Ga naar inhoud
Washyy

Geluid (bass) upgraden

Aanbevolen berichten

Hi all. Ik rij nu sinds 1 jaar met veel tevredenheid mijn eerste Kia Rio uit 2013. Nu zou ik graag het geluid een beetje te laten upgraden (meer bass) maar weet niet goed waar ik moet beginnen. 

En wanneer is ‘t goed genoeg? Je kunt natuurlijk bezig blijven. Ik neig sterk naar een underseat subwoofer ( Pioneer TS-WX130DA, verkrijgbaar via bol.com waar ik nog tegoedbonnen van heb liggen :-)) & de lokale garage wilt deze voor €150/€200 installeren. 

Maar is dit voldoende? Of moet ik eigenlijk 2 (of alle) overige speakers vervangen? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

als je de orginele radio hebt dan heeft het geen nut om de speakers te doen de radio heeft gewoon weg geen vermogen 

een subwoofertje onder de stoel is altijd goed 

en 200 om de sub te instaleren is lekker aan de prijs dat moet goedkoper kunnen zijn ook niet echt klusjes voor een dealer die zijn altijd duurder

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst (aangepast)
22 minuten geleden, xtra40 zei:

als je de orginele radio hebt dan heeft het geen nut om de speakers te doen de radio heeft gewoon weg geen vermogen 

een subwoofertje onder de stoel is altijd goed 

en 200 om de sub te instaleren is lekker aan de prijs dat moet goedkoper kunnen zijn ook niet echt klusjes voor een dealer die zijn altijd duurder

Bedankt voor je snelle reply.

Ik heb geen originele radio meer erin zitten. Er zit momenteel een AVIC-F550BT van Pioneer in.

Ik vond €200 ook aan de (te) hoge kant. Het is overigens geen dealer; het is een bedrijf dat audio upgrades in auto’s verzorgd.

Maar alleen de bovengenoemde Pioneer subwoofer zal al voldoende verschil maken? Past deze gewoon onder de Kia bijrijdersstoel?

aangepast door Washyy
Typefout

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites