Jump to content
casper

Leuke en handige gadgets/accessoires voor de Niro

Recommended Posts

Op 26-10-2018 om 16:16, Rob_F zei:

Ok, bedankt voor je reactie. Ik bestel ze gewoon. Is het niks, dan kan ik er vast iemand anders blij mee maken.

Zaterdag 03-11-2018 zijn de zilverkleurige metalen pedalen (rem+gas) binnengekomen....tjonge, wat gaat dat snel vanuit Korea. Het zijn gewoon originele Kia parts en dat voor $ 15,99 met gratis verzending. Bij de dealer in NL betaal je er € 99,- voor.
Dit is de "klik" versie. Eenvoudig erop geklikt en zitten nu stevig vast. Alleen bij het rempedaal is het een vervanging van de rubberen die er al op zat. Staat toch allemaal net even mooier en de grip voelt ook prima. Nogmaals dank aan de tipgever!:clap:

Ik denk dat ik ze nu ook maar ga bestellen,  kan je precies uitleggen wat je bij het rempedaal anders hebt moeten doen om te monteren tov het gaspedaal die je er dus schijnbaar zo op klikt ?

En heb jij ze dus ook hiervandaan ?

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F312181940017

Bij mijn vorige Captur had ik ook een rvs plaatje voor op het linkerbeen plato , was ook erg prettig en vooral mooi. Bestaat die er ook voor de Niro eigenlijk ?

Edited by Eric-H

7 uren geleden, Eric-H zei:

kan je precies uitleggen wat je bij het rempedaal anders hebt moeten doen om te monteren tov het gaspedaal

Op het rempedaal zit standaard een rubber "hoes", die er eerst van af moet voor dat de vervanger er op geklikt kan worden.

10 uren geleden, Eric-H zei:

Ik denk dat ik ze nu ook maar ga bestellen,  kan je precies uitleggen wat je bij het rempedaal anders hebt moeten doen om te monteren tov het gaspedaal die je er dus schijnbaar zo op klikt ?

En heb jij ze dus ook hiervandaan ?

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F312181940017

Bij mijn vorige Captur had ik ook een rvs plaatje voor op het linkerbeen plato , was ook erg prettig en vooral mooi. Bestaat die er ook voor de Niro eigenlijk ?

Met het rempedaal precies zoals HenkM zegt. Bij het gaspedaal kun je 'm er direct op klikken.
Ik heb de pedalen inderdaad besteld op die link van eBay.
Voor op het linkerbeen plato ben ik 'm nog niet tegengekomen voor de Niro. Als iemand deze al wel heeft gevonden, dan hou ik mij ook aanbevolen.

Snelle jelle's daar in China: 26 oktober de pedalen besteld, gisteren binnen gekomen.

De voetsteun nog niet, die moet nog komen.

wat is de meerwaarde van deze 'pedalen' ? Behalve dat het er wellicht wat gelikter uit ziet.

Zijn die ook niet glad als je met natte schoenen in de auto zit?

9 uren geleden, dropje zei:

wat is de meerwaarde van deze 'pedalen' ? Behalve dat het er wellicht wat gelikter uit ziet.

Zijn die ook niet glad als je met natte schoenen in de auto zit?

Nee hoor, die pedalen zijn voorzien van rubber strips en zijn dus echt niet glad.

Op ‎5‎-‎11‎-‎2018 om 06:14, JeroenV zei:

Plaat lijkt mij wat klein. Afmeting is volgens de beschrijving 20,4 x 8,7 cm, het huidige plateau meet 26 x 12 cm.

1 uur terug, r.p.vdmeulen zei:

Plaat lijkt mij wat klein. Afmeting is volgens de beschrijving 20,4 x 8,7 cm, het huidige plateau meet 26 x 12 cm.

O, heb de huidige niet eens opgemeten, gewoon gelijk besteld.
Voor die paar euro's is het leuk om te proberen, staat het niet gaat ie in de container ;) 

Op 7-11-2018 om 13:15, JeroenV zei:

O, heb de huidige niet eens opgemeten, gewoon gelijk besteld.
Voor die paar euro's is het leuk om te proberen, staat het niet gaat ie in de container ;) 

En....... is het wat?

Toevallig kwam hij vandaag binnen, ziet er aardig uit (hetzelfde als de pedalen in ieder geval).
Moet alleen de grootte nog ff checken hoe dat staat.

Net erin gezet; hij is inderdaad iets kleiner dan de steun die erin zit, maar als je hem gewoon fatsoenlijk in het midden plakt is het zeker niet storend.

4 uren geleden, JeroenV zei:

Net erin gezet; hij is inderdaad iets kleiner dan de steun die erin zit, maar als je hem gewoon fatsoenlijk in het midden plakt is het zeker niet storend.

Ok, thanks! 

Goedmorgen,

Ik zoek op internet een strip voor op je achterklep( kan besteld worden Kia webshop ) maar vind het vrij aan de prijs.

Heeft iemand een suggestie ?

Gr,

Arjo

ik zou ze niet kopen. zes jaar geleden had ik ze standard in mijn BMW drie25 . door dat ik moest remmen. met mijn leren schoenen ,aan gleed mijn voet van de rem af op het gas pedaal. voor mij reet een vrouwtje tot gevolg 20.000 euro schade aan beide auto,s. 

Op 9-12-2018 om 09:43, SINGER zei:

Singer,  dank voor je link.

Vandaag besteld, incl. verzendkosten 22 euro. Geen geld.

Voor (bijna) elk merk en type heeft men die strip. 

Komt tussen 7-15 januari.

Zou het graag is op een echte foto op een gravity blue NIRO zien, kan iemand dat realiseren.?

Hoe monteer je zo' strip eigenlijk ?

Edited by Eric-H

Bedankt Singer, Top.  Vraag, heb je misschien een foto in een hogere resolutie, deze is slechts 98 kb groot maar je mag een foto van max. 1000 kb ( 1mb ) plaatsen zodat ik het materiaal goed kan zien en wat scherper kan inzoomen, alvast ook mijn dank hiervoor.

Ps. Wat heb jij voor logo op je achterklep eigenlijk, het lijkt mij bij het inzoomen een ande logo dan die ik met kia er op heb maar kan het ook niet goed gezien hebben. ( vandaar die vraag over de resolutie )

Gr. Eric