Jump to content
SatJunk

Laatste versie Navigatie kaartupdates ?

Recommended Posts

Waar haal je dat vandaan Q1 en 2019 ? Ik zie dat niet staan in de kaartversie.
Aan de kaartversie kan je volgens mij helemaal niet zien dat die een jaar oud is.
Volgens mij is de software versie is van 23-12-2019 en dat zou best kunnen dat het 3 maanden oud is want dat is de update van TomTom ook

Er is een pdf met wijzingen per model. Bij navigatie staat Q1 2019.

Op 11-3-2020 om 10:43, HansH zei:

Voor degenen die (echt) goed met PC software om kunnen gaan (Torrent, Zip, RAR enz.) en die absoluut NIET op een bezoekje aan de dealer kunnen/willen wachten zijn op dezelfde plek als de vorige keer de 2020 bestanden Hier te vinden.  (En Hier kan je 2020 software en zo van andere Kia's vinden)

Ik heb alle bestanden al wel op mijn laptop staan, maar ik wacht nog even met de installatie want als het goed is doet mijn dealer dat voor mij als de Niro op de 20e een beurt krijgt.

De nieuwe versies voor de Niro (Gen 5.0) zijn:
Software -> EUR.SOP.007.1.191209
Kaarten -> EUR.12.41.47.551.101.3 (D.F9)

Nou, de dealer heeft bij de beurt de installatie keurig geregeld dus dat scheelt mij het nodige “geklooi” met SD kaartjes ;)

Wel zag ik dat er een klein vautje in het bovenstaande plaatje zit want na de update staat op mijn scherm EUR.SOP.008.1.191209 ipv EUR.SOP.007.1.191209.. (zie foto)

6CE8138A-2D43-495E-AF7D-249711655463.jpeg

37 minuten geleden, HansH zei:

Nou, de dealer heeft bij de beurt de installatie keurig geregeld dus dat scheelt mij het nodige “geklooi” met SD kaartjes ;)

Wel zag ik dat er een klein vautje in het bovenstaande plaatje zit want na de update staat op mijn scherm EUR.SOP.008.1.191209 ipv EUR.SOP.007.1.191209.. (zie foto)

Ik heb wel software SOP.007.1.191209, maar dan firmware 0.5.354.191120

Op 13-3-2020 om 17:43, SatJunk zei:

Update gelukt..voor het 10.25" navigatiesysteem heb je aan deze Kia_Gen5x_WideMap_2020 genoeg, hier zit dus zowel de software alswel de kaarten in.

Hele procedure duurde ongeveer 30 min.

Gebruik wel een goede USB stick van 32 GB. ik heb een Kingston datatraveler 100 G3 gebruikt.

Als je in het upgrade menu zit heb ik voor "1" snelle update gekozen.

2 vragen :
1) Ik heb 2 files gedownload, links op de foto de map 2020 en rechts de software.
Moet ik eerst
de software op een sd kaartjes zetten om die te updaten en daarna kaartje leeg maken en de map 2020 er op voor de kaart ?
Ik vraag dat omdat je schrijft dat je alleen aan de widemap 2020 genoeg heb !

2) Weet je of een Samsung 128GB kaartje goed is ?

kia nav.jpg

2 uur geleden, HenryV zei:

Ik heb wel software SOP.007.1.191209, maar dan firmware 0.5.354.191120

Dat komt omdat je een e-niro hebt. Kijk maar op pag. 31 in de Pdf van gjklasens.

Niemand die mij kan uitleggen welke ik wanneer op de sd kaart moet zetten ?
Blijkbaar zijn er verschillende uitgaven, de GEN 5 en de GEN 5 Wide en beiden lopen hier door elkaar want de één praat over de GEN 5 en de andere over GEN 5 Wide
Wat ik gedownload heb staat op onderstaande foto en in de mappen die ik gedownload heb staat dat in wat ik hierboven op de foto staat, maar wat wat is weet ik niet.
Op mp staat onder nummer m1520843322 een advertentie en ook daarbij staat GEN5 SD-Kaart update 2020 en GEN5 WIDE USB-stick kaart en software update
Waar haal ik WIDE vandaan of heb ik die al ?
Kortom wie kan mij helpen ?

kia nav.jpg

Posted (edited)

@Gsm allereerst 2 vragen.

1. van welk jaar is je Niro

2. wat is je huidige software-  en kaartversie (foto zou wel zo handig zijn.....)

ik heb net even al je vragen/opmerkingen over dit onderwerp zitten lezen en ik heb de volgende dingen voor je waarmee je zowel de software als de kaarten zelf kunt updaten.

1. Als je een andere SD kaart gebruikt dan mag die maximaal 32GB groot zijn. (Staat op blz 39 van de hieronder genoemde pdf)

2. Download even deze pdf. Daarin staat onder andere een tabel waarin je kunt vinden  welk type Niro je hebt en vervolgens staat er dan per type welke stappen/handelingen, en ook in welke volgorde, je moet doen om alles te upgraden.

suc6

Hans

Edited by HansH

Posted (edited)

Bedankt Hans, deze pdf had ik nog niet ik had de 2018
Grootste vraag is wat moet ik op de sd kaart zetten ?
Ik heb van de Duitse site de software en kaart gedownload maar wat ik hier lees zit in de Wide map die ik moet hebben voor mijn Niro 2019 ook de software, wat heb ik nu gedownload ?
Als dat niet de Wide map met software is waar kan ik die downloaden ?

Andere vraag is er wordt op pagina 16 vermeld dat de GEN 32GB WIDE op een 32GB stick moet worden gezet maar ik zie alleen een SD slot of moet die in de USB slot waar ook de audio stick in kan ?

Edited by Gsm

Ik ben zelf niet persé ontevreden over de navi in de Niro, maar zo veel moeite voor een kaart die alsnog achter loopt.....

Zelf bij mijn losse Garmin met tot 3 updates/jaar waren sommige straten over 3 jaar niet actueel ...

Net terug van de Fitness-Check bij mijn KIA dealer met AVN-update. Navi ziet er goed uit, nu eens kijken, hoe aktueel de wegen zijn ..

3 uur geleden, dropje zei:

Ik ben zelf niet persé ontevreden over de navi in de Niro, maar zo veel moeite voor een kaart die alsnog achter loopt.....

Ik denk dat de moeite wel meevalt als je maar weet wat en hoe je het e.e.a. moet gebruiken.
Denk aan welke software en welke kaart en waar is dat te vinden en voor welk type.
Ik kan de Wide kaart niet vinden maar heb ik die wel nodig ? Ik heb de Niro executive van 2019 en ik vermoed dat de Wide kaart alleen voor de 2020 geschikt is.
Als je het éénmaal weet en gedaan heb dan is het een fluitje van een cent maar ik wil voor ik het doe weten of ik de juiste software en kaart heb voor ik iets verkeerd doe en mijn navigatie om zeep help.
Ook ik ben op zich best tevreden over de navigatie en het zit er in dus dan wil ik hem ook zo goed mogelijk up-to-date houden net zoals mijn losse Tomtom, elke 3 maanden gaat daar de nieuwste kaarten in.
We wachten het maar af en hopen op een correct advies voor mijn Niro anders maar naar de dealer voor een update

21 uur geleden, Gsm zei:

Bedankt Hans, deze pdf had ik nog niet ik had de 2018
Grootste vraag is wat moet ik op de sd kaart zetten ?
Ik heb van de Duitse site de software en kaart gedownload maar wat ik hier lees zit in de Wide map die ik moet hebben voor mijn Niro 2019 ook de software, wat heb ik nu gedownload ?
Als dat niet de Wide map met software is waar kan ik die downloaden ?

Andere vraag is er wordt op pagina 16 vermeld dat de GEN 32GB WIDE op een 32GB stick moet worden gezet maar ik zie alleen een SD slot of moet die in de USB slot waar ook de audio stick in kan ?

Als je er echt van overtuigd bent dat je de "Wide" versie moet hebben (is alleen voor de Niro's met een 10,5 inch scherm) dan kan ik je wel helpen want ik heb de link (en ook de rar) *toevallig* :innocent: bewaard. Maar goed ook want de originele link is plotsklaps verdwenen/ongeldig. Hier is de link. De rar is trouwens 19,9 GB (21.402.672.129 bytes) groot en ik zal hem een poosje seeden voor het geval dat niemand hem nog actief heeft. 

SatJunk heeft het inderdaad over een 32GB stick maar waar je die moet laten??? Volgens blz 33 van de pdf in "the car's Front USB port" dus ik vermoed die bij de "pook".

suc6

Hans

2 minuten geleden, HansH zei:

Als je er echt van overtuigd bent dat je de "Wide" versie moet hebben (is alleen voor de Niro's met een 10,5 inch scherm) dan kan ik je wel helpen want ik heb de link (en ook de rar) *toevallig* :innocent: bewaard. Maar goed ook want de originele link is plotsklaps verdwenen/ongeldig. Hier is de link. De rar is trouwens 19,9 GB (21.402.672.129 bytes) groot en ik zal hem een poosje seeden voor het geval dat niemand hem nog actief heeft. 

SatJunk heeft het inderdaad over een 32GB stick maar waar je die moet laten??? Volgens blz 33 van de pdf in "the car's Front USB port" dus ik vermoed die bij de "pook".

suc6

Hans

Klopt...die onderin de console zit...

Weer wat geleerd, Wide is alleen voor de 10,5" scherm en die heb ik niet want mijn scherm is 8" diagonaal gemeten.
Er werd ook nog over een 10,25" scherm geschreven wat allemaal verwarrend over kwam maar ik snap het nu beter.
Ik ga nu een nieuwe 32GB SD kaart formatteren in FAT32 en daarop de software bestanden wat 4 mappen zijn zonder extra file in de root.
Dan updaten
Daarna mijn originele SD kaartje leeg halen en daar de nieuwste kaart op zetten.
Hopelijk is dat correct.

Sorrie voor mijn doorvragen maar nogmaals de Niro heb ik pas en updaten van de navigatie is dus helemaal nieuw voor mij,

Daarom is een forum. Om elkaar te helpen.
Wide is voor groot scherm en 2020 versie.
Daar zit meteen ook de firmware updare en kaartupdate.

De 2020 heeft GEEN SD dus
Moet via de data USB poort en niet op 1 van de 2 lader USB

• Like 1

Iedereen bedankt om mij te helpen want het is vandaag gelukt en dus zal het de volgende keer ook wel gaan lukken.
Updaten duurde ±8 minuten, nieuwe kaart op het SD kaartje zetten duurde langer :smile:
Zo ziet het er nu uit

IMG_0547-2.jpg

Op 28-3-2020 om 15:06, Gsm zei:

Iedereen bedankt om mij te helpen want het is vandaag gelukt en dus zal het de volgende keer ook wel gaan lukken.
Updaten duurde ±8 minuten, nieuwe kaart op het SD kaartje zetten duurde langer :smile:
Zo ziet het er nu uit

IMG_0547-2.jpg

Vandaag via de garage de update gehad, heb exact dezelfde versies. Gaat om een Niro van september 2016 (FE)

Interessant, ik heb een Niro HEV van Nov. 2016 en na de update zie ik DE_HEV_EUR_... en bij jou DE_HEV_18MY...

Al het andere is hetzelfde.