Ga naar inhoud
Sigmasailor

KIA e-Niro

Aanbevolen berichten

Is het misschien een goed idee om een speciaal forum te openen voor de  toiekomstige 100% EV versie van de Niro. Ik heb al wat zitten zoeken maar kan door de bomen het bos niet vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je hebt in ieder geval de topic al gestart. Heb dat zelf gedaan met de PHEV. Uiteindelijk blijft het een 3e variant van de Niro. Speciale zaken van de PHEV of EV kunnen nu dus al geadresseerd worden.

Goed begin!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goede vraag; door het gebrek aan informatie heb ik geen idee. Kan er wel een trekhaak op? Ik dacht van niet.

Het broeit trouwens wel behoorlijk; ik verwacht de komende weken wel dat er een en ander duidelijk wordt (zoals de prijs en leverdatum). Misschien kan je er binnenkort zelfs eentje bestellen?

Yep, ook een apart PHEV forum zou mooi zijn, maar voorlopig heb je gelijk; dit is een begin.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja natuurlijk kan dat je mag 1400 kg trekken ik heb zelf geen caravan maar bij mij in de buurt staat een witte nero die hebben een hobby 460 je kan een nero autic maatties of schakelen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 27-11-2018 om 09:13, h.smit1946 zei:

ja natuurlijk kan dat je mag 1400 kg trekken ik heb zelf geen caravan maar bij mij in de buurt staat een witte nero die hebben een hobby 460 je kan een nero autic maatties of schakelen

Let op, de ene Niro is de andere niet! Voor de e-Niro is er (nog) GEEN typegoedkeuring voor een trekhaak.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 27-11-2018 om 09:13, h.smit1946 zei:

Mijn vraag slaat op de e-niro. Bij Kia loopt staat de vraag nog open en zijn ze dat aan het onderzoeken, dus moeten we nog wachten op een antwoord.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gisteren begrepen dat je met de e-Niro (vooralsnog) niet mag trekken en er zelf geen kogeldruk (voor fietsendrager) is toegestaan (zowel kogeldruk als trekkracht 0 (nul) kg).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Sigmasailor zei:

Ik heb gisteren begrepen dat je met de e-Niro (vooralsnog) niet mag trekken en er zelf geen kogeldruk (voor fietsendrager) is toegestaan (zowel kogeldruk als trekkracht 0 (nul) kg).

Uit welke bron heb je dat vandaan?

Als dit zo is, dan is een e-Niro voor mij geen optie!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Roland2017 zei:

Uit welke bron heb je dat vandaan?

Als dit zo is, dan is een e-Niro voor mij geen optie!

Op de Kia site bij FAQ E-Niro staat: Op dit moment is het nog niet duidelijk of de e-Niro zal beschikken over een trekvermogen of verticaal draagvermogen voor een fietsendrager. Onze R&D-afdeling kijkt naar de mogelijkheden en verricht diverse testen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heeft de dealer mij verteld. let op: is 'vooralsnog'; kan dus best veranderen. Dragen kan toch geen probleem zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Verwacht dat het hooguit voor een fietsendrager of bagagebox wordt toegestaan. Kon hem wel mee bestellen bij de lease offerte maar niet gedaan. Heb niet gevraagd of dat een foutje was. Een apert forum voor de e-niro is wel een goed idee denk ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de E-Niro besteld in Gravity Blue maar het bijbestellen van een trekhaak is (nog) niet mogelijk. Ik zat al bij de voorinschrijving toen de prijs nog niet bekend was maar verwacht Q1 te kunnen rijden. Hoop ik !

Wacht dus met smart op een levertijd.... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is er ook iets bekend over een App van Kia zodat je vanaf je telefoon de capaciteit van je accu kunt zien of bijvoorbeeld de laad snelheid? In Amerika zou dat vrijgegeven zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎18‎-‎11‎-‎2018 om 10:56, Sigmasailor zei:

Is het misschien een goed idee om een speciaal forum te openen voor de  toiekomstige 100% EV versie van de Niro. Ik heb al wat zitten zoeken maar kan door de bomen het bos niet vinden.

Ja waar je direct naar toe kunt met vragen en opmerkingen over de Niro EV, er zal toch een doelgroep voor zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

kwikvit vaste trekhaak 479 euro., een afneembare 615 euro. de nero mag 1400 kg trekken, mijn achter buren hebben een hobby 460 .gaan er regel matig mee toeren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Roland2017 zei:

Hallo, we weten nog niet eens of de e-niro wat mag trekken!:huh:

Verkeerde draadje:no:

Als je de brochure van de Niro-E doorkijkt staat er bij trekgewicht 0 kg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen