Jump to content
JWS

Recal NIRO

Recommended Posts

Of de postzegels waren op. :-)

Op ‎13‎-‎7‎-‎2018 om 13:10, JWS zei:

Ik keek toevallig op de site van de RDW en als je daar je kenteken ingeeft krijg je o.a. een openstaande recal voor de NIRO.

Het heeft te maken met de overbrenging van het hybridesysteem, die koppeling kan gaan lekken en dan kortsluiting en brand veroorzaken.

Er staat verder dat je contact moet opnemen met je dealer voor controle, maar als het goed is krijgen alle NIRO eigenaren een brief thuis

Ik heb hem gekregen 3 september naar de garage

Die van mij is van maart 2017 en bij de RDW staat de recall vermeld.

Tot nu toe nog (steeds) geen brief van KIA ontvangen. :mellow: :?:

24 minuten geleden, HansH zei:

Die van mij is van maart 2017 en bij de RDW staat de recall vermeld.

Tot nu toe nog (steeds) geen brief van KIA ontvangen. :mellow: :?:

Ff bellen met Kia Nederland !!

2 uren geleden, BvE zei:

Of contact opnemen met je Kia dealer. Hij kan je precies vertellen of dit voor jouw Niro ook nodig is.

16 uren geleden, BvE zei:

14 uren geleden, Specialmade zei:

Of contact opnemen met je Kia dealer. Hij kan je precies vertellen of dit voor jouw Niro ook nodig is.

zul je altijd zien hè

valt nu net de brief van KIA op de deurmat.....

• Like 1

17 augustus 2018: Brief valt vandaag op de mat, of ik met spoed een afspraak wil maken....Ahum: mijn dealer gaf al aan dat het niet zo'n vaart zal lopen. Uurtje op visite bij de dealer binnenkort.

Gisteren 17-08-2018 ook een brief in de bus, 28-08-2018 auto brengen ben benieuwd.

November 2016.  Ook terugroepactie.

Maar in 2 jaar tijd nog nooit brand gehad:no:.

7-december 2017 en geen terugroep.

Is model 2018

Dealer heeft me week geleden gebeld en er is een afspraak gemaakt voor 13 september.

Gisteren - 18-8-18 - rolde de brief van KMNL binnen.  :dup:

Gisteren nagekeken, was de 26e Niro bij onze dealer, nog niet 1 met olie lekkage vertelden zij daar. Gelijk navigatie update, kijken of A1 bij Amsterdam nu eindelijk goed er in staat...na een uurtje weer klaar.

17 minuten geleden, Robert de zei:

Gisteren nagekeken, was de 26e Niro bij onze dealer, nog niet 1 met olie lekkage vertelden zij daar. Gelijk navigatie update, kijken of A1 bij Amsterdam nu eindelijk goed er in staat...na een uurtje weer klaar.

Zou je misschien de versie van jou Kaartupdate met datum van die update bij onderstaand topic willen plaatsen, op die manier kan een ieder controleren hoe recent zijn eigen kaart versie is. B.v.d

" Kaart Updates voor de Niro " 

Mijn Niro (jan 2017) komt ook voor de recall in aanmerking. Een brief heb ik niet gekregen, mogelijk dat de lease maatschappij deze heeft ontvangen? Ik ga het eens navragen...

Ik vind het wel een kwalijke zaak dat Kia Nederland zo passief te werk gaat. Waarom pas een maand later een brief sturen? 

Net terug van de dealer, niets aan de hand.

Wel software update van media-systeem, geen kaart upadate.

Zojuist een afspraak gemaakt voor een oliebeurt.

Er werd gevraagd of ik de brief ontvangen had: nee dus. En ondanks dat op de RDW site op mijn kenteken geen recall gemeld wordt, wordt er wel extra tijd in gepland voor twee dingen. Een daarvan is de software update de andere heeft te maken met de recall. Er wordt een inspectie uitgevoerd.

Zo zie je maar dat de dealer blijkbaar andere info heeft dan de RDW. 

Gisteren de oliebeurt laten uitvoeren. Daarbij zijn verscheidene updates uitgevoerd. Ook de HCA controle is uitgevoerd.

Vandaag ontving ik de brief over de HCA controle. :grin:

vandaag  auto naar de garage geweest, HCA controle en twee modificaties. Welke konden ze niet zeggen. 

De mijne is gisteren geweest, zoals eerder gezegd er stond er bij RDW geen recall.

Ook bij mij twee modificaties. Een software update en een met een erg moeilijke te onthouden Engelse term waar de mevrouw achter de bali ook niet helemaal uitkwam. Iets met wire fencing XYZ abracadabra. Toch even gevraagd aan de monteur of het gelukt was: "ja hoor, u bedoelt dat tie wrapje"?

Het bleek dat er een paar draadje tegen elkaar konden schuren en die moeten even afgebonden worden.

Ik ga 13-9 ook naar de garage. Belde zelf omdat ik hier op het forum iets had gelezen over een update waardoor de Niro makkelijker EV rijdt in de stad. Gebeld en mijn Niro krijgt 2 updates waarvan 1 met het accupack te maken heeft. De andere werd niet verteld. Zal dat dan wel navragen.

Bij terugkomst van vakantie hier ook een brief van Kia op de mat voor de Niro van 2017-07 .

Terugroepactie van mijn exemplaar van de Niro staat ook op de site van het RDW.

Edited by Nir00tje