Ga naar inhoud
casper

Leuke en handige gadgets/accessoires voor de Niro

Aanbevolen berichten

Ik denk dat " dropje " specifiek iets zoekt wat niet helemaal vanaf de voorkant via de sigarettenaansluiting met kabels naar de achterbank moet, het ging meer om een aansluiting in de middenarm steun als ik het goed begrepen heb, dus een kortere route.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Correct, zoek inderdaad wat om aan te sluiten op de USB aansluiting in de middenarmsteun.

Dat is wel een klein minpuntje dat er in de huidige tijd geen fatsoenlijke aansluiting is om apparatuur op te laden op de achterbank. Want zoals gezegd, die halve Ampere is te weinig, zeker voor 2 apparaten...

Zelfs mijn 'oude' Renault heeft dit voor de achterbank...:???:   ('sigaretten' stekker)

Zou ik iets rechtstreeks vanaf de accu kunnen doen (wel gezekerd uiteraard)
De accu staat bij ons nog achterin..
Ja, daar ga ik eens naar kijken, heb op mijn motor ook een lijntje vanaf de accu naar het stuur, dat moet in de auto toch ook kunnen.

aangepast door dropje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 uren geleden, frogman zei:

Ik zou gaan voor een dubbele USB aansluiting in de sigarenaansteker, gebruik je normaal gesproken toch niet en kan je zwaarder belasten (sommige zelfs tot 2400 mA), zie: https://www.allekabels.nl/sigarettenaansteker/1616/1674724/sigarettenaansteker-autolader-2x-usb.html?gclid=Cj0KCQjwxvbdBRC0ARIsAKmec9Z6QA_InIuBEfA-ufRtgiAqdTHiX0ngT1E9cZtH9nM_fKC0PxKN6kMaApJgEALw_wcB 

De sigaretten aansteker in het middenconsole is afgezekerd op 15 Amp. het bovengenoemde (beneden nog een keer extra afgebeeld) verdeelblokje om hierin te steken is 2 X 2,4 Amp.

Ik zie absoluut het probleem niet, capaciteit te over!! 

image.thumb.png.8102ad04eba6a9f5e3737459d95222f9.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heeft de Niro geen 12V in de kofferbak?
Of was dat de Sportage?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Murcielaygo zei:

Of was dat de Sportage?

Dat was in de Sportage.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 21-9-2018 om 15:04, JeroenV zei:

Ik bestel hem anders wel gewoon, kan altijd een groter gat maken als het nodig is

Vandaag is ie binnen gekomen, en het past uiteraard weer net niet.
Hij komt net tegen de bovenkant van de dongel aan, dus de klep van de armsteun gaat niet dicht. 
Wordt ff wat rommelen dus...

Ik heb overigens deze dongel erin zitten: https://consumer.huawei.com/en/mobile-broadband/e8372/specs/ 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden, JeroenV zei:

Vandaag is ie binnen gekomen, en het past uiteraard weer net niet.
Hij komt net tegen de bovenkant van de dongel aan, dus de klep van de armsteun gaat niet dicht. 
Wordt ff wat rommelen dus...

Ik heb overigens deze dongel erin zitten: https://consumer.huawei.com/en/mobile-broadband/e8372/specs/ 

Doe er dan gewoon een kort usb verleng kabeltje tussen van 10 cm ofzo. Op ebay kosten ze een paar centen. 

aangepast door casper

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, frogman zei:

De sigaretten aansteker in het middenconsole is afgezekerd op 15 Amp. het bovengenoemde (beneden nog een keer extra afgebeeld) verdeelblokje om hierin te steken is 2 X 2,4 Amp.

Ik zie absoluut het probleem niet, capaciteit te over!! 

image.thumb.png.8102ad04eba6a9f5e3737459d95222f9.png

Inderdaad capaciteit genoeg, maar helaas niet op de tussenconsole, dat is wel jammer....

Het is niet onoverkomelijk, maar ik houd niet zo van losse snoeren overal.

En zoals gezegd, eigenlijk niet meer van deze tijd dat je snoertjes van voor helemaal naar de achterbank moet gaan leggen.

Afijn, het is niet anders, zal eens op mijn gemakje zien als hij werkelijk afgeleverd  (aflevering week vertraagd)

Edit: heb trouwens al twee van zulke sigaretten-aansteker stekkers liggen, gebruikten we in de Renault

aangepast door dropje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
54 minuten geleden, casper zei:

Doe er dan gewoon een kort usb verleng kabeltje tussen van 10 cm ofzo. Op ebay kosten ze een paar centen. 

Goed idee, net besteld op Ali :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, dropje zei:

Inderdaad capaciteit genoeg, maar helaas niet op de tussenconsole, dat is wel jammer....

Het is niet onoverkomelijk, maar ik houd niet zo van losse snoeren overal.

En zoals gezegd, eigenlijk niet meer van deze tijd dat je snoertjes van voor helemaal naar de achterbank moet gaan leggen.

Afijn, het is niet anders, zal eens op mijn gemakje zien als hij werkelijk afgeleverd  (aflevering week vertraagd)

Edit: heb trouwens al twee van zulke sigaretten-aansteker stekkers liggen, gebruikten we in de Renault

aangepast door frogman
geen sigaretten aansteker in middenconsole

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 11-10-2018 om 12:21, Murcielaygo zei:

Of was dat de Sportage?

Standaard niet. Je kunt er dan zelf een maken en gezekerd aansluiten op de accu, maar dan zit die niet geschakeld achter het contact. Wellicht geen probleem, maar als je hem wilt gebruiken voor bijvoorbeeld een koelbox, dan kun je hem beter wel achter het contact aansluiten zodat de accu niet leegloopt tijdens parkeren.

Als je een trekhaak hebt dan kun je achterin eenvoudig een geschakelde aansluiting maken. Je kunt hem dan aansluiten op de voedingslijn die bij installatie voor de trekhaak is getrokken (links achterin achter de bekleding). Je gebruikt dan de vaste voeding voor de aanhanger (caravan, paardentrailer). Deze is zwaar genoeg.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, Derrek zei:

Standaard niet. Je kunt er dan zelf een maken en gezekerd aansluiten op de accu, maar dan zit die niet geschakeld achter het contact. Wellicht geen probleem, maar als je hem wilt gebruiken voor bijvoorbeeld een koelbox, dan kun je hem beter wel achter het contact aansluiten zodat de accu niet leegloopt tijdens parkeren.

Als je een trekhaak hebt dan kun je achterin eenvoudig een geschakelde aansluiting maken. Je kunt hem dan aansluiten op de voedingslijn die bij installatie voor de trekhaak is getrokken (links achterin achter de bekleding). Je gebruikt dan de vaste voeding voor de aanhanger (caravan, paardentrailer). Deze is zwaar genoeg.

slim!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 9-9-2018 om 22:28, casper zei:

Op 16 oktober met bovenstaande link de console tray besteld, en op 25 oktober binnengekregen. Hele snelle shipment uit Korea dus. De tray past perfect (model 2018) en lijkt zelfs origineel Kia gezien de Kia doos en het rubberen matje met Niro erop . De USB kabel (of een dual USB kabel voor die 2 achterin :hammer: :hammer:) kan door het openingetje in de bodem. Voor spullen die ik weinig nodig heb, is er nog genoeg plek over onder de tray, de rest ligt in de tray. 

Bedankt voor de tip, ik ben er erg blij mee. Nu nog de overweging maken voor de pedalen. Het geld is het niet, origineel € 99,- , op eBay $ 15,99  (gratis verzending). Het staat wel mooi, ik vraag mij alleen af of het ook comfortabel rijden is. Iemand al ervaring met deze opzet pedalen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Rob_F zei:

Op 16 oktober met bovenstaande link de console tray besteld, en op 25 oktober binnengekregen. Hele snelle shipment uit Korea dus. De tray past perfect (model 2018) en lijkt zelfs origineel Kia gezien de Kia doos en het rubberen matje met Niro erop . De USB kabel (of een dual USB kabel voor die 2 achterin :hammer: :hammer:) kan door het openingetje in de bodem. Voor spullen die ik weinig nodig heb, is er nog genoeg plek over onder de tray, de rest ligt in de tray. 

Bedankt voor de tip, ik ben er erg blij mee. Nu nog de overweging maken voor de pedalen. Het geld is het niet, origineel € 99,- , op eBay $ 15,99  (gratis verzending). Het staat wel mooi, ik vraag mij alleen af of het ook comfortabel rijden is. Iemand al ervaring met deze opzet pedalen? 

Ik heb de originele sportpedalen van Kia maar daar zal niet zoveel verschil inzitten. Staat niet alleen mooi maar de grip is prima. Ik vind het fijner als de standaard rubber pedalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, Rob_F zei:

(of een dual USB kabel voor die 2 achterin :hammer: :hammer:) kan door het openingetje in de bodem.

Hebben "die 2 achterin" deze ook in gebruik? Naar verluid staat er niet al te veel Ampere op die USB aansluiting?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
30 minuten geleden, dropje zei:

Hebben "die 2 achterin" deze ook in gebruik? Naar verluid staat er niet al te veel Ampere op die USB aansluiting?

Nee, nog niet uitgeprobeerd, heb mijn nieuwe Kia Niro pas net en de dual kabel moet nog worden besteld. Beter iets dan niets en is het niks, dan gebruiken we de 12V aansluiting. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Specialmade zei:

Ik heb de originele sportpedalen van Kia maar daar zal niet zoveel verschil inzitten. Staat niet alleen mooi maar de grip is prima. Ik vind het fijner als de standaard rubber pedalen.

Ok, bedankt voor je reactie. Ik bestel ze gewoon. Is het niks, dan kan ik er vast iemand anders blij mee maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
40 minuten geleden, Rob_F zei:

Is het niks, dan kan ik er vast iemand anders blij mee maken.

Dat denk ik niet, ik rij al geruime tijd met de E-bay exemplaren en heb geen enkele rede om ze er weer van af te halen :clap:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Rob_F zei:

Ok, bedankt voor je reactie. Ik bestel ze gewoon. Is het niks, dan kan ik er vast iemand anders blij mee maken.

Ik heb ze ook via ebay. En zitten goed en merk niets tijdens het rijden. 

Let wel op er zijn 2 types. 1 moet je klemmen. Dit zijn de de goede. 2 moet je lijmen. Deze moet je niet nemen. 

Het scheelt 5 dollar maar dan moet je ze lijmen. En dat lijkt me niet handig. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎26‎-‎10‎-‎2018 om 16:12, Rob_F zei:

Nee, nog niet uitgeprobeerd, heb mijn nieuwe Kia Niro pas net en de dual kabel moet nog worden besteld. Beter iets dan niets en is het niks, dan gebruiken we de 12V aansluiting. 

Ik liep toevallig afgelopen weekend tegen zo'n splittertje aan (gewoon Action, voor 1,50 Eypo ofzo) en ga het binnenkort eens proberen.

Schijnt echter maar 0,5 A op te staan, lijkt mij niet voldoende. Maar goed, het is te proberen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uren geleden, dropje zei:

Ik liep toevallig afgelopen weekend tegen zo'n splittertje aan (gewoon Action, voor 1,50 Eypo ofzo) en ga het binnenkort eens proberen.

Schijnt echter maar 0,5 A op te staan, lijkt mij niet voldoende. Maar goed, het is te proberen.

Ok, dan loop ik ook even langs de Action, net zo makkelijk. Is het een USB hubje of een kabeltje die zich in tweeën splitst?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Rob_F zei:

Ok, dan loop ik ook even langs de Action, net zo makkelijk. Is het een USB hubje of een kabeltje die zich in tweeën splitst?

USB stekkertje, heel kort kabeltje en daar op een soort vierkant blokje, met 3 USB aansluitingen daar in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, dropje zei:

USB stekkertje, heel kort kabeltje en daar op een soort vierkant blokje, met 3 USB aansluitingen daar in.

Aha, die heb ik al eens eerder gehaald bij de Action. die van mij is een soort kruis, dus 4 USB aansluitingen (foto 1). Maar het probleem is dat het kabeltje veel te kort is en in de console blijft zitten.  Hierdoor steken er 2 of meer oplaadkabeltjes uit je console ipv 1 als de kabel wat langer zou zijn. Ik ga toch maar voor eBay of Aliexpress voor zo'n dual USB kabel (foto 2).

image1.jpeg

Knipsel.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja, inderdaad, die witte is het.

Ik ga eerste maar eens proberen. Lukt het echt niet, dan ga ik op zoek met een langere kabel met splitter op het eind, zodat er dan iig maar 1 kabel vanaf de voorzijde moet komen (uit sigaretten'stopcontact'). Dat dat er dan niet gelijk al twee zijn vanaf de voorzijde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen