Ga naar inhoud
m van der pot

Trilling in vierde versnelling

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Sinds een paar dagen valt het me op dat mijn Ceed 1.4i een bepaalde trilling geeft in de vierde versnelling vanaf +-/ 3200 tot 3600 toeren. De trilling zit in heel de auto en stopt meteen als ik het gas loslaat. De auto trilt verder niet en loopt ook stationair goed. Wel zijn de banden erg oud en slecht (had ik beter moeten onderhandelen bij aankoop). Kan het aan de banden liggen of is het iets anders?

Mvgr 

Michiel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het trillen lijkt erger te worden, vandaag een flink stuk snelweg gereden en constant last gehad van flink trillen van de auto tussen de 80 en 100 km per uur in vierde en vijfde versnelling, enkel bij het gasgeven. Niemand een idee? Ik ga sowieso maar terug maar de dealer, hopelijk werkt deze mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog geen tijd gehad om naar de dealer te gaan. Wel zelf de bandenspanning gecontroleerd, bleek dat de dealer de voorbanden bij oplevering op bijna 3 bar(!) Hadden gezet. Nu teruggezet naar 2.4 (volgens boekje zelfs maar 2.2 nodig). Trillen is nu een stuk minder maar zeker niet weg. Het lijkt toch een banden gerelateerd probleem te zijn. Aangezien de dealer in Eindhoven zo vriendelijk was om me deze auto te verkopen met ruim 7 jaar oude banden zal ik binnenkort zelf nieuwe banden laten monteren. Hopelijk is het probleem daarmee verholpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk idd dat het probleem door de banden veroorzaakt wordt.

Misschien vers setje rubber (merk banden) en een rondje uitlijnen?

Ben je weer helemaal het heertje. (maar zonde dat een dealer het zo aflevert)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uren geleden, de Hunter zei:

Ik denk idd dat het probleem door de banden veroorzaakt wordt.

Misschien vers setje rubber (merk banden) en een rondje uitlijnen?

Ben je weer helemaal het heertje. (maar zonde dat een dealer het zo aflevert)

Inderdaad jammer van de dealer,  vooral gezien ik de verkoper er op had gewezen bij de proefrit. Hij verzekerde me dat alles met aflevering opgelost zou worden, niet dus. Les voor de volgende keer, laat het op papier zetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanmorgen toch maar even bij de dealer geweest, het trillen leek te verergeren. De stofhoes van de rechter aandrijfas bleek gescheurd en had geen vet meer. Volgende week wordt eea onder garantie gerepareerd/vervangen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen