Omgaan met Waxoil
3 3

56 berichten in dit topic

Aanbevolen berichten

Beste mede Niro ( Kia ) rijders.

Wat mag je nu uiteindelijk wel of niet met een nieuwe auto behandeld met Waxoil ?, waar moet je op letten, met welk wasmiddel mag je de behandelde auto wassen of is de eerste tijd geen shampoo nodig, mag je door een wasstraat, mag je insectenspray gebruiken, kortom hoe behoud je het beste de kwaliteit van de waxoil om deze zo lang mogelijk zijn bescherming en glans te laten behouden, ik zie erg graag jullie reactie's tegemoet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn dealer heeft me verteld dat ik me de eerste maand in moet houden met reinigen, enkel en alleen vogelpoep verwijderen. Dit om de waxoil volledig te laten uitharden. Daarna mag ik alles ermee doen.

Ben ook wel benieuwd naar ervaringen. Volgens de dealer neemt 90% de waxoil af bij aanschaf van een nieuwe auto (als ik een verkoper mag geloven)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden zei Rox:

......................Volgens de dealer neemt 90% de waxoil af bij aanschaf van een nieuwe auto (als ik een verkoper mag geloven)

Vertaal dat maar in: 10 procent zegt dat ze het niet willen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ach Tis een leuke verkoop dingetje maar ook niet meer dan dat. Het is een beetje hetzelfde als je zelf turtle wax op je auto zet. 

In ieder geval is het echt niet zo dat het zo lang werkt als ze zeggen.  Een keer goed wassen en het meest is eraf. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden zei PeterD:

Vertaal dat maar in: 10 procent zegt dat ze het niet willen.

Ik heb inderdaad gezegd dat ik het niet wilde. Bij mijn vorige auto had ik het wel gedaan, maar heb niet gemerkt dat het inderdaad werkt. Drie jaar was me toen beloofd. Koste me veel moeite/ discussie om het niet te hoeven nemen. Uiteindelijk uitgeruild tegen de set rubberen matten en kofferbakbescherming.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waxyol is gewoon dure markering. Maar ja, ook op mijn Niro zit het. Vroeger bij m'n Tucson had ik bij de toenmalige Halfords een nanosealer gekocht, iets van 19 euro. Zelf aangebracht, heeft zeker anderhalf jaar prima gehouden. Prijs van Waxyol staat echt niet in verhouding tot wat je krijgt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar nou nog de vraag, wat mag je nou echt niet doen en wat wel.?

Insecten verwijderen, waarmee wel en of niet.

De Wasstraat gebruiken en zoja na hoeveel tijd.

Zelf wassen, na hoeveel tijd en welke shampoo niet of juist wel gebruiken.

Vroeger hoefde je de auto de eerste maanden alleen maar af te spuiten, ( op vogelpoep na ) geldt dit nog steeds.

Wil gewoon de beschermingslaag zolang mogelijk in takt houden, je betaald er immers genoeg voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoals Freaky zegt: marketingdingetje . Hier verdient de garage weer een paar tientjes aan en die hebben ze hard nodig. Het wordt voor circa 40 Euro ingekocht en voor een veelvoud verkocht.

Je mag alles doen wat je wil. Wil je wassen: wassen. Wil je wasstraat: wasstraat. In tegenstelling tot je laklaag, blijft zo'n waslaag echt niet zitten. Je laklaag vormt een uitstekende bescherming voor de carrosserie, af en toe een beetje wassen en als hij moet glimmen een beetje poetsen. Meer is niet nodig. 

Maar goed, je hebt het al in de gaten: ik ben geen poetser. Als je je auto mooi wilt houden is de gouden tip om hem niet te gebruiken en binnen te zetten;-).

Over dat nanospul: lees deze post over 10 jaar nog eens. Nano geeft alles met weinig moeite glans: boot, auto, caravan, de lippen van je vrouw et cetera. Echter de moleculen zijn zo klein dat deze door je poriën je lichaam in gaan. Wat de gevolgen zijn weten we nog niet, maar over een jaar of 10 wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

On topic: als het goed is heb je bij je auto ook iets op papier gehad van je waxyol behandeling. Daarin staat wat wel en niet mag en hoe het zit met je (glans)garantie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb van de dealer waxoil aftershampoo voor de auto erbij gekregen. Deze moet ik gebruiken na een aantal keer de auto met een gewone auto shampoo gewassen te hebben. Mocht ik de wasstraat gebruiken moet ik gekregen shampoo van te voren op de auto sprayen en dan door de wasstraat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uur geleden zei biancaa:

Mocht ik de wasstraat gebruiken moet ik gekregen shampoo van te voren op de auto sprayen en dan door de wasstraat.

M.i. alweer een verkoop booster.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De drie jaar garantie op lak trok mij over de streep. Ik verwacht dat garantie ook echt garantie is al zal overal wel weer een een haak en oog aanzitten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 13-7-2018 om 17:46, biancaa zei:

Mocht ik de wasstraat gebruiken moet ik gekregen shampoo van te voren op de auto sprayen en dan door de wasstraat.

Haha das handig ga je voor het gemak van een wasstraat mag je eerst je auto in sprayen. :cool:

Wasstraat wordt voor alle soorten verzegeling  wax/was afgeraden. De chemische troep die daar uit de machine komt is voor geen enkele auto goed. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, niro zei:

Haha das handig ga je voor het gemak van een wasstraat mag je eerst je auto in sprayen. :cool:

Wasstraat wordt voor alle soorten verzegeling  wax/was afgeraden. De chemische troep die daar uit de machine komt is voor geen enkele auto goed. 

Ik maak al vele jaren, met alle auto’s, gebruik van de wasstraat en ze zien/zagen er allemaal perfect uit. Sterker nog ik heb nog nooit mijn auto’s met de hand gewassen. Wel maak ik enkel gebruik van een Anac wasstraat.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De "krasstraat" ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Recent mn waxoil-Rio opgehaald maar anders dan de eerdere uitleg 'maand uitharden, dus niet schoonmaken' uitleg is het niet gekomen. Geen foldertje, geen speciale tip en trics of een pakketje met waxoil-behoudende producten. Ik kan niet bewijzen dat het er niet opzit maar ergens bekruipt me toch een 'genaaid' gevoel als ik lees dat er kennelijk dealers zijn met speciale waxoil producten. De inkoop-verkoopprijs zal me worst zijn, het stukje aftersales vind ik matig van mijn dealer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)
4 uren geleden, Brat Pit zei:

De "krasstraat" ;-)

Nog nooit een krasje opgelopen. Maar nogmaals ik kom uitsluitend bij een Anac wasstraat. Zelfs geen swirls of iets dergelijks. 

aangepast door Specialmade
  • Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Rox zei:

Recent mn waxoil-Rio opgehaald maar anders dan de eerdere uitleg 'maand uitharden, dus niet schoonmaken' uitleg is het niet gekomen. Geen foldertje, geen speciale tip en trics of een pakketje met waxoil-behoudende producten. Ik kan niet bewijzen dat het er niet opzit maar ergens bekruipt me toch een 'genaaid' gevoel als ik lees dat er kennelijk dealers zijn met speciale waxoil producten. De inkoop-verkoopprijs zal me worst zijn, het stukje aftersales vind ik matig van mijn dealer.

Ik kreeg via de mail een aanmelding dat mijn auto behandeld was met MC platinum lakbescherming, krijg nu nog regelmatig verkoop mailtjes van het bedrijf, tevens lag er een pasje in de auto dat de auto behandeld is. Verder ook geen uitleg van de dealer gehad alleen een fles met shampoo dat ik eens in de zoveel tijd een keer moet gebruiken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 13-7-2018 om 14:41, Eric-H zei:

Maar nou nog de vraag, wat mag je nou echt niet doen en wat wel.?

Insecten verwijderen, waarmee wel en of niet.

De Wasstraat gebruiken en zoja na hoeveel tijd.

Zelf wassen, na hoeveel tijd en welke shampoo niet of juist wel gebruiken.

Vroeger hoefde je de auto de eerste maanden alleen maar af te spuiten, ( op vogelpoep na ) geldt dit nog steeds.

Wil gewoon de beschermingslaag zolang mogelijk in takt houden, je betaald er immers genoeg voor.

Als je er genoeg voor betaald, mag je toch wel een goede voorlichting verwachten?

bij twijfel zou ik gewoon niet doen en voor dat geld gaan shoppen bij een goede detailer, die jongens hebben vaak meer passie voor hun vak dan een monteur die naast zn dagelijkse werkzaamheden ook waxoil behandeling doet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ofwel Kia geeft 5 jaar lakgarantie en waxoyl 3 jaar glansgarantie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste Forumgenoten, ik las onderstaande tekst op de Waxoyl website, wie heeft dit wel gekregen bij zijn nieuwe Niro ?

--------------------------------------

Na uitvoering van de behandeling met Waxoyl 100+ ontvangt u een garantiekaart. Als dit niet gebeurd is, verzoeken we u er alsnog één aan te vragen bij uw dealer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die heb ik bij levering gekregen. Zowel bij de Carens in 2013 als bij de Niro in 2017.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 20 juli 2018 om 13:57, Brat Pit zei:

De "krasstraat" ;-)

Niet bij een goede ketting-wasstraat met textiele lappen. Hierbij wordt de auto eerst goed afgespoeld door het personeel. Ook in de wasstraat zelf krijgt de auto eerst een sopbehandeling voordat deze in aanraking komt met de borstels. Zo is het zand(oorzaak van de krassen) er wel af. Ook wordt er geen gebruik gemaakt van zogenaamde chemische troep. Een wasstraat moet aan allerlei milieu eisen voldoen tegenwoordig. 

Iets anders is lastig bij mij: ik mag niet wassen op straat.  Enige andere mogelijkheid is wassen in de wasbox. Voordeel daarvan is dat je ook de hoekjes bereikt die de wasstraat overslaat. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zelf toch wel positieve ervaringen met Waxoil. Auto is gemakkelijker schoon te maken en vuil als vliegen en vogelpoep hecht zich minder gemakkelijk. Je hebt geen speciale middelen nodig om de vliegen er af te krijgen. Of het 3 jaar houd? Geen idee. Ik vond wel dat de lak, van de auto die behandeld was, er na vier jaar beter uit zag. Ik heb vrij recent een Honda gehad waar het niet op zat. Vliegenpoep heeft er 1 dag opgezeten en ik had gelijk een soort krater in de lak. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
3 3