Jump to content
SatJunk

Laatste versie Navigatie kaartupdates ?

Recommended Posts

Tot nog toe brengt de standaard navi van de Niro waar ik moet zijn, mogelijk niet de meest ideale route maar aangezien ik de navi gebruik waar ik niet bekend ben merk ik hier weinig van.

In geval van nood kan ik altijd terug grijpen op Carplay maar vooralsnog niet nodig gehad.

Ik stam nog uit de tijd van de land- en steden kaarten, die liepen pas achter.

Op de motor gebruik ik tomtom rider met de laatste updates, ook die is wel eens van slag bij weg omleidingen. Zelf blijven opletten is en blijft toch altijd handig.

• Like 1

14 uur geleden, Murcielaygo zei:

Dat is jouw mening.
Maar als ik moet kiezen tussen gedateerde kaarten of "ouderwets" kies ik NIET voor gedateerde kaarten.
En AA of CarPlay zijn ook niet zaligmakend, ALS je auto dit al heeft...

Je losse navi loopt ook achter......

Maps of (afgeleide) Waze is wel actueel. En je Niro heeft AA/Carplay!

Verder vind ik een losse navi plakken in een auto die een mooi (touch-)screen heeft en de mogelijkheid tot echt actuele kaarten inderdaad ouderwets... Krijg er een beetje dit beeld bij:
Met ingebouwde scherm, losse navi en nog een (of misschien wel twee) telefoon er bij...

pokemon.png

Edited by dropje

Maar goed, uiteindelijk moet ieder natuurlijk lekker doen wat hij zelf wil...

2 uur geleden, dropje zei:

Klopt maar 3 maanden is geen jaar of meer. TT geeft elke 3 maanden een update uit maar met een beetje geluk krijg je bij de service beurt een update

Edited by Gsm
  • Like 1

3 uur geleden, dropje zei:

Ik heb de betaalde versie van Sygic met Carplay en elke maand kaartupdates. (indien abonnement).

Kan niet zeggen dat ik ontevreden ben over deze app..

30 minuten geleden, SatJunk zei:

Ik heb de betaalde versie van Sygic met Carplay en elke maand kaartupdates. (indien abonnement).

Heb even snel op hun site gekeken. Ziet er zeker interessant uit. Betaal je eenmalig (13,99) voor een onbeperkt abonnement (Android)? En krijg je de navi ook in het Nederlands? 

13 minuten geleden, Doublebogey5 zei:

Heb even snel op hun site gekeken. Ziet er zeker interessant uit. Betaal je eenmalig (13,99) voor een onbeperkt abonnement (Android)? En krijg je de navi ook in het Nederlands? 

Ja, je kunt NL selecteren en de stem is ook NL..

Deze "modules" voor ios (iphone) heb ik aangeschaft in de loop der tijd.

Ik heb toendertijd sygic GPS navigation gekocht en later de plugin "premium for Carplay" omdat Sygic Car navigation er toen nog niet was..

Nu zou je Car navigation aan kunnen schaffen zonder die plugin..

file.jpeg

Edited by SatJunk
aanvulling
  • Like 1

1 uur terug, SatJunk zei:

Waarom een betaalde app? Als je gratis Waze of maps kunt draaien?

7 minuten geleden, dropje zei:

Waarom een betaalde app? Als je gratis Waze of maps kunt draaien?

Omdat ik hem grafisch het mooist vind.

• Like 1

11 minuten geleden, SatJunk zei:

Omdat ik hem grafisch het mooist vind.

Tja, dan is 13,99 eenmalig ook weer niet zo'n hele bak geld.

Ik heb deze zelf ook en gebruikte deze veel als ik moest reizen en geen data wilde gebruiken. Maar om eerlijk te zijn gebruik ik hem nooit meer. Omdat google maps met offline mappen het gewoon veel beter doet. Het is niet veel geld dus je zal er niet arm van worden. Maar ik vond de navigatie nog slechter dan die van Kia. Weet niet of er in een jaar veel is veranderd. 

Ik ben nu het meest tevreden over waze. Heb nog niets beter gevonden. 

Waze of Flitsmeister als APP zijn altijd up-to-date en gratis. 

Waze verbruikt zeer weinig data

Waze-iPhone-iPad-navigatie-app-512x324.j

Edited by Rob Lezer

Is er al een nieuwere versie ergens opgedoken? 

Wellicht ook nieuwe systeem versie (weet niet of deze kwa updates gelijk lopen met de kaart updates.) 

Heb best wel irritant probleempje in mij radio/navigatie.. Het scherm valt zo nu en dan uit.. Gelukkig niet altijd/elke dag.. Maar als deze uitvalt is het ook voor de rest van de rit gedaan. Radio doet het nog prima. maar scherm is zwart. Enige oplossing op dat moment is de auto stoppen contact uit (en deur open doen) daarna weer alles starten. 

1 uur terug, Dragao zei:

Is er al een nieuwere versie ergens opgedoken? 

Wellicht ook nieuwe systeem versie (weet niet of deze kwa updates gelijk lopen met de kaart updates.) 

Heb best wel irritant probleempje in mij radio/navigatie.. Het scherm valt zo nu en dan uit.. Gelukkig niet altijd/elke dag.. Maar als deze uitvalt is het ook voor de rest van de rit gedaan. Radio doet het nog prima. maar scherm is zwart. Enige oplossing op dat moment is de auto stoppen contact uit (en deur open doen) daarna weer alles starten. 

Heb je Xenon of LED lampen erin ?

1 hour ago, SatJunk said:

Heb je Xenon of LED lampen erin ?

Xenon (onlangs zijn beide lampen vervangen ivm storing)

31 minuten geleden, Dragao zei:

Xenon (onlangs zijn beide lampen vervangen ivm storing)

Vandaar mijn vraag... bij mij ook storing..nu de Halogeen er weer in en nog geen storing weer gehad...

Zie hier mijn ervaring.

2 hours ago, SatJunk said:

Vandaar mijn vraag... bij mij ook storing..nu de Halogeen er weer in en nog geen storing weer gehad...

Zie hier mijn ervaring.

Ok, Nu heb ik wel 2019 model. En de problemen waren er pas toen ik de laatste software versie had gekregen. Daarvoor geen problemen. Lijkt mij dus een software probleem. Maar bedankt voor de info!

De dealer verwacht eind februari een nieuwe update.

De Niro ondersteund AA en Apple CarPlay. Dat is vele malen beter dan de ingebouwde navigatie. Dat TT wordt genoemd bij Kia houdt niets anders in dan dat TT de live verkeersinformatie levert bij het ingebouwde navigatie systeem. 
Mijn dealer hoeft voor mij niets te updaten aan het infotainment systeem, zolang CarPlay maar blijft werken. 

Zo slecht is de ingeboude TT niet! En de wireless koppeling via HotSpot voor de Live service vind ik beter dan de draad verbinding voor AA and CP. Bij Hotspot verbinding stop ik mijn mobile weer in de tas en ben klaar.

Ik heb mijn Kia Niro EV nu iets meer dan een week maar de Tom Tom doet prima zijn werk (want google navigatie is ook niet altijd juh van het (al helemaal niet als je moet lopen) en zelfs me naar links liet rijden en van mijn mercedes hem naar rechts liet gaan, succes in de binnenstad van Antwerpen). Via de UVO app kan ik het adres vanuit huis erin zetten. Bij starten van de motor vraagt hij gelijk of je dat als route wilt gebruiken. De 1e keer dacht ik wel van euh waarom laat hij me over de a2 naar huis gaan ipv a12, dat werd me duidelijk toen ik zo de a12 op de file inreed :)

Als je icoontje rechtsonder klikt laat hij ook handig de afslagen zien, eventueel benzinestation en bv afslag 2 op een rotonde. (komt een kolommetje rechts erbij)

Enige wat ik miste is... hoe laat hij een flitser zien (je moest het al eerst aanzetten via de advanced settings, links op het nav scherm heb je ook de + voor het updaten, maar hij liet niets zien van de flitser bij woerden, morgen op a4 eens kijken of hij wel traject controle laat zien). Ik ben dan ook verbaasd dat flitsers geen POI is die je dan aanzet..

Voor de duidelijkheid (en daarom vind ik het Kia forum niet zo handig ingedeeld en had je per model jaar een topic moeten hebben), de nieuwe Kia Niro eind 2019 (aka 2020 model) heeft dus een sim erin zitten en heb je geen hotspot op je telefoon nodig

Nav APP: STD5W.EUR.KMC.190510.eec68c4_J2
Kaart: EUR.11.47.52.552.401.2(D.F2)

Edited by quorumz
  • Like 1

Bij de route van Hilversum naar Hoogland wordt afslag 13 (Amersfoort Noord) op de A1 getoond ipv afslag 12 (Amersfoort West / Centrum).
Die route is echter 1.5 kilometer langer en heeft 3 stoplichten meer.

Mijn vorige auto (Kadjar, ook met TomTom) gaf deze in het begin ook deze route aan (2016/2017) maar daarna niet meer.

Uit welk jaar zijn de kaarten eigenlijk?

De nieuwe bocht op de A27 bij Hilversum kent de Kia nog niet (opgeleverd in 2018).

Het houdt niet over met de standaard navi in de Niro. Om de 2 weken zit ik in het westen, maar de laatste tomtom-versie is rond Amersfoort en Hilversum nog steeds voortdurend de kluts kwijt. Via omwegen en verkeersborden kom ik wel op de bestemming, maar je verwacht toch wat beters anno 2020. Best een beetje ergerlijk eigenlijk.

. ....

Edited by bert111bel