Ga naar inhoud
Sigmasailor

KIA e-Niro

Aanbevolen berichten

Effect van je rechtervoet minder goed onder controle hebben: bij 120 op de teller is de range (nog steeds acceptabel) 'maar' 300 km: 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Goed nieuws over de Kia e-Niro: die is straks verkrijgbaar vanaf € 42.510. Met 4% bijtelling rijd je zakelijk dus al zo’n duurzame en veelzijdige crossover vanaf € 53* netto per maand. En: hij staat vanaf december bij de Kia-dealers!

De consumentenadviesprijs voor de Kia e-Niro in de royale DynamicLine-uitvoering is € 42.510 (fiscale waarde € 41.475). De extra luxueuze Kia e-Niro ExecutiveLine is er vanaf € 45.510 (fiscale waarde € 44.475). Beide uitvoeringen hebben met een 64 kWh accupakket een actieradius van maar liefst 485 stille, comfortabele en emissievrije kilometers (volgens WLTP-meting). Metallic lak heeft een meerprijs van € 795.

Slechts 4% bijtelling in 2019; € 53* netto per maand gedurende 5 jaar
Met deze prijzen blijven beide uitvoeringen van de revolutionaire Kia e-Niro ruim onder de € 50.000 fiscale waarde. Zodoende betaal je bij zakelijk gebruik, ook in 2019, over de héle fiscale waarde slechts 4% bijtelling gedurende vijf jaar. Je rijdt daarmee al een e-Niro DynamicLine vanaf € 53* en een e-Niro ExecutiveLine vanaf € 57* netto per maand. Zakelijk leasen (full operational lease) is al mogelijk vanaf € 539,- per maand exclusief BTW op basis van de DynamicLine met een looptijd van 60 maanden en 100.000km via Kia Autolease.

* Bijtellingsbedrag per maand gebaseerd op een belastingtarief van 38,10% in 2019.

Succesvolle voorinschrijving
De belangstelling voor de Kia e-Niro is enorm: sinds de start van de online reserveringen hebben duizenden mensen al gereserveerd. Ben je ook geïnteresseerd in de verrassende Kia e-Niro, neem dan contact op met de dichtstbijzijnde Kia-dealer.

Je krijgt deze mail omdat je graag als eerste het laatste nieuws wilde over de komst van de revolutionaire Kia e-Niro. Dit is de laatste e-mail in die serie. Wil je de e-Niro blijven volgen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In het filmpje praat hij over LKAS (lane keeping assist) en over LFA (?). Iemand enig idee wat dat laatste betekent?

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Shit, had ik maar een half jaar later mijn lease auto besteld :p

Mooie prijs/kwaliteit verhouding

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oom van ons heeft er 1 besteld, maar er schijnt nogal een behoorlijke wachtlijst te zijn...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 hours ago, dropje said:

Oom van ons heeft er 1 besteld, maar er schijnt nogal een behoorlijke wachtlijst te zijn...

Klopt mensen die een pre-oder gedaan hebben kunnen het begin volgend jaar verwachten. Mensen die het nu gaan bestellen kunnen het eind 2019 verwachten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In verhouding tot de gewone Niro 10.000 euro duurder. Als particulier te duur....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

de plug inn is ook al bijna 10000€ duurder dan de hybrid ........

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, bert111bel zei:

de plug inn is ook al bijna 10000€ duurder dan de hybrid ........

Dat verschil is in NL kleiner.

Zo'n 30k voor de normale hybride Dynamicline (ivm uitrustingsnivo) tegenover een plug in van 35,5 k (met vergelijkbaar uitrustingsniveau.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uren geleden, wimkia zei:

In verhouding tot de gewone Niro 10.000 euro duurder. Als particulier te duur....

Ach wat is te duur? Je kan nooit in andermans portemonnaie kijken!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vraag mij af, of de e-Niro een caravan mag trekken?

Er loopt een vraag bij KIA:

Op dit moment is het nog niet duidelijk of de e-Niro zal beschikken over een trekvermogen of verticaal draagvermogen voor een fietsendrager. Onze R&D-afdeling kijkt naar de mogelijkheden en verricht diverse testen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

normaal gezien zou de e-nero meer mogen kunnen trekken , volledig " e " is sterker dan  atmosferisch   ( zie maar een tram of trein )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, dropje zei:

Dat verschil is in NL kleiner.

Zo'n 30k voor de normale hybride Dynamicline (ivm uitrustingsnivo) tegenover een plug in van 35,5 k (met vergelijkbaar uitrustingsniveau.

https://www.kia.com/be/nl/dealers/garage-laenen/modellen/niro/ontdekken/

https://www.kia.com/be/nl/dealers/garage-laenen/modellen/niro-phev/ontdekken/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren bij Vaneman in Amsterdam hadden ze er eentje (voor een paar uurtjes) staan: mooi! Sorry, geen foto's gemaakt om het te bewijzen :cool:.

Volgens mij komen ze over een week (als demo) bij meer dealers te staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op de beurs 'Energie' begin oktober in den Bosch stond er ook een. Mocht helaas nog niet de weg op. Wel een rondje gereden met de Kona EV, om een idee te krijgen van de aandrijving. Afgelopen vrijdag bij de KIA dealer geweest om de e-Niro te bestellen. Jammer genoeg (nog) geen mogelijkheid voor een trekhaak. Er wordt blijkbaar wel gekeken of die er kan komen voor het plaatsen van een fietsendrager, wsl. niet voor een aanhanger.

Kees

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb er een (zakelijk) besteld en komt 15 december aan in Nederland. Waarschijnlijk begin januari voor de deur. Een mooie opvolger voor de Mitsubishi Outlander PHEV die ik nu nog heb. Proefgereden in een Kona, met dezelfde techniek trok me over de streep.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 minuten geleden, Veefer zei:

Heb er een (zakelijk) besteld en komt 15 december aan in Nederland. Waarschijnlijk begin januari voor de deur. Een mooie opvolger voor de Mitsubishi Outlander PHEV die ik nu nog heb. Proefgereden in een Kona, met dezelfde techniek trok me over de streep.

Grappig, zo heb ik het ook gedaan. Ik houd de Outlander PHEV erbij. Deze gaat naar privé, vooral voor vakanties en het trekken van de aanhanger. Omdat mijn vrouw de e-Niro in Runway Red wil, wordt hij waarschijnlijk pas in februari geleverd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb er ook met veel belangstelling over zitten lezen, maar toen ik voor een nieuwe e-Niro exec het bedrag zag heb ik besloten toch maar even een poosje te wachten.

Misschien in 2021 ? :whistling: 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 27-11-2018 om 09:32, Case zei:

.......  Jammer genoeg (nog) geen mogelijkheid voor een trekhaak. Er wordt blijkbaar wel gekeken of die er kan komen voor het plaatsen van een fietsendrager, wsl. niet voor een aanhanger.

Kees

Dat zou jammer zijn temeer omdat de elektromotor met zijn enorme koppel vanaf 0 toeren een uitstekende motor is om een aanhanger te trekken. Het probleem ligt dan ook niet in de aandrijving, maar aan het remvermogen. Remmen doe je met de dynamo voor het regenereren van de energie en pas als het echt nodig is met de assistentie van remblokken op remschijven. Deze hoeven en worden daarom niet zo zwaar uitgerust. De eerste Hybride Niro's hadden dit ook, maar daar zijn later standaard toch zwaardere conventionele remmen gemonteerd zodat er wel een aanhanger (tot 1400 kg.) achter mag.   

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, Case zei:

Grappig, zo heb ik het ook gedaan. Ik houd de Outlander PHEV erbij. Deze gaat naar privé, vooral voor vakanties en het trekken van de aanhanger. Omdat mijn vrouw de e-Niro in Runway Red wil, wordt hij waarschijnlijk pas in februari geleverd.

Bij ons gaat de Outlander er wel uit, heb ipv een caravan nu een camper, dus daarvoor geen trekker meer nodig. Hoop dat er nog wel een trekhaak gaat komen, anders een oplossing zoeken voor het vervoer van fietsen. Heb in ieder geval de dakdragers erbij besteld, kunnen ze op het dak. Maar even niet denken aan het verbruik dan :ninja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zou jammer zijn als de e-Niro geen caravan mag trekken. Afwachten maar!

Ik rij nu met de HEV uitvoering en dat bevalt i.c.m. caravan mij prima!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen