Jump to content
SatJunk

Laatste versie Navigatie kaartupdates ?

Recommended Posts

Posted (edited)
16 uur geleden, Maximiliaan71 zei:

In de nieuwe lay out van de navigatie staat geheel links onder 'auto 100 m'. Gedurende het rijden verandert dat steeds. Soms lees ik 200 m dan weer 300 m of 500 m. Kan iemand mij vertellen wat deze melding betekent? 

navigatie.jpg

wat @Murcielaygo zegt, is schaal.  En die is weer afhankelijk van met welke snelheid u rijd.

Lagere snelheid in de stad zoomt hij meer in, "Snel" op de snelweg en hij zoomt uit.
Volgens mij doet de 'oude' versie dat ook al?

Edited by dropje
  • Like 1

Deze schaalindeling,  inderdaad snelheid gebonden,  kun je zelf aanpassen in de instellingen vd navi

Hallo,

07-07-2020 heb ik mijn nieuwe Kia Stonic geleverd gekregen.

In het systeem staat het volgende:

Model                        YBAS.55ALN.EU

Software                    YB.EUR.SOP.008.1.191209

Firmware                    YB.EUR.0.5.352.191031.MICOM(CUV)

Navigatie                   STD_AVN_MID.EUR.KMC.191119.65ddd9e

Kaart                          EUR.12.41.47.551.101.3(D.F9)

Is dit de laatste versie die erop staat?

Deze zou dan van 2019 zijn!?

Groet, Rich

Deze is dus bijna 8 maanden oud. Van een ander jaar dan de bouwdatum van de auto!?

Weet iemand wanneer de nieuwe versie uit komt? 1x per jaar?

Posted (edited)

Jij ziet het aan de datum: December, November en October ...

Edited by Gerd Bartels

Klamp er maar niet teveel aan vast. Ik heb op mijn ceed jd al 7 jaar elk jaar n update gehad en zeggen en schrijven 1x een echte map update gekregen.  Het enige wat er veranderd is dat de poi geupdate worden en zelfs dat schijnt nog te moeilijk te zijn voor ze. Oorzaak kun je vinden bij de ontzettend grote laksheid van HERE die de kaarten voorziet. Nou is het zo dat de satelliet 1x in de 2 jaar voorbij komt dus dat houd in dat in dd 2 jaar op zijn hoogst 1 mapupdate komt, de rest bestaat voornamelijk uit userinput en de info die ze krijgen van (deel)gemeentes. Hiervoor moeten ze betalen,  dus dat sparen ze op tot er een aanzienlijk deel is veranderd of dat er teveel mensen gaan klagen bij ze. In t kort, je mag niet klagen want de updates zijn gratis en een gegeven paard... 

Ik heb vandaag de auto opgehaald, maar de hele navigatie app is veranderd, niet alleen een nieuwe kaart, maar de hele interface is anders. Eerste indruk is wel positief. De vorige was van vorig jaar deze tijd. Kaarten zijn inderdaad al een keertje geupdate, punten die eerst nergens op sloegen (ergens linksafslaan kon volgens de kaart niet maar heeft altijd gekund) maar dit is wel echt een frisse versie.

Ja, en nog leuker deze keer is dat je eindelijk kilometers in mijlen (en andersom) kan instellen. Dat vond ik een groot gemis, zeker als je naar Engeland ging. De dealer heeft zich wezenloos gezocht naar een oplossing, maar zit het er gewoon in. Zelfs de verkeersborden veranderen gewoon mee!

;-) Dat vind ik dan weer minder boeiend :cool:

Posted (edited)

Vandaag is mijn Niro MY2020 naar de dealer geweest. Ik heb gevraagd of ze de navigatie konden updaten naar de laatste versie. De dealer geeft echter aan dat versie 11.47 nog steeds de nieuwste versie is ook na contact met Kia. Ik heb verwezen naar dit topic en aangegeven dat verschillende mensen al sinds begin dit jaar versie 12.41 hebben maar ze wisten hier niks van. In april is mijn Niro bij een andere dealer geweest en ook deze vertelde dat versie 11.47 de nieuwste is.

Kan iemand aangeven bij welke dealer ik terecht kan voor de nieuwste versie?

Edited by RJ-NL

Ik heb de update voor mijn Niro bij de Voorjaarscheck eind maart dit jaar gekregen via Content Autogroep Eindhoven.

• Like 1

Woon je in de randstad, dan naar 1 van de Fase dealers.

3 uur geleden, Gerd Bartels zei:

Ik heb de update voor mijn Niro bij de Voorjaarscheck eind maart dit jaar gekregen via Content Autogroep Eindhoven.

Bedankt voor de tip. Ik zal volgende week eens contact opnemen met Content Autogroep.

3 uur geleden, Rob18 zei:

Woon je in de randstad, dan naar 1 van de Fase dealers.

Nee, ik woon in de omgeving van Den Bosch. 

4 minutes ago, RJ-NL said:

Bedankt voor de tip. Ik zal volgende week eens contact opnemen met Content Autogroep.

Nee, ik woon in de omgeving van Den Bosch. 

Content Autogroep zit ook in Den Bosch ...

Content Autogroep zit ook in Den Bosch ...
Ja dat weet ik maar ik woon niet in Den Bosch ;) In mijn woonplaats zit een lokale Kia dealer.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk