Jump to content
SatJunk

Laatste versie Navigatie kaartupdates ?

Recommended Posts

16 minuten geleden, Vince zei:

Ik heb vandaag ook geüpdate naar de nieuwste versie en die heeft weer een iets andere code als van Dragao.

110206955_Versie-info_2020novkl.jpg.63bdb55ebcaa18b0b9e622c4afa0214a.jpg

SatJunk, jouw link verwijst naar een draadje waar het voornamelijk over widescreen systemen gaat. Wat de versie betreft hangt het er maar helemaal vanaf welk type en welk bouwjaar je Niro is. 

Het blijft verwarrend! Jammer dat Kia niet een goed overzicht beschikbaar stelt met voor elk type Niro de laatste versie update en map.

Zo'n overzicht, zij het wat summier, is er wel hoor. Kijk/lees hoofdstuk 3 van het Mapcare Manual er maar eens op door.
Alleen is dat manual helaas niet de nieuw(st)e versie :no: maar ja, je kunt niet alles hebben.....

O ja, mijn opmerking "de nieuwe kaarten werken NIET met een oudere software versie." klopt trouwens. Proefondervindelijk bewezen. B)

10 minuten geleden, HansH zei:

Zo'n overzicht, zij het wat summier, is er wel hoor. Kijk/lees hoofdstuk 3 van het Mapcare Manual er maar eens op door.
Alleen is dat manual helaas niet de nieuw(st)e versie :no: maar ja, je kunt niet alles hebben.....

Ik wil die Manual for Dealers wel inzien, maar helaas werkt de download van je link niet. Hij blijft gek genoeg hangen bij de eerste pagina.

Is er nog een andere plek waar ik dat Manual kan vinden?

20 minuten geleden, Vince zei:

Ik wil die Manual for Dealers wel inzien, maar helaas werkt de download van je link niet. Hij blijft gek genoeg hangen bij de eerste pagina.

Is er nog een andere plek waar ik dat Manual kan vinden?

:blink: Raar......
Als ik op de link klik, krijg ik een PDF met 40 pagina's te zien. Misschien werkt het wel via een andere browser? 

• Like 1

2 uur geleden, HansH zei:

:blink: Raar......
Als ik op de link klik, krijg ik een PDF met 40 pagina's te zien. Misschien werkt het wel via een andere browser? 

Via Chrome werkt het idd wel. Top!

Ok, durf te vragen :)

Wat is nu de laatste firmware / navigatie versie van de Kia Niro Gen 5? (en ik bedoel niet de Wide screen editie)

Probeerde dit te googlen.. maar ja dan krijg je zo'n beetje alle versies :) 

19 minuten geleden, Dragao zei:

Wat is nu de laatste firmware / navigatie versie van de Kia Niro Gen 5? (en ik bedoel niet de Wide screen editie)

De software/map die je nu hebt is de meest recente. Voor zover ik het kan zien is die van oktober 2020. 

De widescreen versie kun je herkennen aan de 'W' die ergens in de software-versie genoemd staat.

Hans_H reageerde op pagina 11 van dit topic dat de software en kaarten in mijn foto de laatste waren en die zijn nu te downloaden
Maar waar staat dat die van oktober 2020 zijn ?
Ik zie waarschijnlijk wel een datum staan want bij software staat 200731 en bij firmware 200407 en bij navigatie zie ik 200730 staan
Nergens iets van 2010xx ?
Of is het van mij toch niet de laatste versie ?

Ok nou als ik dan toch de laatste heb :) 

Ben het eens met @Gsm Dit zijn versies van 7 april 2020 (firmware) en 30 juli 2020 (Navigatie)  Zie ook niets van Oktober. :) 

Is er niet ergens een plek waar staat wat de laatst uitgebrachte is? Of is het gewoon de Fora in de gaten houden? (en ik heb zo het idee dat het Duitse Kia forum wat sneller is :) )

5 minuten geleden, Dragao zei:

Ben het eens met @Gsm Dit zijn versies van 7 april 2020 (firmware) en 30 juli 2020 (Navigatie)  Zie ook niets van Oktober. :) 

Maar hoe zie je dan dat de firmware van 7 april en de navigatie van 30 juli 2020 is?

Ik moet idd even corrigeren, als je wat dieper in de software versie SOP.009.5.200731 zoekt kom je de tekst 'Generated 09/09/2020' tegen. 

Maar bij de map versie EUR.12.47.52.570.101.4(D.G2) zie ik de tekst 'Release date 22/01/2020'.

Enfin, of ik nu de nieuwste versie heb is me om het even. Het belangrijkste vind ik dat alles goed werkt.

2 minutes ago, Vince said:

Maar hoe zie je dan dat de firmware van 7 april en de navigatie van 30 juli 2020 is?

Ik moet idd even corrigeren, als je wat dieper in de software versie SOP.009.5.200731 zoekt kom je de tekst 'Generated 09/09/2020' tegen. 

Maar bij de map versie EUR.12.47.52.570.101.4(D.G2) zie ik de tekst 'Release date 22/01/2020'.

Enfin, of ik nu de nieuwste versie heb is me om het even. Het belangrijkste vind ik dat alles goed werkt.

Sja, Jouw benadering kan ook goed zijn :) 

Ik haal het uit de versie naam: 

Bij de Firmware staat 200407.MYCOM. 20 jaar 04 maand 07 dag 

en zo ook bij Navigatie nummer. 

Zo heb ik het bedacht

• Like 1

Waar (en wat) kan ik nu precies de laatste software en kaart vinden voor de kia niro executive 2020 (dus met widescreen) + manual

het aantal posts is nogal overweldigend om nu het goede eruit te halen :) Bedankt