Ga naar inhoud
casper

Leuke en handige gadgets/accessoires voor de Niro

Aanbevolen berichten

Ik bestel hem anders wel gewoon, kan altijd een groter gat maken als het nodig is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, Specialmade zei:

Door de grote verscheidenheid van het aantal verschillende usb sticks kan ik je daarop niet een antwoord geven. Dan zou je de hoogte van de usb stick moeten geven, gemeten vanaf het punt dat hij uit de usb-poort steekt. Zelf gebruik ik micro usb sticks van 16 Gb, maar die zit in de middenconsole tbv muziek.

Bij middenconsole mag ik aannemen onder je navigatie ?  of speelt de usb aansluiting onder de armsteun soms ook muziek af ??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu ben ik het toch echt zat: ik heb er ook een besteld (die organizer) :tt2: .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uren geleden, Eric-H zei:

Bij middenconsole mag ik aannemen onder je navigatie ?  of speelt de usb aansluiting onder de armsteun soms ook muziek af ??

Nee, alleen laden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uren geleden, Eric-H zei:

De usb stick tbv muziek zit in de middenconsole onder de navigatie. De usb aansluiting in de armsteun gebruik ik voor mijn MiFi router  d.m.v.  een usb kabeltje. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien ook wel interessant.

Beste forumleden, via onderstaande link kan je een lakstift voor jou kleur Niro ( auto, motor of scooter ) bestellen.

Dit werkt dus daadwerkelijk als een pen/stift om kleine pitjes, steenslag en wat diepere krasjes bij te werken, je kan meteen bij jou kleur ook de indien nodige metallic pen bestellen.

Ik heb zojuist de Gravity Bleu pen besteld incl. de Metallic pen voor samen net nog geen 28 euro. + 3.95 verzendkosten.  https://www.123autolakken.nl/lakpennen/p-1/LP67600.html?Automerk=kia  kleur code B4U Gravity Bleu

Ben benieuwd hoe het werkt, ik zal het laten weten.

https://www.123autolakken.nl/lakpennen/

aangepast door Eric-H

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor de freaks kwam ik nog een leuke pimp-pagina tegen: http://www.hi-motors.com/brand/brand-product_01.php?page=5&keyword=AX-&PHPSESSID=cfde6c4d0bf0e632e7d2196bd4bc079b 

Ik heb er niets besteld, vind het niet nodig, kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die willen personaliseren.

Onderstaand plaatje is maar een voorbeeldje, kan niet meer kwijt aan foto's hier.

688654274_niroass.thumb.jpg.a7c6e0cfb5bd80f3f2c4ba0c17984917.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Na toch wel ongerust maken over steeds vaker voordoende autodiefstallen met kopiëren van codes, de sleutels (ook de reserve) in een blikken bus bewaard.

Tot mijn grote leedwezen bleek dit systeem ook niet waterdicht.

Gisteren een fantastische uitvinding binnen gekregen.

Bij Bol.com twee speciale hoesjes besteld, dit werkt als een speer en kost weinig. echt aan te bevelen!! (lijkt wel reclame en heb nog niet eens aandelen)

Deze hoesjes hebben twee vakken, een beschermd en een onbeschermd, het is dus een kwestie van je sleutel omsteken van vakje-naar vakje.

site: https://www.bol.com/nl/p/autosleutel-anti-diefstal-rfid-beschermhoes/9200000098806879/ denk dat ik de laatste twee had, ik zie dat hij nu uitverkocht is, maar er staan nog een stuk of wat andere op de site met dezelfde eigenschappen.

Tekst van Bol.com:

Productbeschrijving

De signaal-blocker is een opbergetui voor uw autosleutel die is bekleed met speciale RDF materiaal.
Tegenwoordig kunnen dieven met speciaal apparatuur de auto sleutel van buitenaf kopiëren en uw auto openen.
Met de RFID hoes beschermt u uw sleutel van de signalen van dieven.
Hierdoor kunnen dieven hun apparaten om de auto via een afstandbediening te openen niet gebruiken.
sleutelhoesje.jpg.bf5cac706d98379e4aea054af1708c0c.jpg
aangepast door frogman

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, frogman zei:

Na toch wel ongerust maken over steeds vaker voordoende autodiefstallen met kopiëren van codes, de sleutels (ook de reserve) in een blikken bus bewaard.

Tot mijn grote leedwezen bleek dit systeem ook niet waterdicht.

Gisteren een fantastische uitvinding binnen gekregen.

Bij Bol.com twee speciale hoesjes besteld, dit werkt als een speer en kost weinig. echt aan te bevelen!! (lijkt wel reclame en heb nog niet eens aandelen)

Deze hoesjes hebben twee vakken, een beschermd en een onbeschermd, het is dus een kwestie van je sleutel omsteken van vakje-naar vakje.

site: https://www.bol.com/nl/p/autosleutel-anti-diefstal-rfid-beschermhoes/9200000098806879/ denk dat ik de laatste twee had, ik zie dat hij nu uitverkocht is, maar er staan nog een stuk of wat andere op de site met dezelfde eigenschappen.

Tekst van Bol.com:

Productbeschrijving

De signaal-blocker is een opbergetui voor uw autosleutel die is bekleed met speciale RDF materiaal.
Tegenwoordig kunnen dieven met speciaal apparatuur de auto sleutel van buitenaf kopiëren en uw auto openen.
Met de RFID hoes beschermt u uw sleutel van de signalen van dieven.
Hierdoor kunnen dieven hun apparaten om de auto via een afstandbediening te openen niet gebruiken.
sleutelhoesje.jpg.bf5cac706d98379e4aea054af1708c0c.jpg

Een 'kooi van Farraday'. 

Tja, eigenlijk triest dat dit nodig blijkt te zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is echt triest dat autofabrikanten dit niet- en  zelfs nu nog niet voorkomen, je hebt toch ook geen loper  (of touwtje) meer op je voordeur?

Het is triest, maar welkom in 2018! Waar het kraken van elektronica een internationale hobby is geworden en niet alleen bij professionals!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij hebben binnenkort (als het goed is) een Dynamicline (2017) die heeft een contact-sleutel.

Een startknop is wel leuk (hebben we nu ook) maar echt heel erg dramatisch is het toch ook niet om gewoon old-school een sleutel om te draaien. Wel veiliger.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niro executive

Leuk en mooi hoor die brede-platte bandenmet aluminium velgen, een paar weken terug een stoeprandje behoorlijk geschaafd (werd gesneden door iemand van links en bovendien nog op een voorrangsweg)

Had handen en voeten nodig om op de weg te blijven, dus geen kenteken kunnen noteren en hij/zij reed als een gek door,  gcezjing, CMC draaien, 2 kleuren spuiten, 2 velgen € 700,- Verzekering dekt de schade waardoor alleen mijn schade vrije jaren terug lopen en gelukkig nog niet mijn no claim korting.

Vandaag nylon velgrand beschermers er op laten zetten van alloygator laten monteren in een afwijkende kleur. (zijn een tien verschillende kleuren in)

Staat mooi en sportief, bij een evt volgend stoeprandje trek je hem er gewoon uit en laat hem vernieuwen, kost een fractie en ik vind het persoonlijk nog mooi ook.

Bij interesse, zie: https://alloygator.nl/

IMG_3528k.jpg.29d9076d720d23c4fa73b592d0612759.jpg

IMG_3526k.jpg.1eb60347df838173ae94d51cf4d84e9f.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Echt zwaar k☆☆☆e, rijd in dezelfde NIRO, wat kleur en velgen betreft, vanmiddag de auto gewassen en zag een beste kras op 1 velg, vindt dat al balen, laat staan als het jou schade was, jammer dat je geen dashcam hebt had je mooi het kenteken gehad, ik ga er wel 1 bestellen via kia.

Die ringen op de velgen dat is zeker een oplossing, zal zo is kijken welke kleuren er zoal zijn.

Gelijk een vraag over mijn kras op de velg, is daar speciaal polijst  spul voor dat voor aluminium velgen bestemd is, weet iemand dat ?

aangepast door Eric-H
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Eric-H zei:

Gelijk een vraag over mijn kras op de velg, is daar speciaal polijst  spul voor dat voor aluminium velgen bestemd is, weet iemand dat ?

Het probleem is dat de lichtmetalen velgen gespoten zijn (meestal, maar niet altijd, in een aluminium kleur). Als je gaat polijsten dan haal je deze beschermlaag er af tot op het blanke aluminium. Je zult dan weer moeten spuiten. Daar zijn wel spuitbussen voor te krijgen. Doe je dat niet dan zal het blanke aluminium oxideren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, frogman zei:

IMG_3526k.jpg.1eb60347df838173ae94d51cf4d84e9f.jpg

Smaken verschillen, maar ik vind de brandweer kleur behoorlijk afbreuk doen aan de mooie velg. Is dit er ook in een neutralere kleur die al in de band of velg zit?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je 2 seconden googled zie je dat ze ook gunmetal en grijs enz leveren..

aangepast door gjcvro

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Brat Pit zei:

Smaken verschillen, maar ik vind de brandweer kleur behoorlijk afbreuk doen aan de mooie velg. Is dit er ook in een neutralere kleur die al in de band of velg zit?

1-15 of 16

TOON                                                               9                                                                                  15                                                                                  30                                                     

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je kunt er bij je bandenkeuze rekening mee houden dat er modellen zijn die over velgrandbescherming beschikken. Helaas werken die niet afdoende als je met 50kmh tegen een stoeprand knalt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎5‎-‎10‎-‎2018 om 19:26, Brat Pit zei:

Mja, het rood past er niet zo bij inderdaad, komt verder helemaal nergens terug in de auto.

Gewoon donkergrijs of zwart nemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Over mooi of niet mooi is niet de oordelen, wat voor u schitterend is kan voor een ander afgrijselijk zijn.

Gedistingeerd, sportief, vrolijk, saai, flitsend, onopvallend, opvallend aanvullend, afbrekend, god zij dank zijn we niet allemaal hetzelfde. 

Dit was ook niet de intentie van mijn ingezonden stukje, de intentie is "velg randbescherming" en mede Niro gebruikers hier mee tippen om mogelijk toekomstige kosten te besparen.

Als u een foto in kleur van de zijkant van uw Niro heeft, dan kan u met het hulpprogrammaatje de velgrand- kleuren zelf proberen en kijken hoe dit naar uw persoonlijke mening staat.

Open of kopieer de onderstaande link en uw browser en u kunt direct aan de slag.

https://alloygator.nl/fitting/ 

image.thumb.png.5bc6229c62d55a545d76cb8db3439201.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

IN de middenconsole zit een aansluiting USB.

Dit is er echter maar 1 !  Nu wil het geval dat wij twee dochters hebben die hun tablet met vakanties of langere ritten mee mogen nemen en die hangen hem dan wel graag aan de stroom.

Hoe hebben jullie dat opgelost? Als ik zoek op 'splitters USB' dan kom ik alleen maar sigarettenaansteker aansluitingen tegen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, dropje zei:

IN de middenconsole zit een aansluiting USB.

Dit is er echter maar 1 !  Nu wil het geval dat wij twee dochters hebben die hun tablet met vakanties of langere ritten mee mogen nemen en die hangen hem dan wel graag aan de stroom.

Hoe hebben jullie dat opgelost? Als ik zoek op 'splitters USB' dan kom ik alleen maar sigarettenaansteker aansluitingen tegen....

Misschien zoiets !

https://www.beslist.nl/accessoires/d0029644640/USB_20_Een_Mannetje_naar_2_Dual_USB_Vrouwelijk_Jack_Y_Splitter_Hub_Netvoedingsadapter_Kabel.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
50 minuten geleden, Eric-H zei:

Zoiets zocht ik inderdaad, dankjewel !!

Iemand een idee wat de output is die betreffende USb aansluiting, in de auto ?
Niet dat ik er veel verstand van heb oid....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, dropje zei:

Zoiets zocht ik inderdaad, dankjewel !!

Iemand een idee wat de output is die betreffende USb aansluiting, in de auto ?
Niet dat ik er veel verstand van heb oid....

Ik zou gaan voor een dubbele USB aansluiting in de sigarenaansteker, gebruik je normaal gesproken toch niet en kan je zwaarder belasten (sommige zelfs tot 2400 mA), zie: https://www.allekabels.nl/sigarettenaansteker/1616/1674724/sigarettenaansteker-autolader-2x-usb.html?gclid=Cj0KCQjwxvbdBRC0ARIsAKmec9Z6QA_InIuBEfA-ufRtgiAqdTHiX0ngT1E9cZtH9nM_fKC0PxKN6kMaApJgEALw_wcB 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De aansluiting in de auto levert waarschijnlijk maar 500mA, misschien niet eens genoeg voor 1 tablet (of telefoon), zeker niet voor twee.

Ik zou dan ook eerder kiezen voor een dubbele lader in de 12V-aansluiting, zoals frogman aangeeft. Die kan zelfs 2x 2400mA leveren!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen