Ga naar inhoud
waterbeer

Trekhaak verlichting kapot ??

Aanbevolen berichten

Hi

Wij hebben in 2016 Kia rio gekocht inc Trekhaak nou doe na 2,5 jaar de verlichting het niet meer. De stekkers zijn goed en corrosie vrij.

Zag dat de kabelboom naar linker en rechter kant van de auto gaat en dat er een rode draad van de rio is door gekipt met daar aan twee draden van de trekhaak verlichting.

Wat zou er nou kapot kunnen zijn en >> heeft deze aansluiting een zekering die voorin de auto zit?

Ik kan ze niet vinden en heb dus wat hulp nodig "" De dealer zij trouwens dat er maar 1 jaar garantie zat op de trekhaak aansluiting ( Kia Zeist ;( ""

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

zekeringen horen bij de accu onder de motor kap te hangen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kijk maar eens onder de motorkap, vlakbij het originele zekeringenkastje. 
Meestal is het een los blokje met een paar zekeringen dat net buiten dit zekeringenkastje hangt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb onder de motorkap geen Zekering extra gevonden. Ik heb een 7 pollige trekhaak aansluiting dus misschien is dat dan niet nodig?

Zou er iets anders kapot kunnen zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
32 minuten geleden, waterbeer zei:

Ik heb onder de motorkap geen Zekering extra gevonden. Ik heb een 7 pollige trekhaak aansluiting dus misschien is dat dan niet nodig?

Zou er iets anders kapot kunnen zijn?

soms hangen ze ook binnen in de zekering kast of maken ze ze in de zekering kast onder de motor kap of onder het klepje op de pluspool van de accu

bij de rio werkt het met een externe regelkast die normaal links achter in onder de kleding word gemonteerd die zou ook defect kunnen zijn 

of er is een probleem met de steker doos aan de hand 

ik hoorde bij mijn rio 3 altijd de regelkast tikken als ik de richting aanwijzers bediende 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doet helemaal niks het meer?

Met jouw beschrijving lijkt het wel of er "ouderwets" is afgetakt aan de bestaande lampen. De doorgeknipte draad is dan voor de uitschakeling van het mistachterlicht van de auto bij aangekoppelde aanhanger.

Maar als er parallel is aangesloten zou de verlichting van de auto het ook niet doen lijkt mij, of de stekkerdoos is stuk. Het komt bijv. wel eens voor dat het binnenwerk naar binnen schiet, waardoor er geen contact gemaakt kan worden...

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.