Ga naar inhoud
Corv

Portier linksachter opent niet

Aanbevolen berichten

Ik heb een Kia Venga van 2010. Tweedehands gekocht wat maanden terug. Vanaf het begin probleem met het linkerachterportier. Opende soms wel soms niet. Bleef ook vaak open staan. Nu kan het portier echter helemaal niet meer open. Heb nu een ander deurslot gekocht om te monteren. Maar hoe kan ik de deur weer open krijgen?

En verder valt het mij op dat de centrale deurvergrendeling zeer snel sluit. Als ik mijn dochter in de autostoel zet zijn ondertussen alle deuren alweer vergrendeld. En de deuren vergrendelen ook als de sleutel in de auto ligt. Klopt dit wel ? Was dit niet gewend van onze vorige auto.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die handleiding heb ik ook. Echter vermeld deze dat je het portier met een sleutel moet openen. Maar alleen de bestuurderskant heeft een sleutelgat. Alle portieren gaan open als ik deze gebruik behalve linksachter. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kun je het portier ook niet van binnen van slot doen?

Dat de auto vergrendelt met de sleutel in de auto mag bij keyless enrty (startknop) niet gebeuren.
Uit zichzelf op slot volgens mij enkel als je de auto open zapt en dan geen deuren opent.

Gaat het binnenlichtje wel aan als je de deuren opent?
Bij sommige auto's kan een kapotte zekering van de binnenverlichting ervoor zorgen dat er wat mis gaat met de signalen naar de vergrendeling mbt deuren open of dicht.
Geen idee of dat bij jouw auto het geval is, maar het nakijken waard lijkt mij...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.