Jump to content
  • Sign Up
Rox

Lichtopbrengst halogeen

Recommended Posts

Gisteren voor het eerst in onbekend terrein een nacht rit gedaan en me doodgeschrokken over de lichtopbrengst die in 15 jaar niet is verbeterd. Niet geholpen door enige vorm van verlichting, fijn die energie besparing, moest ik op de gok tussen de reflectoren door rijden aangezien het zicht mss niet meer was dan 20 meter en bij groot licht mss 30-40 meter.

Is dit normaal dat ik maar 20 meter zie? Is xenon/led daadwerkelijk beter qua zicht?

Als ik met onze Rio 4 op een donkere weg zonder straatverlichting rijd is het zicht van de koplampen iets van 20, 30 meter maar met groot licht verlicht ie echt wel meer als die 30, 40 meter wat jij zegt. Denk dat een meter of 70, 80 makkelijk goed wordt verlicht. Misschien nog meer.

Met led of xenon gaat er zeker een wereld van lekker verl licht voor je open
En voor de kosten hoef je het niet te laten

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Ook het contrast verbetert met LED en xenon.
Mits je niet hoger gaat als 6000.
Anders word het contrast hoger dan het menselijke ook aan kan. En het licht hinderlijk blauw paars.

Mijn Kia betrouwbaar voor elke dag. Als speelgoed heb ik wat anders.

Bij de 1e beurt komen er andere lampen in. Vraag aan jullie; xenon of led? Ik lees wisselende verhalen over beide en begreep dat voor 1 van deze er een interne aanpassing nodig is. 

1 minuut geleden, Rox zei:

Bij de 1e beurt komen er andere lampen in. Vraag aan jullie; xenon of led? Ik lees wisselende verhalen over beide en begreep dat voor 1 van deze er een interne aanpassing nodig is. 

voor led is er geen modificatie nodig behalve een lamphouder en het drogerzakje in de koplamp dop moet weg worden gehaald anders past het niet 

bij xenon moet er een gat in de dop worden geboord om de draden naar de balast door te kunnen steken 

Maar bij led kan het ook minder worden dit omdat de reflector speciaal gemaakt is voor normale lampjes. 

Ik vind de lichtopbrengst van mijn Rio ook zeer matig. Wat kost inbouwen van LED verlichting? Misschien het overwegen waard. Kan ik gelijk informeren over geluidsisolatie. Wat een herrie bak is deze Kia toch. Of gelijk maar omkijken naar een andere auto. Helaas mis ik dan de 7 jaar garantie. Moeilijk moeilijk.

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

Bij de Suzuki dealer is led verlichting voor alle merken voor 199€

35099825-9C31-4EF8-A2A6-DB6D18E345DD.jpeg

Op 20-1-2019 om 19:38, Marcel20vt zei:

Bij de Suzuki dealer is led verlichting voor alle merken voor 199€

35099825-9C31-4EF8-A2A6-DB6D18E345DD.jpeg

goeie actie alleen jammer dat het dan weer extreem duur is 

Klopt had er zelf ook aan zitten te denken ,wij moeten ook nog extra ring erbij hebben 

27 minuten geleden, Marcel20vt zei:

Klopt had er zelf ook aan zitten te denken ,wij moeten ook nog extra ring erbij hebben 

als je een rio 3 hebt wel voor de rio 4 is dit niet nodig 

heb voor tijde al heel vaak geplaatst en dat hoeft echt geen 199 euro te kosten :no:

Oké 
ik heb een rio3

Dan heb je inderdaad 2 lamphouders nodig maar dan nog
Als je graag led wilt kun je me altijd een PB sturen heb vast nog wel een setje liggen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

On 12/23/2018 at 2:42 PM, xtra40 said:

voor led is er geen modificatie nodig behalve een lamphouder en het drogerzakje in de koplamp dop moet weg worden gehaald anders past het niet 

bij xenon moet er een gat in de dop worden geboord om de draden naar de balast door te kunnen steken 

Gisteren dezelfde lampen geïnstalleerd die ik voor mijn Stonic had besteld bij de Rio van een maat van mij, past precies. Geen andere lamphouder en/of drogerzakje hoefte niet eruit (al hangt dit af van hoe groot het zakje is, bij mijn maat was het nog niet zo groot).

HB3: https://s.click.aliexpress.com/e/c5WyjQrW

H7 voor bocht: https://s.click.aliexpress.com/e/cAIA2nkc