit er ook niet voor de lol en kan wel degelijk goed gebruikt worden bij echte steile passen. ( of met een caravan rijden ik weet het ! )

aangepast door Eric-H

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen