Ga naar inhoud
Sigmasailor

KIA e-Niro

Aanbevolen berichten

ik moet dit nog even in het menu opzoeken, waar ik dat zou kunnen instellen. Wordt vervolgd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn nieuwe lease auto wordt ook een Kia e-Niro. Nu zie ik op youtube in de testritten in zuid-Frankrijk dat de auto's allemaal een schuif/kanteldak hebben. In NL staat deze bij Kia niet op de optie lijst. Heeft iemand ervaring met achteraf inbouwen van een schuif/kanteldak?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mijn nieuwe lease auto wordt ook een Kia e-Niro. Nu zie ik op youtube in de testritten in zuid-Frankrijk dat de auto's allemaal een schuif/kanteldak hebben. In NL staat deze bij Kia niet op de optie lijst. Heeft iemand ervaring met achteraf inbouwen van een schuif/kanteldak?
Denk het niet, de eerste auto's zijn deze week afgeleverd bij de dealers en uitgeleverd aan de klant. Weinig tijd om een dak in te bouwen. Qua luchtweerstand ook niet echt ideaal denk ik.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen ervaring met achteraf inbouwen maar houd er rekening mee dat de hemel een centimeter of 5-7 naar beneden komt. het schuifdeel moet ergens blijven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Geen ervaring met achteraf inbouwen maar houd er rekening mee dat de hemel een centimeter of 5-7 naar beneden komt. het schuifdeel moet ergens blijven.

Dat wel goed punt om rekening mee te houden. Op de YouTube test filmpjes lijken de journalisten geen problemen met de ruimte te hebben. Wel jammer / apart dat in NL deze optie er niet in zit! Bij de Kona volgens mij wel.

Annotation 2019-01-11 172938.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minuten geleden, Veefer zei:

Denk het niet, de eerste auto's zijn deze week afgeleverd bij de dealers en uitgeleverd aan de klant. Weinig tijd om een dak in te bouwen. Qua luchtweerstand ook niet echt ideaal denk ik.

Ik bedoelde meer algemeen ervarging met inbouwen van zoiets achteraf. Qua luchtweerstand inderdaad wel iets om rekening mee te houden. Bedankt voor je reactie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

InkedIMG-20190108-WA0003_LI (Large).jpg

Zo op de foto lijkt het net of het de beschermfolie van het chrome is dat er nog niet is afgehaald. Zal wel vertekenen door de camera?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is bij ouderwetse auto’s met zo’n plofmotor echt niet anders, toch? Iedereen snapt dat het om te vergelijken is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, gjcvro zei:

Zo op de foto lijkt het net of het de beschermfolie van het chrome is dat er nog niet is afgehaald. Zal wel vertekenen door de camera?

Die blauwe accenten aan de buitenkant vind ik eerlijkgezegd niet zo mooi. Als het kan laat ik ze er afhalen. Zal het tzt eens met de dealer overleggen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, Sigmasailor zei:

De meeste EV's kan je (van binnen) met een App voorverwarmen. de grote vraag is of dit bij de e-Niro ook kan. Ik denk (helaas) van niet. Het kan wel als je met een laadpaal verbonden bent en het vooraf hebt ingesteld met een timer.

Op mijn vraag aan de dealer of de auto via de app voor te verwarmen was kreeg ik als antwoord: “als u de mijn Kia app installeert kunt u middels Kia connected services de e-Niro voorverwarmen”.

Het lijkt er dus op dat je een account aan moet maken en dat het langs die weg wel kan. Heeft iemand dit al geprobeerd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het voor de Optima gedaan, uiteraard heb je daar niets aan qua communicatie met de auto.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heeft iemand ervaring met banden geluid zomer vs all season. Dit is natuurlijk persoonlijk maar Vooral bij  elektrisch rijden lijkt me dit belangrijk? Ik heb proefrit gemaakt met zomerbanden. Ik kan nu ook kiezen voor optie met all season?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uren geleden, Eric-H zei:

Ja dat is dus Appels met Peren vergelijken, dat bij benzine motoren het verbruik ook veel meer is dan tot nu toe wordt vermeld is bekend, ook daar moeten ze nu eindelijk eerlijker mee gaat meten, maar red ik het niet met me brandstof dan kan ik bijtanken en kan met 5 min weer verder rijden, dat gaat wat moeilijker als je Elektrisch rijd en Savond's ziet staan dat je voor de volgende dag nog genoeg actieradius hebt en blijkt het de volgende dag onderweg opeens wel heel snel te gaan met de accu zodat je op de snelweg nog max 90 km/pu kan rijden omdat je anders niet meer thuis komt en zelfs door vrachtwagens wordt ingehaald. ( dit uit het item uit rtl editie van vandaag, betreft een nog net geen splinternieuwe meer Jaguar )

Actieradius vaker hoger dan praktijk De actieradius is trouwens niet alleen bij Jaguars een punt van zorg. Onlangs nog moest autofabrikant Kia terugkomen op het bereik van de e-Niro. Die is volgens de fabrikant dertig kilometer dan eerder voorgespiegeld en dat is natuurlijk nog maar het begin.

Er is zelfs een persbericht over uitgegeven door Kia.

https://pers.kia.com/persbericht/pb-03-12/

Zie hier: https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/4543856/jaguar-i-pace-actieradius-bereik-wlpt-valt-tegen

Het heeft echt voor de volle 100% met je rechtervoet te maken.  Kijk maar eens naar de filmpjes aan het begin van dit topic.  Nee, WLTP is geen beloofde range bij de maximum toegestane snelheid. Het is wel een vergelijk dat de EU eist. Helaas is er een natuurwet waar je niet omheen kunt: vermogen is kwadratisch met de snelheid.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

alle elektrische auto's  gebruiken in de winter dertig % meer stroom. mijn Kia, niro hybride gebruik. ook meer brand stof .in de winter.     

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
22 uren geleden, Hippe lip zei:

Die blauwe accenten aan de buitenkant vind ik eerlijkgezegd niet zo mooi. Als het kan laat ik ze er afhalen. Zal het tzt eens met de dealer overleggen. 

het is spuitwerk, dus simpel weghalen gaat niet lukken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
22 uren geleden, Hippe lip zei:

Op mijn vraag aan de dealer of de auto via de app voor te verwarmen was kreeg ik als antwoord: “als u de mijn Kia app installeert kunt u middels Kia connected services de e-Niro voorverwarmen”.

Het lijkt er dus op dat je een account aan moet maken en dat het langs die weg wel kan. Heeft iemand dit al geprobeerd?

heb ik al gedaan, echt niet, of ik moet een biet zijn. In de auto kun je het wel instellen met 2 vaste tijden en aangeven op welke dag je welke tijd wilt hebben.

zal zo 2 screenshots plaatsen van de Mijn Kia app.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Screenshots mijnkia3657c64d26346b589cd840066c6a02a3.jpg1f142a5a226c2345e93ccb761c2af61c.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uren geleden, Sigmasailor zei:

Het heeft echt voor de volle 100% met je rechtervoet te maken.  Kijk maar eens naar de filmpjes aan het begin van dit topic.  Nee, WLTP is geen beloofde range bij de maximum toegestane snelheid. Het is wel een vergelijk dat de EU eist. Helaas is er een natuurwet waar je niet omheen kunt: vermogen is kwadratisch met de snelheid.  

helemaal mee eens. Dat was ook al met de Outlander hybride. Ik redde met een lading veel meer kilometers dan anderen.

Die heer in de Jaguar moet niet willen rijden als in een benzine of dieselauto. Je moe rustiger optrekken, uit laten rollen en dan regenereren. Net eens uitgeprobeerd (niro geeft het aan) bij rotondes en verkeerslichten. Je wint door uitrollen zo weer 100 tot 200 meter. Lijkt niet veel, maar als je dat bij elke keer doet als dat kan, sprokkel je best wel wat km bij elkaar.

In Nederland 130 rijden heeft weinig nut. Je komt niet veel eerder aan, maar je energieverbruik stijgt de pan uit. Rustig 100 km/uur op de cruisecontrol en je komt bijna net zo snel aan op je bestemming met de afstanden die wij in Nederland rijden.

Daarnaast weet je ook van te voren dat de vergelijkende cijfers nooit de werkelijkheid zijn. Die worden onder de meest gunstige omstandigheden gemeten. Die bereiken wij nooit.

Onderhand weten de meesten toch wel dat wat er op papier staat in de praktijk anders is? Anders kom je onder een steen vandaan.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Veefer zei:

het is spuitwerk, dus simpel weghalen gaat niet lukken.

Ik vind het wel mooi, maar dat is persoonlijk. Over smaak moet je niet twisten!

Snelle oplossing: tectyleren? Mooie oplossing: netjes afplakken en plastidippen? Dure oplossing: laten wrappen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
56 minuten geleden, Veefer zei:

Screenshots mijnkia3657c64d26346b589cd840066c6a02a3.jpg1f142a5a226c2345e93ccb761c2af61c.jpg

Tsja, zoiets had ik ook verwacht (afgaande op de specificaties). Helaas geen mogelijkheid om voor te verwarmen dus. Ik hoop (stilletjes) op een update.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
25 minuten geleden, Veefer zei:

Daarnaast weet je ook van te voren dat de vergelijkende cijfers nooit de werkelijkheid zijn. Die worden onder de meest gunstige omstandigheden gemeten. Die bereiken wij nooit.

Onderhand weten de meesten toch wel dat wat er op papier staat in de praktijk anders is? Anders kom je onder een steen vandaan.

Ik heb ook nog 9 maanden Leaf (40 kWh) ervaring; ik kwam gemiddeld op 145 Wh/km (over 12.400 km). Als je echt 130 gaat rijden komt het op 250 Wh/km. Tsja, natuurkunde: 1302 / 902 is echt een factor 2 in energie verbruik (reken maar na).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat wel handig is, is de ritten registratie. En de terugvind mogelijkheid met route naar je auto.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Snelle oplossing: tectyleren? Mooie oplossing: netjes afplakken en plastidippen? Dure oplossing: laten wrappen?
Ik vind het ook mooi, maar dat is idd persoonlijk. Het is net even een ander accent, zeker omdat je al een grill mist in een andere tint.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
33 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Tja, behalve de grille gaat het maar om kleine streepjes. Dat zou dan toch eenvoudig te doen zijn misschien. En die grille zelf? Ik ga het tegen die tijd eens bestuderen. Ik heb nog een maand of vier. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eerste aandacht gaat nu naar (keuze van) de laadpaal, de kabel erheen incl. aanleg (moet stukje graven onder oprit door) en de aanpassing in de meterkast. 

Ook ben ik hier in huis al een tijdje bezig met domotica en daaraan heb ik recentelijk een Raspberry Pi met Home Assistant (HA) erop in gebruik genomen. Nu zag ik net dat die HA ook components heeft voor communicatie met EV’s (https://www.home-assistant.io/components/#car). Tesla is ruim vertegenwoordigd, maar Kia zie ik er nog niet tussen staan. Lijkt me wel interessant om dat uit te zoeken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.