Ga naar inhoud
Leo2

roffelend geluid Kia 1.0 design editie

Aanbevolen berichten

Hallo, sind s 2 weken ben ik in het bezit in een Kia Picanto 1.0 van 2019, wanneer ik een koude start maak, klinkt er bij het

optrekken een duidelijk roffel in de motor, dit duurt ongeveer anderhalf tot twee seconde, dan is het weg.

Het komt pas weer terug bij de volgende koude start verder tijdens het rijden loopt hij perfect .

Is dit verschijnsel ook bij andere rijders bekend?? of moet ik me zorgen maken.

vast bedankt voor jullie antwoord.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hebben wij ook, driecilinder kwaaltje denk ik.

Bij de Kia is het veel minder dan bij de Aygo drieling.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok bedankt, mee leren leven denk ik dan maar

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

heb ik ook, als je te laat schakelt krijg je dezefde roffel.  Koude start, zeker nu, loopt de motor even hoge toeren.

Volgens mij, geen zorgen.                  groet oude.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zelfs de 1.0 Turbo GT-Line heeft hier last van. Ik heb gisteren de mijne weggebracht voor z'n eerste beurt met onder andere deze klacht, maar ze vertelden mij na de beurt dat het een producteigenschap is van het motortje.. In de zomer merkte ik er trouwens niets van, dus hopelijk stelt dat je gerust. Niets aan de hand gelukkig :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok bedankt, ik moet zeggen dat nu na, wat langer te hebben gereden hoor ik het niet meer, wel houd je duidelijk het geluid van een driecilinder maar dat is te verwachten.

het geluid dat ik hoorde was met koud optrekken, dus stationer liep hij keurig, maar met optrekken even een roffel die ik niet alleen hoorde mar ook voelde in de auto.

Naar mijn gevoel  sloef er 1 cilinder 2 slagen over, na ongv. 2 seconde pikte hij normaal op en had ik verder geen last meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.