Jump to content
Olaf de Niro

Console verwijderen

Recommended Posts

4 uren geleden, HenkM zei:

Ik heb een geschakelde voeding gekozen om te voorkomen dat de gebruiker de accu plat trekt.

Functie van de fuse switch is me niet helemaal duidelijk, in het instructie boekje is wel te lezen dat bij uitschakelen het instellingen van het multimediasysteem hersteld moet worden.

Hmm, dan schakel ik hem maar niet uit. Met het contact uit en een beetje voorzichtig te werk gaan moet het lukken denk ik. Eerst in het nieuwe jaar maar zo'n zekeringdiefje kopen. Bedankt voor je tips.

4 uren geleden, Murcielaygo zei:

Die schakelaar schakelt waarschijnlijk de radio en binnenverlichting los van de permanente spanning.
Deze twee zijn in principe de enige die altijd verbruik kunnen hebben, ook zonder contact.
Dus schakelt met deze uit voor transport.

Bij de Picanto is bijv. niet voorzien in een schakelaar, maar een gele houder waarmee je tegelijk desbetreffende zekeringen uit trekt.

Oke, bedankt voor je info.

Op 17-12-2018 om 15:35, HenkM zei:

12V geschakeld en ongeschakeld is voldoend aanwezig in het zekeringkastje en toegankelijk zonder sloopwerk. De kabel van de dashcam kan via de linker A-stijl hier naar toe geleid worden.

Een zekeringdiefje is hier de ultieme oplossing voor. Denk er wel aan hem goed om te plaatsen zodat de afnemer gezekerd is.

De massa heb ik links onder afgetakt (kabelschoentje onder de half zichtbare moer).

IMG_0903 - kopie.JPG

Nog een lullig vraagje, maar wat voor soort zekeringdiefje moet ik hebben? Ze zijn te krijgen in mini, micro en standaard-uitvoering.

Geen lullige vraag hoor, ik heb indertijd 3 maten besteld voor Niro en Picanto (hebben verschillende maten) dus 2 van de drie zouden passen.

Deze zit er in (micro2?):

IMG_0910.JPG.f2914ad18a4747f98d06e307806d7546.JPG

Edited by HenkM

37 minuten geleden, HenkM zei:

Geen lullige vraag hoor, ik heb indertijd 3 maten besteld voor Niro en Picanto (hebben verschillende maten) dus 2 van de drie zouden passen.

Deze zit er in (micro2?):

IMG_0910.JPG.f2914ad18a4747f98d06e307806d7546.JPG

Bedankt Henkm! Ik denk ook dat het de micro2 is. Wel een zoekplaatje op alliexpress maar voor 81 cent heb ik dat er wel voor over.

6 uren geleden, Olaf de Niro zei:

voor 81 cent

Daarom had ik er geen moeite mee om meerdere maten te bestellen :grin: .

Mijn KIA Dealer heeft mijn dashcam gratis geinstalleerd, als wij de Niro gekocht hebben. Zij hebben een 12 V-stopcontact achter het dashboard geinstalleerd zodat er geen kabel bij de console te zien is. Mooie oplossing, maar wat meer moeite.

Edited by UlliB

Zij hebben een 12 V-stopcontact achter het dashboard geinstalleerd zodat er geen kabel bij de console te zien is.

Die hangt bij mij onder de OBD aansluiting :smileys-car-driving-838223:.

18 uren geleden, UlliB zei:

Mijn KIA Dealer heeft mijn dashcam gratis geinstalleerd, als wij de Niro gekocht hebben. Zij hebben een 12 V-stopcontact achter het dashboard geinstalleerd zodat er geen kabel bij de console te zien is. Mooie oplossing, maar wat meer moeite.

Is dat toevallig deze dashcam die bij de accessoires van Kia wordt aangeboden?

279568941_DashcamNiro-2126-320.jpg.fa3f28134eb666c26874e4a3dc014ce8.jpg

Ik ben zo nieuwsgierig naar de prestaties ervan.

Mijn dashcam is een Mio MiVue 658 Touch. Ik heb de camera langer dan de Niro.

5 uren geleden, Hippe lip zei:

Is dat toevallig deze dashcam die bij de accessoires van Kia wordt aangeboden?

imageproxy.php?img=&key=c1e56ca5e55c5a0a279568941_DashcamNiro-2126-320.jpg.fa3f28134eb666c26874e4a3dc014ce8.jpg

Ik ben zo nieuwsgierig naar de prestaties ervan.

Deze dashcam heb ik in mijn Niro. Wekt perfect en geeft helder en duidelijk beeld zowel overdag als ‘s-avonds.

1 uur terug, Specialmade zei:

Deze dashcam heb ik in mijn Niro. Wekt perfect en geeft helder en duidelijk beeld zowel overdag als ‘s-avonds.

Dat klinkt in elk geval goed. Kun je eens een foto laten zien om te kijken of een kenteken ook te lezen is als je er niet bovenop zit? Dat is eigenlijk mijn grootste zorg.

En het liefst heb ik een dashcam met GPS erin, zodat niet alleen snelheid maar -belangrijker nog- de plaats van de beelden duidelijk is.

16 uren geleden, Hippe lip zei:

Dat klinkt in elk geval goed. Kun je eens een foto laten zien om te kijken of een kenteken ook te lezen is als je er niet bovenop zit? Dat is eigenlijk mijn grootste zorg.

En het liefst heb ik een dashcam met GPS erin, zodat niet alleen snelheid maar -belangrijker nog- de plaats van de beelden duidelijk is.

Ik heb geen blauwe ogen maar je mag mij wel geloven. Kentekens zijn super goed zichtbaar. Vergelijkbaar met je eigen (goede) ogen. Je hoeft er echt niet vlak achter te zitten. Er is een model met GPS en je kunt er een kopen met een losse GPS unit.

1 minuut geleden, Specialmade zei:

Ik heb geen blauwe ogen maar je mag mij wel geloven. Kentekens zijn super goed zichtbaar. Vergelijkbaar met je eigen (goede) ogen. Je hoeft er echt niet vlak achter te zitten. Er is een model met GPS en je kunt er een kopen met een losse GPS unit.

Ah, dat klinkt in elk geval goed! Welk merk en type is deze dashcam? Dan kan ik de specs eens opzoeken. Mss laat ik die dan wel meteen inbouwen in de e-Niro, als die komt.

En hoe doe je dat met alle beelden? Laat je het kaartje er gewoon inzitten en kijk je er alleen op als daar reden toe is? Als een soort van visuele verzekering dus?

5 uren geleden, Hippe lip zei:

Ah, dat klinkt in elk geval goed! Welk merk en type is deze dashcam? Dan kan ik de specs eens opzoeken. Mss laat ik die dan wel meteen inbouwen in de e-Niro, als die komt.

En hoe doe je dat met alle beelden? Laat je het kaartje er gewoon inzitten en kijk je er alleen op als daar reden toe is? Als een soort van visuele verzekering dus?

Dit is de dashcam die door de Kia dealer wordt verkocht en is door hem ook ingebouwd. Ik kijk alleen beelden als die interessant zijn. b.v. onderweg in het buitenland. kaartje kun je eenvoudig verwijderen en uitlezen in een pc/laptop. Je kunt het kaartje gewoon laten zitten. Als dit kaartje vol is worden de oudste beelden gewist en overschreven door nieuwe beelden.

kaartje kun je eenvoudig verwijderen en uitlezen in een pc/laptop. Je kunt het kaartje gewoon laten zitten. Als dit kaartje vol is worden de oudste beelden gewist en overschreven door nieuwe beelden.

Dat eenvoudig verwijderen vind ik wel tegenvallen hoor, moet mijn vrouw doen want met mijn worstvingers......

Beelden zijn wel top.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

1 uur geleden, Specialmade zei:

Dit is de dashcam die door de Kia dealer wordt verkocht en is door hem ook ingebouwd.

Er zal toch wel ergens een merk en typenummer op die camera staan? Of in het menu? Ik ben daar erg nieuwsgierig naar!

19 uren geleden, Hippe lip zei:

Er zal toch wel ergens een merk en typenummer op die camera staan? Of in het menu? Ik ben daar erg nieuwsgierig naar!

Op de Kia site staat de dashcam. 

Op 30-12-2018 om 23:03, Hippe lip zei:

Deze heb ik erin en ziet er hetzelfde uit als van de dealer:

Perfecte beelden..

Had er eerst een chinees ding in, die er ook zo uitziet maar die is naar de prullebak gegaan.

10 uren geleden, Hippe lip zei:

Ja, en....?

Op de dashcam zelf kan ik geen type nr. of iets dergelijks vinden. Op de site van Kia staan alle technische gegevens.

2 uren geleden, SatJunk zei:

Deze heb ik erin en ziet er hetzelfde uit als van de dealer:

Perfecte beelden..

Had er eerst een chinees ding in, die er ook zo uitziet maar die is naar de prullebak gegaan.

Is volgens mij ook de Viofo. Heb er zelf de A119 inzitten, maar is ondertussen ook weer nieuwer model van. De A129 is blijkbaar het nieuwste model.

5 uren geleden, Ron Penguin zei:

Is volgens mij ook de Viofo. Heb er zelf de A119 inzitten, maar is ondertussen ook weer nieuwer model van. De A129 is blijkbaar het nieuwste model.

Ik heb bijna 2 jaar de i-Tentek B40 A118C is gelijk aan de Viofo als aan de door Kia geleverde dashcam.
Uiterlijk precies hetzelfde. Heb card van 32 Gb erin zitten. Zorg wel dat je een Klasse-10 card neemt.
Heeft me nooit in de steek gelaten. In zoverre dat ik hem nodig had, 2x aanrijding zien gebeuren en beelden waren perfect.
Enne... heb er rond 60 euro voor betaald via Amazone.
Montage best te doen. Kabels kan je heel mooi wegwerken.

Dank allemaal voor deze nuttige info. Nu heb ik de komende tijd wat te doen bij het uitzoeken van een dashcam. :-) 

35 minuten geleden, Hippe lip zei:

Dank allemaal voor deze nuttige info. Nu heb ik de komende tijd wat te doen bij het uitzoeken van een dashcam. :-) 

HIER een filmpje van mijn DashCam..