Ga naar inhoud

Kia Niro Audio upgrade


Wander

Aanbevolen Berichten

Ik ben erg tevreden over mijn Kia Niro Dynamic Line (private lease). Het enige waar ik niet tevreden over ben is het geluid van de audio installatie. Omdat ik graag muziek luister in de auto ben ik hier nogal teleurgesteld in. Het geluid in mij oude Seat Ibiza was vele malen beter. Ik mis vooral de bassen, maar ik vind ook het vermogen nogal laag. Niet dat ik een dreunende kar wil hebben zou ik toch graag een verbetering willen hebben van het audio systeem. Ik heb gegooled en kom naar twee zaken die een upgrade voor de KIA Niro aanbieden, maar ik vind dat behoorlijk prijzig. Ik zou er maximaal 5 a 600 euro voor over hebben. Iemand ervaring of een advies. Omdat het een lease auto is kan ik de auto natuurlijk niet helemaal laten verbouwen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
  • 9 maanden later...

Weet er iemand wat er standaard voor merk/type speaker in de Niro (Dynamic Plus) zit? 

Ik lees her en der dat er JBL inzit maar dit kan (en wil ) ik niet geloven. 

De audio kwaliteit is zo goed (lees slecht) als een paar hele slechte oortjes van je favoriete audio player.... 

Ben wel een voorstander om zelf even simpel de speakers in de deuren te vervangen. Alvorens in wellicht een complete set er in laat bouwen (wat uiteraard een beste duit kost)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 6 maanden later...

Beste lezers, 

Zelf heb ik zinds kort een 2020 dynamicline. En ik moet zeggen dat daar een dijk van een geluid in zit, met meer dan voldoende bas(als of er een sub ergens in weg is gebouwd) ik neem aan dat kia heeft geluisterd naar de vele klachten over het slechte geluid uit de vorige bouwjaren. 

Ik ben super te vrede met mijn kia niro, alles er op en er aan wat ik op een auto wenste, en hij rijd ook heerlijk soepel. Top

aangepast door PaulNiro
Tik fout
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Alweer een blije Niro-rijder. Ben ook zeer tevreden over het geluid in mijn 'facelift' Niro. Eerdere berichten op dit forum deden idd het ergste vermoeden, maar geluid is prima voor elkaar. Ben een echte muziekfreak (was popjournalist, heb jaren gespeeld in een rockband en koop nog heel veel nieuwe muziek), dus geluid vind ik best heel belangrijk. In mijn oude C5 had ik een cd-wisselaar, nu moet alles op een usb-stick. Ga binnenkort kijken of ik Spotify kan krijgen.

Enige waar ik nu tegenaan loop is het feit dat ik in het donker wat moeite heb om de diverse knoppen die dan rood verlicht zijn goed van elkaar te onderscheiden. Zal wel aan mijn ogen liggen. Ben benieuwd of daar meer mensen last van hebben. Maar verder inderdaad een fantastische auto de Niro. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Doublebogey5, ik heb spotify op mijn tel, en als ik op het stuur de media knop gebruik(en je tel gekoppelt is met bleutooth) kan je schakelen tussen radio, USB, en media op je tel. Als je dan je display op media zet kan je van nr veranderen. Of op je stuur naast harder en zachter. 

Wel moet je eerst in je tel de afspeel lijst aan klikken, zo ver ik weet kan je niet op je auto display verder zoeken naar andere muziek, althans dat heb ik nog niet ontdekt......... Wat nog meer niet!!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 hours ago, PaulNiro said:

Hoi Doublebogey5, ik heb spotify op mijn tel, en als ik op het stuur de media knop gebruik(en je tel gekoppelt is met bleutooth) kan je schakelen tussen radio, USB, en media op je tel. Als je dan je display op media zet kan je van nr veranderen. Of op je stuur naast harder en zachter. 

Wel moet je eerst in je tel de afspeel lijst aan klikken, zo ver ik weet kan je niet op je auto display verder zoeken naar andere muziek, althans dat heb ik nog niet ontdekt......... Wat nog meer niet!!! 

Geen Carplay? (of is het geen iPhone?, heb geen verstand van Android toestellen)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maakt voor spotify toch niet uit Android of apple. Android auto of carplay, ik gebruik het bijde niet, zit je nog met je tel in de hand om bepaalde functies aan of uit te zetten... Toch?

Dragao. Of bedoelde je dit niet? 

aangepast door PaulNiro
Tik fout
Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, PaulNiro zei:

Maakt voor spotify toch niet uit Android of apple. Android auto of carplay, ik gebruik het bijde niet, zit je nog met je tel in de hand om bepaalde functies aan of uit te zetten... Toch? 

 

Tja, je kunt je ook af vragen wat op den duur 'beter' is, of op je telefoon even een afspeellijst selecteren in Spotify, of door het menu scrollen via het scherm in de Niro, op zoek naar het juiste lijstje op de USB-stick.

Door spoelen kun je beiden (Spotify of USB) via het touchscreen van de Niro, dus dat maakt geen verschil.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Had het wel leuk gevonden om op het scherm van de Niro, het menu van spotify te kunnen zien en bedienen. 

Ben nog al snel met wisselen van muziek soort, en met spotify heb je keuzen te over, op de stick zet je je favoriete muziek maar wil ook graag iets anders luisteren, keuze probleem.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites


39 minutes ago, dropje said:

 

Tja, je kunt je ook af vragen wat op den duur 'beter' is, of op je telefoon even een afspeellijst selecteren in Spotify, of door het menu scrollen via het scherm in de Niro, op zoek naar het juiste lijstje op de USB-stick.

Door spoelen kun je beiden (Spotify of USB) via het touchscreen van de Niro, dus dat maakt geen verschil.

 

 

19 minutes ago, PaulNiro said:

Had het wel leuk gevonden om op het scherm van de Niro, het menu van spotify te kunnen zien en bedienen. 

Ben nog al snel met wisselen van muziek soort, en met spotify heb je keuzen te over, op de stick zet je je favoriete muziek maar wil ook graag iets anders luisteren, keuze probleem.... 

 

Heb ik het niet goed begrepen? 

Ik gebruik niets anders dan Spotify via Carplay in de Niro en kies dan ook uit de playlisten die ik in spotify heb via het touchscreen van de Niro. 

Hebben we het over iets anders? 

Nummers skippen of volume werkt prima

Ook schakelen via de knop op het stuur tussen spotify / radio gaat prima

aangepast door Dragao
Link naar reactie
Delen op andere sites


29 minuten geleden, Dragao zei:

 

 

Heb ik het niet goed begrepen? 

Ik gebruik niets anders dan Spotify via Carplay in de Niro en kies dan ook uit de playlisten die ik in spotify heb via het touchscreen van de Niro. 

Hebben we het over iets anders? 

Nummers skippen of volume werkt prima

Ook schakelen via de knop op het stuur tussen spotify / radio gaat prima

Ik deel je mening. 
gebruik het ook al maanden en spotify werkt prima. Mijn telefoon ligt ergens in de auto en bedien alles via de kia knoppen en scherm. Snap dus de opmerking niet waarom de telefoon in de hand gehouden moet worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja we hebben het wel over het zelfde, ik ben vrij nieuw met spotify, (en heel er nieuw met de kia, die heb ik net drie weken) ik kan vanuit een, door mij zelf aan gemaakte playlist van nummer naar nr. 

Maar ik bedoelde, op mijn tel kan ik door het menu van spotify heen lopen en een cd of soort muziek aan klikken en dan vervolgens via het niro scherm door klikken naar het volgen nr, maar op het scherm van de Niro kan ik niet een andere cd kiezen..... toch.

Dat is misschien ook wel begrijpelijk. Ivm veiligheid? 

Moet ik meerdere play listen aanmaken, en kan ik die wel op het scherm aan klikken van de niro, sorry als alles een beetje verwarrend over komt :?

aangepast door PaulNiro
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 hour ago, PaulNiro said:

Ja we hebben het wel over het zelfde, ik ben vrij nieuw met spotify, (en heel er nieuw met de kia, die heb ik net drie weken) ik kan vanuit een, door mij zelf aan gemaakte playlist van nummer naar nr. 

Maar ik bedoelde, op mijn tel kan ik door het menu van spotify heen lopen en een cd of soort muziek aan klikken en dan vervolgens via het niro scherm door klikken naar het volgen nr, maar op het scherm van de Niro kan ik niet een andere cd kiezen..... toch.

Dat is misschien ook wel begrijpelijk. Ivm veiligheid? 

Moet ik meerdere play listen aanmaken, en kan ik die wel op het scherm aan klikken van de niro, sorry als alles een beetje verwarrend over komt :?

Ja, via CarPlay heb je niet alle functies die je op het device zelf wel hebt.  Dus in het geval van Spotify, Playlisten aanmaken.. Zoeken via CarPlay gaat hem niet worden.

Playlisten kan je wel makkelijk kiezen op Niro scherm.

aangepast door Dragao
Link naar reactie
Delen op andere sites


Een andere Spotify playlist kiezen via het scherm van de NIro is mij nog niet gelukt....   (in Spotify nummers door skippen, pauzeren e.d. lukt prima)

Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk, ik zal eens wat beter zoeken. (of komt het omdat wij een 2017 model hebben?)

 

Edit; of komt dat doordat ik zelf nog de gratis Spotify versie gebruik?

aangepast door dropje
Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minutes ago, dropje said:

Een andere Spotify playlist kiezen via het scherm van de NIro is mij nog niet gelukt....   (in Spotify nummers door skippen, pauzeren e.d. lukt prima)

Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk, ik zal eens wat beter zoeken. (of komt het omdat wij een 2017 model hebben?)

 

Edit; of komt dat doordat ik zelf nog de gratis Spotify versie gebruik?

geen idee.. Als ik in de Carplay naar Spotify ga dan heb ik boven in knoppen 1 van de knoppen is playlist :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zal eens een aantal playlisten aan maken en kijken hoe en wat ,zit nu in een wat lastig positie om het een en ander uit te proberen (net nieuwe heup gekregen en ben nog aant revalideren  :sweatdrop:) dus voorlopig nog niet naar buiten en in de Niro,helaas.

weet ook niet of er veel verschil zit in het media systeem van nu en van 2017.

meer mogelijkheden ,dat denk ik wel en een groter scherm 10”(is wel heel mooi)

Link naar reactie
Delen op andere sites


39 minuten geleden, Dragao zei:

geen idee.. Als ik in de Carplay naar Spotify ga dan heb ik boven in knoppen 1 van de knoppen is playlist :) 

 

Oh wacht even.... Ik bedenk mij ineens dat ik Spotify altijd luister rechtstreeks via de knop "media", niet via Android auto.....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...