Jump to content
BarneyRubble

Gerammel in de achterklep

Recommended Posts

Ik hoor al geruime tijd een irritante rammel achterin de Niro.

Heb in de achterklep echt alles verwijderd tot het reservewiel aan toe, maar alsnog hoor ik bij bepaalde kuilen en hobbels een rammel aan de achterkant, heb zelfs onder de auto gekeken ivm de trekhaak, allebei de achtergordels zitten in de gleuven geduwd, echt wat ook maar een rammel kan laten horen gecheckt, zelfs de 2 klepjes die in de achterklep zitten ivm lampen deze geopend en bekeken.

Wat ik nu denk is dat het in het slot van de achterklep kan zitten, als ik bv me linkerachterdeur dicht gooi krijg ik ook het idee dat ik dan iets in het slot hoor maar zeker weten doe ik het nog niet.

Met geopende achterklep rijden moet ik nog proberen of het dan weg is maar moet dan echt ff op wat normaal weer .

Maar komt iemand dit "rammel" probleempje bekend voor ?

Ik hoor ook zoiets bij kuilen en hobbels maar bij mij is het de afdekplaat in de bagageruimte. Die ligt nu los omdat ik de bakjes die eronder zaten eruit heb geschroefd om meer bagageruimte te krijgen. Het geluid stoort me verder niet omdat ik weet waar het vandaan komt.

14 minuten geleden, Olaf de Niro zei:

Ik hoor ook zoiets bij kuilen en hobbels maar bij mij is het de afdekplaat in de bagageruimte. Die ligt nu los omdat ik de bakjes die eronder zaten eruit heb geschroefd om meer bagageruimte te krijgen. Het geluid stoort me verder niet omdat ik weet waar het vandaan komt.

Nee, bij mij zit alles nog origineel dus dat is het bij mij niet.

Het kan haast niet anders dan dat ik bij mij in de richting van het kofferbak slot moet zoeken.

niet iets onder die afdekplaat liggen waardoor hij ligt te rammelen? Rolschermpje er al een keer uitgehaald?

of net als bij de rio ?

daar rammelde de achterbank in zijn sluiting 

even de rugleuning openklappen en dan nog eens rijden ??

Beste Forumgenoten, bedankt voor het meedenken maar heb echt alles al nagekeken, het enigste wat nog  kan overblijven is dat er aan de binnenkant bij de sluiting van de achterklep daar iets los zit, iets anders kan ik op dit moment echt niet bedenken.

De gehele kofferdeksel is leeggehaald inc. het afdekscherm, stoelen ingeklapt je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het gedaan, zelfs mijn zoon op de achterbank laten zitten met 1 opgeklapte leuning zodat hij het achterin goed kon horen en ook hij kon niets anders bedenken dan dat het in de achterklep moet zitten, misschien maar is bij de dealer langsrijden als alles er weer uit ligt en samen even rijden om het te laten horen, misschien hebben die een idee erover.

Had een stille hoop dat een ander forumlid dit ook aan de hand had gehad en met de oplossing kon komen.

Bij een van mijn vorige auto's had ik dat ook, verschillende keren terug naar de garage geweest. Tot uiteindelijk de chef van de spuiterij achter in de kofferbak ging liggen en een eindje gereden toen klopte hij en wilde eruit, de conclusie te weinig kit bij de afdichting van de achterruit. Dat verholpen en nooit geen last meer gehad.

22 uren geleden, Eric-H zei:

Nee, bij mij zit alles nog origineel dus dat is het bij mij niet.

Het kan haast niet anders dan dat ik bij mij in de richting van het kofferbak slot moet zoeken.

Ook pas in het bezit van een Niro, maar wel een kenner inmiddels van allerlei rammeltjes bij vorige auto's. Een paar suggesties nog:

- achterruit wisser? Of de bevestiging daarvan?

- slot of de slotvanger(s)? Een beetje invetten!

- dempingsrubbers aan zijkanten iets uitdraaien, waardoor klep vaster sluit.

- loszittende antennekabel onder hemelbekleding? Soms komt de rammel van een totaal andere plaats!

- kentekenplaat of de houder daarvan?

- bij de productie een achtergebleven schroefje of i.d. achter of onder een beschermingsdeel?  

- bij de trekhaak bleek bij mij de (zwarte) kunststof beplating aan weerszijden naar de wielkasten toe ingezaagd. Dat tikte tegen het staal van de trekhaak als ik over een drempel reed, kwestie van een stukje rubbertape ertussen! (gelukkig tot nog toe het enige dat herrie maakte!).

Edited by Rob18

Wat een geweldig verhaal BvE, je klacht werd in ieder geval zeker serieus genomen, ik ben benieuwd of ik de jongens van de werkplaats ook zo ver kan krijgen indien nog nodig dat zei moeten luisteren onder het rijden en in de achterklep willen gaan liggen.

Rob18, je noemt zeker nog wat punten op wat ik nog ga controleren, wat betreft het trillen onder de auto bij de trekhaak, daar heb ik als eerste sinds ik de rammel hoor gekeken en evt delen die kunnen klapperen met ducktape vastgezet maar het geluid blijft, ik zal met goed weer nog eens onder de auto kijken.

Geweldig hoe jullie met me meedenken, echt Top.:dup:

• Like 1