Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Xmoo

Hoeveel KMs op een tank

Aanbevolen berichten

Benieuwd hoeveel KMs jullie maximaal op een tank hebben kunnen rijden. Vergeet niet vermelden welke trim en brandstof jij hebt.

Meeste was ik eruit heb kunnen krijgen was 733KMs met nog 18KM (op het scherm) te gaan. Vervolgens ongeveer 44,5L benzine getanked.

Kia Stonic Executive line, benzine.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo Xmoo,

ik rij gecombineerd zo 630 km op een tank . Dat is 1 op 14km.

Trouwens  mijn F.C.A systeem is weer gekalibreerd maar het werkt nog steeds niet naar behoren, geen melding op het LCD scherm. 

Ik ga maar eens verder mijn licht op steken wat voor stappen ik hiervoor kan ondernemen om het wel te laten werken zoals het omschreven staat in de brochure

het instructieboekje. 

Groeten Hankook

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vroeg het mij ook wel af. Ik heb wel een redelijk zware voet, maar de 600km op een tank heb ik nog nooit gehaald.

Als ik mijn tripje woon-werk rustig rijd krijg ik een gemiddeld verbruik van 1:17, en als ik wat meer stoplichtsprintjes heb dan zat dat al snel onder de 1:14.
Op de snelweg @120kp/h  hangt het ergens rond de 1:15/1:16, aldus de boordcomputer.

Van een diesel  komende met een zelfde tankformaat waar ik altijd, ongeacht de rijstijl, minimaal 800km op een tank haalde vind ik het behoorlijk teleurstellend.  Ik moet er nog maar eens een excelletje tegenaan gooien of benzine nou wel zoveel goedkoper is, zeker met die stijgende benzineprijzen....

En zo geschieden:
Met als snel 15.000k per jaar ben ik blijkbaar vanaf 9.000 km al goedkoper uit met een diesel.  Met intussen 7000km op de teller mag ik hopen dat het blok intussen wel goed ingewerkt is en het verbruik niet meer gaat zakken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 hours ago, OMEGA-ThundeR said:

Vroeg het mij ook wel af. Ik heb wel een redelijk zware voet, maar de 600km op een tank heb ik nog nooit gehaald.

Als ik mijn tripje woon-werk rustig rijd krijg ik een gemiddeld verbruik van 1:17, en als ik wat meer stoplichtsprintjes heb dan zat dat al snel onder de 1:14.
Op de snelweg @120kp/h  hangt het ergens rond de 1:15/1:16, aldus de boordcomputer.

Van een diesel  komende met een zelfde tankformaat waar ik altijd, ongeacht de rijstijl, minimaal 800km op een tank haalde vind ik het behoorlijk teleurstellend.  Ik moet er nog maar eens een excelletje tegenaan gooien of benzine nou wel zoveel goedkoper is, zeker met die stijgende benzineprijzen....

En zo geschieden:
Met als snel 15.000k per jaar ben ik blijkbaar vanaf 9.000 km al goedkoper uit met een diesel.  Met intussen 7000km op de teller mag ik hopen dat het blok intussen wel goed ingewerkt is en het verbruik niet meer gaat zakken.

Ik hou mij wel netjes aan max snelheid (soms trap ik hem wel door maar niet vaak). Cruise control aan en lekker chillen.

Wel bijzonder dat jullie gemiddeld op 600KM zitten, zelfs als ik hem aardig intrap haal is gemiddeld 625KM. Ik tank alleen maar benzine van de Shell en eens per 2/3 weken V-Power. Banden spanning alle wielen op 2.5 ipv (2.35 voor en 2.15 achter zoals vermeld in het boekje).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier gemiddeld over de eerste 4700 kilometer 6,2 liter op 100km. Snelle rekensom kom ik dan rond de 1:16 uit...

Maar daar zit ook een rit naar Oostenrijk bij, waar ik hem een aantal keer tot de max getest heb en gemiddeld niet onder de 130 heb gereden op de snelweg... Dus ik mag denk ik niet klagen.

Over het algemeen tank ik meestal met nog een kwart tank en dan een liter of 35 iedere keer. Ik zit dan meestal rond de 525/550 km.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen  

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.