Jump to content
Mokertje

Kia Rio ''check auto stop system''

Recommended Posts

Beste Leden,

Sinds vanochtend krijg ik onderstaande melding in mijn KIA RIO. Het begon met het moeilijk starten van de auto. De auto sloeg niet aan. Nadat ik het nog eens probeerde met een beetje gas te geven lukte het uiteindelijk wel. Ik vermoed zelf een zwakke accu, maar misschien dat iemand van jullie meer ervaring heeft met dit probleem?

Rio%20ISG%20OM%204.JPG

Edited by Mokertje

Hang de accu maar eens een nachtje aan een (goede) acculader.
Waarschijnlijk is je probleem dan verholpen.

In deze koudere periode met veel stroomverbruikers (verlichting / achterruitverwarming / ontwasemen van de ruiten / stoel- of stuurwielverwarming etc.) vragen veel capaciteit van je accu. Als je veel korte ritjes maakt krijgt de accu niet de kans om voldoende te worden bijgeladen... 

Gewoon tussentijds een keer de accu een nachtje preventief aan de lader kan dan geen kwaad!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By pdakkerman
      Ik krijg Spotify niet aan de praat op mijn nieuwe Proceed.

Afgelopen 2 maanden had ik even een carens ?2018 model? En volgens mij werkte het daar ook al niet, maar dat weet ik niet zeker meer.
      Alles wat ik kan updaten is geüpdate.
      Maar als ik op Spotify op mij telefoon (aangesloten natuurlijk) start, is de muziek wel hoorbaar. Of dat via de kabel is of bluetooth weet ik niet.
      Volgende / vorige nummer werkt niet.

Meer mensen dit probleem?

• By Tuut
      Hoi, het lukt mij niet om een adres vanuit UVO app naar de auto te sturen. Hebben meer gebruikers hier last van? 

gr Rudi
    • By Marjan fiets
      Hallo allemaal ik heb een vraag ik heb deze kia maar mijn accu is stuk als ik op internet kijk en het kenteken invul zegt de ene site dat ik een gewone accu nodig heb en de andere site zegt weer je hebt een mga accu nodig met start stop systeem??? Die er nu ook inzit.
      maar nu twijfel ik welke ik nodig heb en of dat nu verschilt van accu met start stop systeem??? En of dit kwaad kan als ik een gewone accu erin doe met hetzelfde ampere??? 
      Alvast bedankt
    • By Vinz3nt
      Hallo.
      Ik wil met de auto door de wasstraat maar ben bang dat de auto blokkeert.

Ik kom van een hele simpele auto naar deze met automaat en allerlei hulpen (anti slip, tractie controle, lane assist)

Ik hoorde dat je eerst allerlei dingen moet doen omdat je anders geblokkeerd staat.

Neem niet aan dat ik de automaat in D moet laten? Of juis wel? Welke hulpen moet ik uitzetten.

Dat wordt billen knijpen de eerste keer

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

• By tijdjes123
      Weet iemand hoe ik kan oplossen dat ik Teams in mijn auto op kan nemen.
      Ik wordt best veel gebeld via Teams en 9 van de 10x hoor ik hem wel overgaan maar kan ik hem niet opnemen.
      Dan moet ik onder het rijden mijn telefoon pakken om dan op te nemen. Als ik heb opgenomen werkt het wel via de speaker en de microfoon in de auto en niet in mijn telefoon.
  • Create New...