Ga naar inhoud
Xmoo

Engineering Mode

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Xmoo zei:

Flitsmeister is nu Carplay compatible. Daarin kun je jouw GPS snelheid zijn en toegestaande snelheid. Moet zeggen dat ik de navigatie van Flitsmeister beter vind werken als Google Maps.

Als je Waze pakt, dan zie je ook steeds je eigen (gps-) snelheid plus de plaatselijk toegestane snelheid (kun je bij de instellingen aan en uit zetten). Samen met je navi in één dus. Wel zo handig. 

Nu de auto nog zover krijgen dat die de  ruise control daarop aanpast..... :cool:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, Hippe lip zei:

Als je Waze pakt, dan zie je ook steeds je eigen (gps-) snelheid plus de plaatselijk toegestane snelheid (kun je bij de instellingen aan en uit zetten). Samen met je navi in één dus. Wel zo handig. 

Nu de auto nog zover krijgen dat die de  ruise control daarop aanpast..... :cool:

Ik denk dat ge daar nog wel effe op kunt wachten.

Dit zal nog niet voor de eerste dagen zijn, zou wel super handig zijn, wordt ik misschien niet zoveel meer geflitst!!!:smile:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondanks dat Waze de flitsmeldingen van Flitsnav geintegreerd heeft draai ik separaat Flitsnav in de achtergrond, vooral oomdat deze een goede oplossing heeft voor de trajectcontroles. Je ziet dan jouw gemiddelde, de toegestande Vmax en waar de portalen zijn. Flitsnav komt dan even boven Waze te liggen voor de duur van de meldingen tot de controle voorbij is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎5‎-‎2‎-‎2019 om 16:42, Xmoo zei:

Flitsmeister is nu Carplay compatible. Daarin kun je jouw GPS snelheid zijn en toegestaande snelheid. Moet zeggen dat ik de navigatie van Flitsmeister beter vind werken als Google Maps.

Deze Flitsmeister ook via een APP  te lanceren in de auto langs de  USB?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden, OMEGA-ThundeR zei:

Kan dat geneuzel over navigatie apps achterwegen gelaten blijven?  We hadden het hier over de engineering mode...

Oei slecht geslapen?? Nog iets geprobeerd in de engineering mode?

Zou wel eens een andere code willen proberen maar welke? (2222)???? 

Als ik nog eens wat tijd vind deze week???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 7-2-2019 om 21:55, matrafan zei:

Zou wel eens een andere code willen proberen maar welke? (2222)???? 

Als ik nog eens wat tijd vind deze week???

En, al enig resultaat?

Het zijn maar 10.000 - 1 combinaties om te proberen hoor.... :whistling:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

van een Ionic-filmpje leerde ik dat je daar de huidige tijd van het klokje in de auto als pincode in moet geven. 

Kan iemand dat eens hier proberen? Ben erg benieuwd......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst (aangepast)

Als ik dit filmpje bekijk dan zitten er in de Ioniq veel meer opties achter dat menu. 

Zou Kia niet het zelfde systeem gebruiken als Hyundai? Dan maakt het dus echt veel uit welke de pincode je gebruikt. 

aangepast door Hippe lip

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎11‎-‎2‎-‎2019 om 09:48, Hippe lip zei:

Als ik dit filmpje bekijk dan zitten er in de Ioniq veel meer opties achter dat menu. 

Zou Kia niet het zelfde systeem gebruiken als Hyundai? Dan maakt het dus echt veel uit welke de pincode je gebruikt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren nog eens geprobeerd maar kon pas na meer dan 30 tikken  :twisted:   het schermpje krijgen om code in te geven.

De kloktijd ingeven werkte "niet".

Vervolgens code 2222 ingegeven werkt ook "niet".

Zal waarschijnlijk nog een andere code moeten zijn.

Ik had toentertijd  iets gelezen in een topic van de Niro en daar verwezen ze inderdaad ook naar Hyundai.

Als ik nog eens tijd heb ga ik hier toch nog eens verder achter zoeken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kloktijd in spiegelbeeld?

laatste 4 cijfers van je serienummer?

ik noem maar eens wat suggesties....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wow als dit zou werken, kun je gewoon Google Play services via ADB versturen en dan Netflix etc kijken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heren het werkt!

3 Tikjes van links naar recht op de juiste plek is voldoende. Pincode is zoals in video aangegeven, huidige tijdstip. Vervolgens in het Android menu Developer mode geactiveerd, ADB mode aangezet, Toestaan installeren applicatie van onbekende bronnen aangezet, Plex (Soort van Netflix) geüpload en geinstalleerd, mijn films en series kunnen streamen. Echter zonder geluid, moet mij daar nog dieper in verdiepen.

Wel bijzonder om te zien dat de EV app ook geinstalleerd is, of ja standaard wordt meegeleverd, ook al heb je geen EV. Ook nog even met Android easteregg gespeeld en even Kia Club bezocht mbv de browser ;)

Photo 15-02-2019, 14 46 08.jpg

Photo 15-02-2019, 14 56 38.jpg

Photo 15-02-2019, 14 59 13.jpg

Photo 15-02-2019, 14 59 22.jpg

Photo 15-02-2019, 14 59 58.jpg

Photo 15-02-2019, 15 00 09.jpg

Photo 15-02-2019, 15 00 24.jpg

Photo 15-02-2019, 15 04 03.jpg

Photo 15-02-2019, 15 05 40.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier nog een video van het Streamen mbv Plex:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kijk. Dat zijn nog eens zinvolle vooruitgangen.

Ik heb het in de ceed van mijn pa ook geprobeert (2017/2018) en daar werkt het ook op de zelfde manier bij het screensaver scherm

Wel elke keer succes met een tik om de halve seconden, van links naar rechts en dan bij de 7e tik is het altijd raak (als je het gevoel er eenmaal voor hebt.)

Ook onder het rijden kon ik bij de ceed meermaals inloggen, dus dat is niet beperkt tot stilstaan.

Gelijk maar via APK mirror de playstore binnengeharkt, maar die crashed (start niet op).  Youtube maar geprobeerd, maar die had de play services nodig (daarom werkt de playstore ook niet).  Playservices er daarna maar op gezet. Na een minuut komt er alleen een balkje 'google instellingen'  maar verder niks.

Dan maar proberen een account toe te voegen via de instellingen, maar dan loopt ie vast (moet je weer opnieuw de pincode invoeren).

Youtube deed het echter wel na de installatie van de play services. Videos zoeken duurt wel lang én het geluid gaat niet over de speaker :(

Je moet wel veel geduld hebben in de standaard browser die er op zit.  Links werken pas (goed) als de site helemaal is geladen.

Als het geluid overigens niet naar de speakers is te verhuizen dan wordt het een saaie bedoeling.

Morgen ga ik het maar eens proberen met een bleutooth muis, kijken of die werkt.  Gelijk even uitzoeken of ik mijn scherm kan spiegelen, dan heb ik in ieder geval nog geluid via bleutooth.

Er moet vast ook wel iets te vinden zijn om die apps en buttons uit het android deel naar het 'radio'  deel te krijgen zonder steeds te moeten inloggen... maar dan moet je vast wat bestandjes gaan bewerken, en met alleen een touchscreen is dat wat lastig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, OMEGA-ThundeR said:

Kijk. Dat zijn nog eens zinvolle vooruitgangen.

Ik heb het in de ceed van mijn pa ook geprobeert (2017/2018) en daar werkt het ook op de zelfde manier bij het screensaver scherm

Wel elke keer succes met een tik om de halve seconden, van links naar rechts en dan bij de 7e tik is het altijd raak (als je het gevoel er eenmaal voor hebt.)

Ook onder het rijden kon ik bij de ceed meermaals inloggen, dus dat is niet beperkt tot stilstaan.

Gelijk maar via APK mirror de playstore binnengeharkt, maar die crashed (start niet op).  Youtube maar geprobeerd, maar die had de play services nodig (daarom werkt de playstore ook niet).  Playservices er daarna maar op gezet. Na een minuut komt er alleen een balkje 'google instellingen'  maar verder niks.

Dan maar proberen een account toe te voegen via de instellingen, maar dan loopt ie vast (moet je weer opnieuw de pincode invoeren).

Youtube deed het echter wel na de installatie van de play services. Videos zoeken duurt wel lang én het geluid gaat niet over de speaker :(

Je moet wel veel geduld hebben in de standaard browser die er op zit.  Links werken pas (goed) als de site helemaal is geladen.

Als het geluid overigens niet naar de speakers is te verhuizen dan wordt het een saaie bedoeling.

Morgen ga ik het maar eens proberen met een bleutooth muis, kijken of die werkt.  Gelijk even uitzoeken of ik mijn scherm kan spiegelen, dan heb ik in ieder geval nog geluid via bleutooth.

Er moet vast ook wel iets te vinden zijn om die apps en buttons uit het android deel naar het 'radio'  deel te krijgen zonder steeds te moeten inloggen... maar dan moet je vast wat bestandjes gaan bewerken, en met alleen een touchscreen is dat wat lastig.

Inmiddels dagje verder, veel tijd in de Stonic gespendeerd. Firmware upgrade uitgevoerd, vernieuwde kaarten geinstalleerd.

Op gebied van Android heb ik het nu precies werkend zoals ik het wil hebben. Plex versie weet ik even niet meer (voor streamen), Netflix versie weet ik even ook niet meer, EasyTouch 4.5.26 voor Android navigatie knopjes op het scherm, SoundAbout Pro 2.7.0 voor geluid (Media output op wired zetten), Set Orientation versie weet ik niet meer (om alle schermen te forceren In landscapemode, Google Chrome versie weet ik niet meer en voor Youtube heb ik zo’n gekraakte variant versie 13.37.52

71B82CF2-1B7D-413C-865A-CFD2A1385896.jpeg

64B88B18-40BF-4EC0-AEEC-682AF9F647EB.jpeg

0052EEDD-F5D9-4CDC-B024-5AF8D87D7E35.jpeg

BF0F62CA-E1C6-4E74-B807-FE3EE8F49F3C.jpeg

aangepast door Xmoo
  • Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
21 uur geleden, Xmoo zei:

Inmiddels dagje verder, veel tijd in de Stonic gespendeerd. Firmware upgrade uitgevoerd, vernieuwde kaarten geinstalleerd.

Op gebied van Android heb ik het nu precies werkend zoals ik het wil hebben. Plex versie weet ik even niet meer (voor streamen), Netflix versie weet ik even ook niet meer, EasyTouch 4.5.26 voor Android navigatie knopjes op het scherm, SoundAbout Pro 2.7.0 voor geluid (Media output op wired zetten), Set Orientation versie weet ik niet meer (om alle schermen te forceren In landscapemode, Google Chrome versie weet ik niet meer en voor Youtube heb ik zo’n gekraakte variant versie 13.37.52

*plaatjes*

Ah, goed bezig :).

Hoe heb je de upgrade gedraaid?  Android zelf vraagt om een medium (usb) en ook de firmwareupdate via de wat meer beschikbare wegen vraagt om een SD kaart.  Updaten via wifi heb ik nog niet voorbij zien komen.
Ik zie wel dat je de SD kaart open hebt liggen met een eigen kaartje er in, heb je de firmware ergens gedownload? en zo ja, waar dan?

Ik zie verder op jouw display in de bovenste balk bijvoorbeeld 'Bleutooth audio | Candy paint      Post Malone' staan.  Het lijkt mij dat die regel daar pas staat na de update?  Of is dat iets wat door PLEX komt?  Heb je nog wel de 'ouderwetse' balk als je de headunit normaal gebruikt?
Ik gebruik zelf de bleutooth audio van de headunit niet, maar van mijn versterker (die klinkt beter), misschien is het een functie die standaard zo werkt...

Ik heb zelf een BT muis proberen te pairen, maar zonder succes.  Mijn telefoon zag de muis wel, maar de headunit kon deze niet vinden.  Er zal dus vast een soort beperking op zitten op het type apparaten dat verbinding kan maken.
Na verder wat door het systeem te neuzen en ik maar weer eens naar wat apps wou zoeken was mijn onscreen toetsenbord alleen nog maar numeriek (0-9), dus kon ik niks meer typen.  Ik weet niet hoelang het duurt voordat een reboot is gebeurd (als dat al gebeurd, geen enkel android apparaat boot zo snel), maar hopelijk werkt dat morgen weer prima.
In het engineeringsmode menu wel ergens opties gevonden die aangaven eerst een reboot te doen als je de instelling toepast, dus het is eventueel ook te forceren.

Helaas niet zoveel kunnen doen dus.  Dat audio via die 'SoundAbout pro' app is door te sluizen is mooi (nog niet kunnen testen), dat maakt media apps toch een stuk handiger om te gebruiken.
Voor Youtube kan ik je overigens Youtube Vanced (https://www.xda-developers.com/youtube-vanced-apk/) aanraden, deze heeft een ingebouwde ad-blocker waardoor je geen reclame krijgt.

Ik vraag mij nu wel af of de USB poort mogelijk ook met het android deel communiceert, een bedrade muis zou dan mogelijk wel werken...  Volgende keer maar even testen :).
Zou wel moeten, want android auto en apple carplay werken via dat android deel...

aangepast door OMEGA-ThundeR

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 hours ago, OMEGA-ThundeR said:

Ah, goed bezig :).

Hoe heb je de upgrade gedraaid?  Android zelf vraagt om een medium (usb) en ook de firmwareupdate via de wat meer beschikbare wegen vraagt om een SD kaart.  Updaten via wifi heb ik nog niet voorbij zien komen.
Ik zie wel dat je de SD kaart open hebt liggen met een eigen kaartje er in, heb je de firmware ergens gedownload? en zo ja, waar dan?

Ik zie verder op jouw display in de bovenste balk bijvoorbeeld 'Bleutooth audio | Candy paint      Post Malone' staan.  Het lijkt mij dat die regel daar pas staat na de update?  Of is dat iets wat door PLEX komt?  Heb je nog wel de 'ouderwetse' balk als je de headunit normaal gebruikt?
Ik gebruik zelf de bleutooth audio van de headunit niet, maar van mijn versterker (die klinkt beter), misschien is het een functie die standaard zo werkt...

Ik heb zelf een BT muis proberen te pairen, maar zonder succes.  Mijn telefoon zag de muis wel, maar de headunit kon deze niet vinden.  Er zal dus vast een soort beperking op zitten op het type apparaten dat verbinding kan maken.
Na verder wat door het systeem te neuzen en ik maar weer eens naar wat apps wou zoeken was mijn onscreen toetsenbord alleen nog maar numeriek (0-9), dus kon ik niks meer typen.  Ik weet niet hoelang het duurt voordat een reboot is gebeurd (als dat al gebeurd, geen enkel android apparaat boot zo snel), maar hopelijk werkt dat morgen weer prima.
In het engineeringsmode menu wel ergens opties gevonden die aangaven eerst een reboot te doen als je de instelling toepast, dus het is eventueel ook te forceren.

Helaas niet zoveel kunnen doen dus.  Dat audio via die 'SoundAbout pro' app is door te sluizen is mooi (nog niet kunnen testen), dat maakt media apps toch een stuk handiger om te gebruiken.
Voor Youtube kan ik je overigens Youtube Vanced (https://www.xda-developers.com/youtube-vanced-apk/) aanraden, deze heeft een ingebouwde ad-blocker waardoor je geen reclame krijgt.

Ik vraag mij nu wel af of de USB poort mogelijk ook met het android deel communiceert, een bedrade muis zou dan mogelijk wel werken...  Volgende keer maar even testen :).
Zou wel moeten, want android auto en apple carplay werken via dat android deel...

Ik heb de bestanden via .torrent gedownload. Software update eerst op een eigen SD-Kaart gezet (.zip bestand uitpakken op de SD-Kaart). Originele SD-Kaart uit auto gehaald, mijn eigen erin gestopt, auto gestart en hij kwam zelf met het pop-up dat er een update is en of ik het wil installeren. Vervolgens doet hij wat controles en gaat hij de update installeren. Duurde ongeveer 10minuten. Ik zou adviseren auto echt aan te laten ipv alleen in contact, mocht het systeem plots uitvallen kan het software beschadigd raken. Na de update, sd-kaart eruit gehaald en originele erin gezet. Vervolgens op hetzelfde eigen SD-Kaart de nieuwe mappen geinstalleerd (.zip bestand uitpakken op de SD-Kaart). Vervolgens in mijn auto vervangen door originele SD-Kaart, auto gestart, navigatie deed het gelijk. Let op dat als je een eigen SD-Kaart gebruikt, dat het een Class 10 kaart gebruikt.

Notificatie van welke liedje is afspeel deed mijn Stonic al voor de update. Plex, Netflix, etc. werken gewoon in fullscreen, mbv knopjes kun je naar originele navigatie, media scherm etc gaan. Mbv EasyTouch kun je dus binnen Android UI navigeren.

Onscreen toetsenbord zal zich herstellen. Deze bug had ik eerste keer ook. Vervolgens niet meer dit probleem gehad.

De USB port is idd gekoppeld met het systeem. Vandaar dat iPOD player werkt, Media player werkt, Android Car, Apple Carplay. Weet alleen niet of de USB port voor de mensen achterin ook hiermee gekoppeld is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kon het bericht intussen niet meer bewerken, maar vond hier een duidelijk filmpje over hoe je alles kunt instellen.
als je naar de youtube site gaat kun je in de omschrijving een link naar diverse installaties vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 hours ago, OMEGA-ThundeR said:

Heb je een link naar die torrent?

Even in de Niro forum kijken. Ik kan het jou pas vanavond sturen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, geluid via die speakers werkt.  Je moet blijkbaar wel een usb stick met mediabestanden hebben (en op pauze zetten) om het geluid door te kunnen lussen.

Youtube ook werkend, maar het is allemaal wel heel erg traag.  Het is alsof je een kruidvat tablet van 5 tientjes aan het bedienen bent.

Muis of controller via usb worden niet herkent, zullen vast wel weer apps voor zijn, maar dat wordt dus geen Retroarch draaien.  Ook geen RDP voor bijvoorbeeld een VPS (zodat je bijv. Een windows omgeving hebt).

Netflix heb ik nog geen goede (oude) versie van gevonden.

Voor de lange rit is het misschien nog te doen, maar ik heb een telefoonhouder boven de headunit en daar een note 8 in.  Dat werkt tenminste een beetje.

Zat nog te denken aan de Torque app, maar ik verwacht dat die ODBII reader toch niet zal werken via bleutooth.

Het avontuur was leuk, maar al die beperkingen maken het voor mij een zinloos en omslachtig alternatief.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Via het e-Nirodraadje heb ik het al eens geprobeerd, maar helaas zonder resultaat, dus dan hier maar eens. 

De e-Niro (en andere modellen mss ook?) laat bij aan- en uitzetten (contact aan en uit) een irritant melodietje horen. Nu heb ik alleen nog maar een proefrit in die auto gemaakt, maar toen al begon me dat behoorlijk op de zenuwen te werken. 

Is er hier iemand die weet of dat melodietje mss via de engineering mode uit te zetten is? Of is het bestand met dat melodietje te vervangen door een ander bestand met een ander melodietje (of gewoon stilte)?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.