Ga naar inhoud
Xmoo

Engineering Mode

Aanbevolen berichten

Via het e-Nirodraadje heb ik het al eens geprobeerd, maar helaas zonder resultaat, dus dan hier maar eens. 
De e-Niro (en andere modellen mss ook?) laat bij aan- en uitzetten (contact aan en uit) een irritant melodietje horen. Nu heb ik alleen nog maar een proefrit in die auto gemaakt, maar toen al begon me dat behoorlijk op de zenuwen te werken. 
Is er hier iemand die weet of dat melodietje mss via de engineering mode uit te zetten is? Of is het bestand met dat melodietje te vervangen door een ander bestand met een ander melodietje (of gewoon stilte)?

Ik denk dat met mijn ceed 3 dat je dit kan uit schakelen via de boordcomputer. Ga het deze avond eens testen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 hours ago, OMEGA-ThundeR said:

Nou, geluid via die speakers werkt.  Je moet blijkbaar wel een usb stick met mediabestanden hebben (en op pauze zetten) om het geluid door te kunnen lussen.

Youtube ook werkend, maar het is allemaal wel heel erg traag.  Het is alsof je een kruidvat tablet van 5 tientjes aan het bedienen bent.

Muis of controller via usb worden niet herkent, zullen vast wel weer apps voor zijn, maar dat wordt dus geen Retroarch draaien.  Ook geen RDP voor bijvoorbeeld een VPS (zodat je bijv. Een windows omgeving hebt).

Netflix heb ik nog geen goede (oude) versie van gevonden.

Voor de lange rit is het misschien nog te doen, maar ik heb een telefoonhouder boven de headunit en daar een note 8 in.  Dat werkt tenminste een beetje.

Zat nog te denken aan de Torque app, maar ik verwacht dat die ODBII reader toch niet zal werken via bleutooth.

Het avontuur was leuk, maar al die beperkingen maken het voor mij een zinloos en omslachtig alternatief.

USB stick of Bluetooth, werkt met beide. Ik heb standaard altijd mijn telefoon mbv bluetooth verbonden met mijn Stonic, dus heb hier nooit last van.

Het is hier en daar soms traag, vooral als TomTom service in het achtergrond aan het synchroniseren is, buiten dat loopt Youtube, Plex en Netflix altijd foutloos. Het is maar een Dualcore 1GB RAM systeem, dus houd daar rekening mee.

RDP heb ik nog niet geprobeerd, zal van de weeks een installeren en proberen. Zou niet begrijpen waarom het niet zou werken? Je hebt gewoon een on-screen keyboard en pointer.

Ik ben bezig met een Blogpost op mijn Linkedin hierover, zal ik al mijn .apk's delen die ik geinstalleerd heb, dus ook Netflix.

"Het avontuur was leuk, maar al die beperkingen maken het voor mij een zinloos en omslachtig alternatief." helemaal niet mee eens. Het is maar hoe je het configureert en snapt dat er hier en daar bugs aanwezig zijn/het systeem niet gebouwd is om extra dingen uit te voeren zoals wij dat nu willen doen.

17 hours ago, Hippe lip said:

Via het e-Nirodraadje heb ik het al eens geprobeerd, maar helaas zonder resultaat, dus dan hier maar eens. 

De e-Niro (en andere modellen mss ook?) laat bij aan- en uitzetten (contact aan en uit) een irritant melodietje horen. Nu heb ik alleen nog maar een proefrit in die auto gemaakt, maar toen al begon me dat behoorlijk op de zenuwen te werken. 

Is er hier iemand die weet of dat melodietje mss via de engineering mode uit te zetten is? Of is het bestand met dat melodietje te vervangen door een ander bestand met een ander melodietje (of gewoon stilte)? 

Soort van piepende melody? Deze komt vanuit de board computer, denk daarom niet dat je het via Engineering mode kunt uitzetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden, Xmoo zei:

Voor de liefhebbers heb ik een soort van blog/howto/mijn opstelling geschreven: http://mohammad.moghtader.net/meer-controle-over-je-kia-of-hyundai-hebben/ 

Netjes overzicht! Nee, ik denk niet dat Hyundai/Kia dit dicht moet zetten, maar ik denk wel dat je zelf op de (financiële) blaren moet zitten als er ergens iets mis gaat. Zo heb je door installatie van extra zaken wel beschikbaar geheugen gebruikt. Dan kan het zijn dat straks een bepaalde app van Hyundai/Kia (bijvoorbeed een update?) niet werkt omdat er te weinig geheugen beschikbaar is. En mogelijk vervalt de garantie op dat punt. 

Maar zoiets dichtzetten? Nee. Je kan/mag immers zelf ook diverse andere wijzigingen aan je auto aanbrengen, toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
22 uur geleden, Xmoo zei:

USB stick of Bluetooth, werkt met beide. Ik heb standaard altijd mijn telefoon mbv bluetooth verbonden met mijn Stonic, dus heb hier nooit last van.

Het is hier en daar soms traag, vooral als TomTom service in het achtergrond aan het synchroniseren is, buiten dat loopt Youtube, Plex en Netflix altijd foutloos. Het is maar een Dualcore 1GB RAM systeem, dus houd daar rekening mee.

RDP heb ik nog niet geprobeerd, zal van de weeks een installeren en proberen. Zou niet begrijpen waarom het niet zou werken? Je hebt gewoon een on-screen keyboard en pointer.

Ik ben bezig met een Blogpost op mijn Linkedin hierover, zal ik al mijn .apk's delen die ik geinstalleerd heb, dus ook Netflix.

"Het avontuur was leuk, maar al die beperkingen maken het voor mij een zinloos en omslachtig alternatief." helemaal niet mee eens. Het is maar hoe je het configureert en snapt dat er hier en daar bugs aanwezig zijn/het systeem niet gebouwd is om extra dingen uit te voeren zoals wij dat nu willen doen.

USB stick en telefoon werkt bij mij ook prima met bleutooth, maar andere dingen niet.  de headunit lijkt alleen vindbaar, maar kan zelf niks zoeken.  In het androiddeel kon ik blij bleutooth in ieder geval geen muis vinden en een bedrade USB muis werd niet geaccepteerd.

Middels een muis/toetsenbord zou de RDP prima te besturen zijn, maar met een touchscreen dat je flink moet indrukken om geen onderbroken sleepbeweging te maken is niet precies genoeg.  Op mijn telefoon werkt het prima met RDP, zeker gezien het touchscreen als een soort touchpad werkt (en dus niet de muis verplaatst op basis van waar je klikt, maar waar je deze naartoe schuift).  Dit maakt snelle acties gewoon niet te doen en merkte met het spelen met het toestel al dan de arm wat lam wordt van al die bewegingen.  Het is dan ook nog maar de vraag of dat een beetje scherp en leesbaar blijft. Met een resolutie die vast ergens rond de 480P-breedbeeld zit betwijfel ik dat ten zeerste.

Ik ben wellicht wat verwend met de apparatuur waar ik dagelijks mee werk, als je dan 5 seconden moet wachten voordat een filmpje start of een veelvoud daarvan vanaf opstarten tot kijken dan blijf je wel op de telefoon kijken.

Ik speel al jaren met het idee van een CAR-PC, een androidsysteem zou makkelijker zijn (zijn ook genoeg aftermarket headunits te vinden die dat hebben), maar ik heb dan altijd het idee dat je met trage troep zit te werken.  Het moet bij mij gewoon snel, praktisch en accuraat werken, anders kan ik net zo goed niet doen.

Maar jij hebt er duidelijk meer vertrouwen in :). Als al die mogelijkheden, die een normaal android systeem wel hebben, wel kunnen dan is het nog leuk. Maar alle beperkende factoren maken het voor mij gewoon einde verhaal op dit moment.

(Overigens bedankt voor de netflixversie per DM, die zal vast nog wel van pas komen :)) 

aangepast door OMEGA-ThundeR

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 hours ago, Hippe lip said:

Netjes overzicht! Nee, ik denk niet dat Hyundai/Kia dit dicht moet zetten, maar ik denk wel dat je zelf op de (financiële) blaren moet zitten als er ergens iets mis gaat. Zo heb je door installatie van extra zaken wel beschikbaar geheugen gebruikt. Dan kan het zijn dat straks een bepaalde app van Hyundai/Kia (bijvoorbeed een update?) niet werkt omdat er te weinig geheugen beschikbaar is. En mogelijk vervalt de garantie op dat punt. 

Maar zoiets dichtzetten? Nee. Je kan/mag immers zelf ook diverse andere wijzigingen aan je auto aanbrengen, toch?

Dit is een discutabel punt. In geval van Android besturingsysteem, verloopt de garantie zodra men met root toegang krijgt of custom recovery/bootloader geinstalleerd heeft. Daarom ben ik van mening dat wij hier geen regels aan het verbreken zijn. Dan zouden de developers/techneuten van Hyundai/Kia dit maar beter moeten beveiligen. De apps kun je simpelweg afsluiten en je zult nooit te veel apps tegelijk uitvoeren, althans ik niet. Ik ga niet Plex, Netflix en Youtube tegelijkertijd aanzetten en streamen :P, meestal maar gewoon een. Zolang Hyundai/Kia niet met officiële bericht gevingen komen, zie ik dit niet als fout.

2 hours ago, OMEGA-ThundeR said:

USB stick en telefoon werkt bij mij ook prima met bleutooth, maar andere dingen niet.  de headunit lijkt alleen vindbaar, maar kan zelf niks zoeken.  In het androiddeel kon ik blij bleutooth in ieder geval geen muis vinden en een bedrade USB muis werd niet geaccepteerd.

Middels een muis/toetsenbord zou de RDP prima te besturen zijn, maar met een touchscreen dat je flink moet indrukken om geen onderbroken sleepbeweging te maken is niet precies genoeg.  Op mijn telefoon werkt het prima met RDP, zeker gezien het touchscreen als een soort touchpad werkt (en dus niet de muis verplaatst op basis van waar je klikt, maar waar je deze naartoe schuift).  Dit maakt snelle acties gewoon niet te doen en merkte met het spelen met het toestel al dan de arm wat lam wordt van al die bewegingen.  Het is dan ook nog maar de vraag of dat een beetje scherp en leesbaar blijft. Met een resolutie die vast ergens rond de 480P-breedbeeld zit betwijfel ik dat ten zeerste.

Ik ben wellicht wat verwend met de apparatuur waar ik dagelijks mee werk, als je dan 5 seconden moet wachten voordat een filmpje start of een veelvoud daarvan vanaf opstarten tot kijken dan blijf je wel op de telefoon kijken.

Ik speel al jaren met het idee van een CAR-PC, een androidsysteem zou makkelijker zijn (zijn ook genoeg aftermarket headunits te vinden die dat hebben), maar ik heb dan altijd het idee dat je met trage troep zit te werken.  Het moet bij mij gewoon snel, praktisch en accuraat werken, anders kan ik net zo goed niet doen.

Maar jij hebt er duidelijk meer vertrouwen in :). Als al die mogelijkheden, die een normaal android systeem wel hebben, wel kunnen dan is het nog leuk. Maar alle beperkende factoren maken het voor mij gewoon einde verhaal op dit moment.

(Overigens bedankt voor de netflixversie per DM, die zal vast nog wel van pas komen :)) 

Ik denk idd dat jij te veel van het systeem verwacht. Een auto moet rijden, al het andere is bijzaak. Wat nu mogelijk is, is leuk dat we bv nu kunnen streamen tijdens het rijden. Maar zoals elke work-around moet je geduld hebben en bepaalde bugs/aanpakken accepteren. Ik ga nog een test doen met ITV app van KPN, live TV streamen lijkt mij ook wel leuk :P

Graag gedaan, veel kijk plezier :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 13-2-2019 om 17:21, matrafan zei:

Gisteren nog eens geprobeerd maar kon pas na meer dan 30 tikken  :twisted:   het schermpje krijgen om code in te geven.

Na het nodige uitproberen kwam ik er bij mijn Niro HEV achter dat ik op de eerste letters van 'Firmware' en het 'versienummer' moet tikken om in de Engineering Mode te komen. Er gaat een wereld voor je open!

Bedankt voor alle info zover, ik ga dit draadje met belangstelling volgen!

Versie-info_2019 februari.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 hours ago, Vince said:

Na het nodige uitproberen kwam ik er bij mijn Niro HEV achter dat ik op de eerste letters van 'Firmware' en het 'versienummer' moet tikken om in de Engineering Mode te komen. Er gaat een wereld voor je open!

Bedankt voor alle info zover, ik ga dit draadje met belangstelling volgen!

Versie-info_2019 februari.jpg

Dit is dan alleen voor het Engineering Menu van het Multimedia/Navigatie schil? Voor het Android Engineering Menu wel gewoon normaal onder de 3 schermbeveiliging opties klikken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Xmoo zei:

Voor het Android Engineering Menu wel gewoon normaal onder de 3 schermbeveiliging opties klikken?

Je bedoelt toch onderstaand scherm?

En dan klikken op het tekstveld 'Als scherm of systeem.....'?

Dat werkt nog niet even niet, maar gek genoeg kom ik nu ook niet meer in het menu van het multimedia. Het lijkt wel alsof het systeem zin moet hebben om mee te werken!?

Versie-screensaver-2klein.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago, Vince said:

Je bedoelt toch onderstaand scherm?

En dan klikken op het tekstveld 'Als scherm of systeem.....'?

Dat werkt nog niet even niet, maar gek genoeg kom ik nu ook niet meer in het menu van het multimedia. Het lijkt wel alsof het systeem zin moet hebben om mee te werken!?

Versie-screensaver-2klein.jpg

Ja dit bedoel ik. Heb jij mijn video gezien? bij mij werken beide menus elke x. Wellicht heb ik het te vaak geprobeerd.

Enige bug/issue die ik heb is geluid van Navigatie. Ik hoor dat op de voorste speakers en muziek op de achterste. Gegeven moment moet het muziek ook weer verder gaan op het voorste, dat gebeurt nu niet. Dan moet ik naar Instellingen, Geluid gaan en dan werkt het weer. Heeft sowieso te maken met hoe SoundAbout het geluid routeerd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Xmoo zei:

Ja dit bedoel ik. Heb jij mijn video gezien? bij mij werken beide menus elke x. Wellicht heb ik het te vaak geprobeerd.

Ok, ik kom nu ook in het Android Engineering Menu. Ik had je video over het hoofd gezien.

Vanuit dit menu kun je via All Applications ook in het Navigatie/Multimedia Engineering Menu komen. Handig! Helaas heb ik in beide menu's nog geen kans gezien om dat irritante welkomstmelodietje uit te zetten. Bij de dealer weten de monteurs helaas ook niet hoe dit uitgezet kan worden. Dit wordt nog een uitdaging!!

Onderstaand een screenshot van de navigatie met 'Intersection View' ingeschakeld. Het rechterdeel van het scherm is dus nieuw. Het ziet er aardig uit, maar voegt niet echt veel toe aan de informatie. Als je het oorspronkelijke beeld (links) handmatig inzoomt heb je ongeveer dezelfde info. 

Bovendien viel me op dat nu de flitspalen niet meer aangegeven worden. Dat is natuurlijk een slechte zaak! Als ik dan moet kiezen tussen Intersection View en een flitspaalwaarschuwingen ga ik toch voor de flitspalen! Maar misschien zijn er mensen  bij wie het wel tegelijkertijd werkt? 

IMG_20190221_132534787 (2)700.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
22 minutes ago, Vince said:

Ok, ik kom nu ook in het Android Engineering Menu. Ik had je video over het hoofd gezien.

Vanuit dit menu kun je via All Applications ook in het Navigatie/Multimedia Engineering Menu komen. Handig! Helaas heb ik in beide menu's nog geen kans gezien om dat irritante welkomstmelodietje uit te zetten. Bij de dealer weten de monteurs helaas ook niet hoe dit uitgezet kan worden. Dit wordt nog een uitdaging!!

Onderstaand een screenshot van de navigatie met 'Intersection View' ingeschakeld. Het rechterdeel van het scherm is dus nieuw. Het ziet er aardig uit, maar voegt niet echt veel toe aan de informatie. Als je het oorspronkelijke beeld (links) handmatig inzoomt heb je ongeveer dezelfde info. 

Bovendien viel me op dat nu de flitspalen niet meer aangegeven worden. Dat is natuurlijk een slechte zaak! Als ik dan moet kiezen tussen Intersection View en een flitspaalwaarschuwingen ga ik toch voor de flitspalen! Maar misschien zijn er mensen  bij wie het wel tegelijkertijd werkt? 

IMG_20190221_132534787 (2)700.jpg

Ik heb Intersection View ook aanstaan en krijg de flitspalen gewoon te zien. Je moet wel verbonden zijn met WIFI of verbonden zijn geweest zodat de navigatie even de tijd kan nemen om de flitspalen etc te downloaden. Dit moet elke x gebeuren jammer genoeg.. Het is niet zo dat het wordt opgeslagen en vernieuwd tijdens volgende WIFI verbinding. Hij moet elke x verbonden zijn of zijn geweest om de flitspalen/flitsers te downloaden.

Ik heb tevens mijn item http://mohammad.moghtader.net/meer-controle-over-je-kia-of-hyundai-hebben geupdate met een nieuwere Youtube app versie die wat minder problemen heeft met de resolutie van het systeem en ook full screen ondersteund.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 minuten geleden, Xmoo zei:

Je moet wel verbonden zijn met WIFI of verbonden zijn geweest zodat de navigatie even de tijd kan nemen om de flitspalen etc te downloaden. Dit moet elke x gebeuren jammer genoeg.. Het is niet zo dat het wordt opgeslagen en vernieuwd tijdens volgende WIFI verbinding. Hij moet elke x verbonden zijn of zijn geweest om de flitspalen/flitsers te downloaden.

Zolang ik mijn telefoon, met de hotspot aan, bij me heb verbind de Niro meteen zodra ik hem start. Zodoende is de Niro eigenlijk altijd met Wifi verbonden. Daarom is het toch vreemd dat hij de flitspalen nu niet op de kaart weergaf. Morgen probeer ik het nog eens en zal ik verslag uitbrengen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.