Jump to content
SatJunk

Laatste versie Navigatie kaartupdates ?

Recommended Posts

4 uur geleden, Xmoo zei:

1. De foto van hierboven laten zien en toch vragen voor een update.

2. Zelf de update downloaden en installeren.

Ik heb de foto´s laten zien maar ze hadden geen nieuwere versie zeiden ze. Vreemd maar ik zal ze hier toch nog een keer over schrijven want volgens mij klopt het niet.
Zelf doen moet ik even nakijken hoe dat te doen, net de auto dus nog nooit gedaan. Wel altijd mijn TomTom geupdate maar dat gaat anders.
Er zal best ergens een handleiding te vinden zijn en dan moet ik nog uitvinden welke kaart ik nodig heb en waar die te vinden is.

ik geraak er ook niet aan uit , ik zou het ook graag proberen om een update te doen maar het gaat mijn petje te boven :cry:

46 minuten geleden, bert111bel zei:

ik geraak er ook niet aan uit , ik zou het ook graag proberen om een update te doen maar het gaat mijn petje te boven :cry:

heb het al eerde gezegd. in een ander lijntje. bij een onder houd beurt. 

wort de Kia gratis geüpdate duurt drie kwartier langer dan de onder Houts beurt.   

1 uur geleden, henk smit zei:

heb het al eerde gezegd. in een ander lijntje. bij een onder houd beurt. 

wort de Kia gratis geüpdate duurt drie kwartier langer dan de onder Houts beurt.   

En dan zeker afhankelijk bij welke dealer de onderhoudsbeurt laat doen :-)
Onze Niro heeft 3 weken geleden een onderhoudsbeurt gehad en een update uitgevoerd en het staat er nu zo in zoals op de foto van mij hier terug
Dinsdag terug geweest voor winterbanden en ze hebben het weer nagekeken maar dat is de laatste die (ze) beschikbaar hebben
Toen ik ze dit topic liet zien vonden ze het vreemd en dat was het.
Vandaar dat ik schreef het is geen kleine dealer en toch konden ze geen update er in zetten, als ik het goed begrijpt is alles van 2018 en bij andere zie ik 2019 staan

Zojuist met KIA Nederland een chat gehad met de vraag wat de laatste versies zijn van de software - firmware - navigatie en de kaart maar die kunnen mij die niet doorgeven en ik moet de dealer bellen.
Dat schiet niet op dus morgen maar een andere dealer bellen of die mij dat kan doorgeven

14 uur geleden, Gsm zei:

Zojuist met KIA Nederland een chat gehad met de vraag wat de laatste versies zijn van de software - firmware - navigatie en de kaart maar die kunnen mij die niet doorgeven en ik moet de dealer bellen.
Dat schiet niet op dus morgen maar een andere dealer bellen of die mij dat kan doorgeven

ik vind tomtom  niet zo'n goede navigatie in mijn vorige auto ???? was de navigatie perfect  

Eerst nogmaals de dealer benaderd voor ik naar een andere dealer ga en ik kreeg vandaag het volgende antwoord :
Ik heb navraag gedaan bij Kia en wij zijn er achter.
Er blijkt een id tussentijds een update te zijn.
Mijn collega neemt contact op met u.

Ik wacht het dus maar even af

Op 13-12-2019 om 20:06, Gsm zei:

Eerst nogmaals de dealer benaderd voor ik naar een andere dealer ga en ik kreeg vandaag het volgende antwoord :
Ik heb navraag gedaan bij Kia en wij zijn er achter.
Er blijkt een id tussentijds een update te zijn.
Mijn collega neemt contact op met u.

Ik wacht het dus maar even af

En hebben ze al contact op genomen?

Helaas nog niet
Ik ga ze na het oud en nieuw weer benaderen hierover en zal dan gelijk mijn beklag doen over de service want ze hadden best een afspraak kunnen maken voor begin 2020

Huidige versie van Dynamicline model 2020

Software.jpg

Edited by SatJunk

Die is weer meer up-to-date dan alle voorgaande foto´s
Is het ook afhankelijk van model en type van de KIA ?

51 minuten geleden, Gsm zei:

Die is weer meer up-to-date dan alle voorgaande foto´s
Is het ook afhankelijk van model en type van de KIA ?

Zou kunnen, ik heb de Niro sinds 02-10-2019 en nog niet bij de dealer geweest voor een beurt.

Deze versie zal er bij de aflevering ingezet zijn.

Kan de Nav map ook niet kopieren want zit geen SD kaart in..althans voor mij onvindbaar.

18 uur geleden, SatJunk zei:

Zou kunnen, ik heb de Niro sinds 02-10-2019 en nog niet bij de dealer geweest voor een beurt.

Kan de Nav map ook niet kopieren want zit geen SD kaart in..althans voor mij onvindbaar.

Mijn Niro is 3 dagen ouder. Zelfde dealer en (even gecontroleerd) zelfde systeemversie. Maar toch, laatst bij Almere bij splitsing ene kant Hilversum/Utrecht, andere kant Amsterdam kent de navigatie de nieuwe situatie (nog) niet. Dus Kia, graag zo snel mogelijk een update.

19 uur geleden, SatJunk zei:

Bij mij zit het sd kaartje onder de alarmlichten.

2 uur geleden, Cor Wit zei:

Bij mij zit het sd kaartje onder de alarmlichten.

Ik neem aan dat je bedoelt BOVEN de alarmlichten in de "oude" versie, onder zie je mijn layout, nou geen SD card sign te vinden..

layout.jpg

Bij mij zie ik wel het sd kaartje zitten als ik het dekseltje daarvan weg haal.
Staat daar de navigatie kaart daarop ?
En is dat slot alleen voor de navigatie bedoeld ?

IMG_0121.jpg

Ik heb mijn Picanto dus vorige week gekregen, maar ik ben beslist ontevreden over de navigatie. Vergeleken met mijn losse TomTom loopt hij zeker 1 jaar achter.

Ik begrijp dus niet, waarom de TomTom bij de auto zo achter moet lopen.

Navigatie.jpg

TomTom geeft 4 keer per jaar een update uit maar ik denk dat het een betaalde overeenkomst is tussen TT en de dealers en dan wegen de kosten zwaarder en dus is er maar 1 keer per jaar een dealers update beschikbaar.
Verbeter mij als het anders is.

Ik heb een vraag die zijdelings met de navigatie te maken heeft. Ik heb sinds 3 maanden de (nieuwe) Niro DynamicLine. Nu zou ik volgens de specificaties geen snelheidsbordenherkenning (SLIF) moeten hebben. Die zitten wel op de wat duurdere DynamicPlusLine lees ik.  Maar als ik de standaard navigatie in de auto gebruik dan laat die wel overal actuele snelheidsborden zien. Ben dus wel benieuwd wat de DynamicPlusLine dan meer heeft.

Herkenning leest de verkeersborden met de camera. De snelheidsweergave in Navigatie zijn de standaard borden in de database van navigatie.

Als er een ander verkeersbord staat ivm werkzaamheden of zo , dan zal camera dit herkennen en weergeven. Als je geen herkenning hebt geeft ie dan de waarde die in database staan

19 uur geleden, mcl zei:

Ik heb mijn Picanto dus vorige week gekregen, maar ik ben beslist ontevreden over de navigatie. Vergeleken met mijn losse TomTom loopt hij zeker 1 jaar achter.

Ik begrijp dus niet, waarom de TomTom bij de auto zo achter moet lopen.

Navigatie.jpg

Als hij maar 1 jaar achter loopt mag je gelukkig zijn hahhaah   

Ik heb op die van mij nog steeds voor Frankrijk 90km/uur op de gewone wegen , is al 3 jaar ( ?) 80 km/uur ...   

Edited by bert111bel

Vergeleken met mijn losse TomTom loopt hij zeker 1 jaar achter.

Ik meen me te herinneren dat in Q3 van een jaar de update komt van het jaar ERVOOR. Dus eind dit jaar komt de update t/m 2019 (correct me if I'm wrong).

Het is met name een kosten-verhaal; sowieso wil(de) TomTom natuurlijk liefst hun eigen systemen promoten, maar minder updates kost Kia ook minder.
Niet alleen de update, maar ook minder tijd aan die (laten) installeren. Want dat mag je niet zelf...

Ik hou het lekker bij mijn losse navi. Die is tenminste ook in andere auto's bruikbaar en vertrouwd...
  • Like 1

Ik hou het lekker bij Waze/Maps via Android Auto, ben je helemaal altijd uptodate ;)

• Like 1

15 uur geleden, Murcielaygo zei:

Ik meen me te herinneren dat in Q3 van een jaar de update komt van het jaar ERVOOR. Dus eind dit jaar komt de update t/m 2019 (correct me if I'm wrong).

Het is met name een kosten-verhaal; sowieso wil(de) TomTom natuurlijk liefst hun eigen systemen promoten, maar minder updates kost Kia ook minder.
Niet alleen de update, maar ook minder tijd aan die (laten) installeren. Want dat mag je niet zelf...

Ik hou het lekker bij mijn losse navi. Die is tenminste ook in andere auto's bruikbaar en vertrouwd...

Losse navi is wel nogal ouderwets. Dan inderdaad android auto gebruiken.

Op de motor gebruik ik gewoon mijn telefoon in een Ram mount

Losse navi is wel nogal ouderwets.

Dat is jouw mening.
Maar als ik moet kiezen tussen gedateerde kaarten of "ouderwets" kies ik NIET voor gedateerde kaarten.
En AA of CarPlay zijn ook niet zaligmakend, ALS je auto dit al heeft...