Jump to content
Xmoo

Engineering Mode

Recommended Posts

3 uur geleden, Xmoo zei:

Men heeft een manier gevonden om de firmware te kunnen downgraden.

Volgorde als in de bijlage indrukken. Wachtwoord is tijdstip + 0314, in voorbeeld foto 14270314, vervolgens op Downgrade drukken.

Tevens is het nieuwe wachtwoord voor het Map Info trucje 2998

engineer_new.jpg

IMG_9027.jpg

Misschien een hele domme vraag maar wat zou de reden zijn dat je wilt downgraden?

32 minutes ago, JDsigns said:

Misschien een hele domme vraag maar wat zou de reden zijn dat je wilt downgraden?

Zodat je weer in dat andere engineeringsmode kunt komen en weer Android applicaties kunt sideloaden. Dat trucje (screensaver 7 x tikken) is uit de laatste update gehaald.

iemand ervaring met het sideloaden van android Apps dmv engineering mode. 

ik rij zelf een proceed en heb steeds minder mijn telefoon in de houder zitten, maar ik mis wel Flitsmeister om in de gaten te houden. deze draait wel gewoon, maar ik heb er geen controle op of dat FM aanstaat.

Als je FM als app via engineering mode er op zet, kun je het daarna wel activeren via het menu van de headunit?

29 minutes ago, pdakkerman said:

iemand ervaring met het sideloaden van android Apps dmv engineering mode. 

ik rij zelf een proceed en heb steeds minder mijn telefoon in de houder zitten, maar ik mis wel Flitsmeister om in de gaten te houden. deze draait wel gewoon, maar ik heb er geen controle op of dat FM aanstaat.

Als je FM als app via engineering mode er op zet, kun je het daarna wel activeren via het menu van de headunit?

Sideloaden kan je hier vinden: http://mohammad.moghtader.net/meer-controle-over-je-kia-of-hyundai-hebben/ let wel op dat dit met de laatste firmware niet werkt. Moet nog uitvogelen om dat werkend te krijgen op laatste firmware.

En ja je kunt FM app draaien en daaroverheen weer een andere app.

Op 17-1-2019 om 12:44, Xmoo zei:

Bron: https://www.ioniqforum.com/forum/290-hyundai-ioniq-user-interface/31842-ioniq-engineering-mode.html

Door het meerdere keren tegelijk drukken van beide vingers in het menu (Informatie), vervolgens 1111 als pincode, kom je in het Engineering Menu waar je bepaalde opties aan/uit kunt zetten die standaard niet aan/uit staan.
Het aantal keren drukken is heel onregelmatig, dus gewoon blijven proberen :)
Opties die ik zelf handig vind en heb aangezet zijn: Intersection View (Navigatie - Debug) en Multi route mode (Navigatie).

Overzicht van het hele menu is hier te vinden: https://www.goingelectric.de/wiki/Ioniq_Service-Menü#Anzeige_des_Engineering_Mode

WhatsApp Image 2019-01-17 at 12.37.06.jpeg

goedeavond.. in welk scherm doe je dat? wil ook die multie route aan zetten

11 hours ago, Richard Limburg said:

goedeavond.. in welk scherm doe je dat? wil ook die multie route aan zetten

Goedemorgen :)

Dat kun je bij Navigation aanzetten.

19 minuten geleden, Xmoo zei:

Die stap begreep .... alleen op welk veld moet je dan met 2 vingers tikken en op welke plek... had via screensaver geprobeerd met de 7 tikken maar dan kom ik geen navigation tegen 

On 10/10/2019 at 9:53 AM, Richard Limburg said:

Die stap begreep .... alleen op welk veld moet je dan met 2 vingers tikken en op welke plek... had via screensaver geprobeerd met de 7 tikken maar dan kom ik geen navigation tegen 

Ooh dat bedoel je. Dat hangt een beetje af van welke firmware je hebt. Als je bijvoorbeeld de meest recente firmware hebt moet het zo doen: 

Zodra je in het 1e Developersmenu scherm bent, zie je al optie Navigation waar je het kunt wijzigen. 

4 uur geleden, Xmoo zei:

Ooh dat bedoel je. Dat hangt een beetje af van welke firmware je hebt. Als je bijvoorbeeld de meest recente firmware hebt moet het zo doen: 

Zodra je in het 1e Developersmenu scherm bent, zie je al optie Navigation waar je het kunt wijzigen. 

thanks.. het is me gelukt.. super fijn om uit 2 routes te kunnen kiezen... 

intersection vieuw moet ik nog bekijken... maar dat zal het ook zeker doen. 

heb alles bekenen en zag nog iets op on staan.. en daar twijfel ik nu even  aan of ik het aangeklikt..

weet iemand zo misschien wat de standaard instellingen zijn?:helpsmilie:

11 minuten geleden, Richard Limburg zei:

weet iemand zo misschien wat de standaard instellingen zijn?:helpsmilie:

Probeer eens 'default settings' of 'factory settings'. Hij gaat dan terug naar de standaard instellingen.

Schrijf de standaard instellingen  desnoods op een papiertje en begin dan opnieuw met de door jou gewenste instellingen.

By the way, Intersection view heb ik ook aan staan en is zeer bruikbaar.

3 uur geleden, Vince zei:

Probeer eens 'default settings' of 'factory settings'. Hij gaat dan terug naar de standaard instellingen.

Schrijf de standaard instellingen  desnoods op een papiertje en begin dan opnieuw met de door jou gewenste instellingen.

By the way, Intersection view heb ik ook aan staan en is zeer bruikbaar.

Net gereden met intersection, beeld is mooier maar maakt het met de dubbele melding niet duidelijker op.. hoop dat ik het nu weer uit heb.. maar dar zie ik morgen wel.

Op 10-10-2019 om 09:32, Xmoo zei:

Als je iets wijzigt? Moet je het dan saven.. want gister aangezet en deze morgen komt alleen de snelste route in beeld?

23 hours ago, Richard Limburg said:

Als je iets wijzigt? Moet je het dan saven.. want gister aangezet en deze morgen komt alleen de snelste route in beeld?

Sommige instellingen bewaard hij en sommige moet je elke keer na reboot opnieuw instellen.

2 uur geleden, Xmoo zei:

Sommige instellingen bewaard hij en sommige moet je elke keer na reboot opnieuw instellen.

Da's mooi...

.jammer... dan er maar aan wennen 

Bedankt voor de hulp