Rowdy Klijnsmit Posted August 16, 2018 Share Posted August 16, 2018 Beste leden, Sinds aantal weken trotse eigenaar van een Kia Rio Super Pack uit begin 2013. Alles bevalt prima behalve het geluid. Nu ben ik van plan om zelf een active subwoofer te plaatsen. Tijdens mijn vooronderzoek kwam ik er alleen achter dat mijn fabrieksentertainment systeem geen uitgangen zitten. Persoonlijk denk ik niet dat ik ze wil aansluiten op de achter speakers. Heeft iemand enig idee? Ik heb ook foto's gemaakt van de achterkant en bovenkant, voor aanvullende informatie over het fabrieksentertainment systeem. Met vriendelijke groet, Rowdy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted August 16, 2018 Share Posted August 16, 2018 Je kunt het beste een hi/lo filter tussen de achter speaker bedrading solderen werkt prima Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rowdy Klijnsmit Posted August 16, 2018 Author Share Posted August 16, 2018 9 minuten geleden, xtra40 zei: Je kunt het beste een hi/lo filter tussen de achter speaker bedrading solderen werkt prima Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk Beste xtra40, Bedankt voor je reactie en de link. Heb even gekeken op de facebook pagina, maar zie hier heel veel berichten staan. Heb je toevallig een specifiek bericht? Had ook al even gekeken naar hi/lo filter op Google maar is dit een apparaat of een soort van weerstandje, hoe moet ik dit zien? Met vriendelijke groet, Rowdy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted August 16, 2018 Share Posted August 16, 2018 Dit is een kastje welke je tussen de speaker draden in soldeer en daar kunnen dan weer je rca kabels naar je subwoofer toe op aansluiten ook kun je met dit kastje je hoge tonen weg filteren ik zal vanavond even een link zoeken voor je Maar het ziet er dan zo uit als op de foto Dit is trouwens in mijn nieuwe rioVerstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rowdy Klijnsmit Posted August 16, 2018 Author Share Posted August 16, 2018 Zojuist, xtra40 zei: Dit is een kastje welke je tussen de speaker draden in soldeer en daar kunnen dan weer je rca kabels naar je subwoofer toe op aansluiten ook kun je met dit kastje je hoge tonen weg filteren ik zal vanavond even een link zoeken voor je Maar het ziet er dan zo uit als op de foto Dit is trouwens in mijn nieuwe rio Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk Ah bedankt! Waar heb jij dit kastje gekocht? En hoe ben je erachter gekomen welke draden je achterspeakers zijn? Beviel de originele audioinstallatie niet? Mijn schoonmoeder heeft de nieuwe Stonic Dynamic en daar klinkt alles spot zuiver inclusief bass. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted August 16, 2018 Share Posted August 16, 2018 Ah bedankt! Waar heb jij dit kastje gekocht? En hoe ben je erachter gekomen welke draden je achterspeakers zijn? Beviel de originele audioinstallatie niet? Mijn schoonmoeder heeft de nieuwe Stonic Dynamic en daar klinkt alles spot zuiver inclusief bass.Kastje heb ik op ebay eens gekocht 10 tegelijk of zo kleur van de achter speakers heb ik even opgezocht in de auto Geluid was redelijk rio en stonic zijn identiek aan elkaar daarin maar het is nu nog eens 100 keer beter Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rowdy Klijnsmit Posted August 16, 2018 Author Share Posted August 16, 2018 7 minuten geleden, xtra40 zei: Kastje heb ik op ebay eens gekocht 10 tegelijk of zo kleur van de achter speakers heb ik even opgezocht in de auto Geluid was redelijk rio en stonic zijn identiek aan elkaar daarin maar het is nu nog eens 100 keer beter Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk Beste xtra40, Nog één vraag, heb jij ook een active subwoofer zo ja welke? Of heb je en versterker + subwoofer los? In mijn vorige auto (Ford Ka) was er vanaf de fabriek een subwoofer geïnstalleerd. Hiermee kon ik echt de ramen en spiegels laten trillen . Ik lees op internet dat een active subwoofer bijv. de Kenwood KSC-SW11 slechts een aanvulling is qua bass. Hoor het graag van je. Met vriendelijke groet, Rowdy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted August 16, 2018 Share Posted August 16, 2018 Ik heb dus die kenwood is bij mij dus meer om een mooie volle bas te krijgen maar niet om de ramen te laten klapperen uiteraard Als je in de buurt bent mag je altijd even komen luisteren Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rowdy Klijnsmit Posted August 16, 2018 Author Share Posted August 16, 2018 5 uren geleden, xtra40 zei: Ik heb dus die kenwood is bij mij dus meer om een mooie volle bas te krijgen maar niet om de ramen te laten klapperen uiteraard Als je in de buurt bent mag je altijd even komen luisteren Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk Beste xtra40, Heb jij enig idee welke kabels ik moet hebben voor mijn speakers? Ik wil namelijk een test doen met een versterker welke ik nog had liggen van een vorige auto. Hoor het graag. Met vriendelijke groet, Rowdy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted August 16, 2018 Share Posted August 16, 2018 dit zijn als het goed inde 2 stekkers achter in de radio dan kun je zien welke stekkers en hun positie je moet hebben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts