Ga naar inhoud

e-Niro - Werking van de App


Sigmasailor

Aanbevolen Berichten

47 minuten geleden, Marcello75 zei:

Iemand ook problemen met de app? Sinds vrijdag wordt deze niet bijgewerkt. Weet niet of het aan de auto ligt of de app.

Bij mij werkt hij goed het hele weekend, ook ritregistratie, en zojuist deuren niet vergrendeld.

Vergeet ik nogal eens, jammer dat dat niet automatisch gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 minuten geleden, Case zei:

De info in de app is niet 100% betrouwbaar. Wel of niet op slot, wel of niet op de handrem, je kunt er niet op vertrouwen.

Bedoel je mss dat gewijzigde info (deuren wel/niet op slot) er even over doet voordat die in de app verschijnt, of kan het na een uur nog steeds verkeerd aangegeven worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 uur geleden, e-niro zei:

Bij mij werkt hij goed het hele weekend, ook ritregistratie, en zojuist deuren niet vergrendeld.

Vergeet ik nogal eens, jammer dat dat niet automatisch gaat.

Ik heb pas 1 rit geregistreerd staan zie ik :) en soms geeft hij het laden ook niet aan. Zal eens informeren bij de dealer hoe dat zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat een stekker (in het percentage blokje) betekent dat de auto aan het laden is, ik zie sinds vanmorgen het percentage ook echt toenemen. Gisteravond kreeg ik een notificatie laden begonnen en liet de App een bliksemschicht zien, het percentage bleef gelijk. Weet iemand wat het verschil is tussen deze twee symbolen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, Sigmasailor zei:

Ik denk dat een stekker (in het percentage blokje) betekent dat de auto aan het laden is, ik zie sinds vanmorgen het percentage ook echt toenemen. Gisteravond kreeg ik een notificatie laden begonnen en liet de App een bliksemschicht zien, het percentage bleef gelijk. Weet iemand wat het verschil is tussen deze twee symbolen?

Leuk om de app al werkend te hebben vóórdat de auto afgeleverd is. 

Theoretisch zou dat (met wat hulp van de dealer) al kunnen als de auto net van de boot af komt in de haven, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 hours ago, Sigmasailor said:

Ik denk dat een stekker (in het percentage blokje) betekent dat de auto aan het laden is, ik zie sinds vanmorgen het percentage ook echt toenemen. Gisteravond kreeg ik een notificatie laden begonnen en liet de App een bliksemschicht zien, het percentage bleef gelijk. Weet iemand wat het verschil is tussen deze twee symbolen?

Bliksemschicht laat ie volgens mij altijd zien als hij niet aan het laden is. Misschien om aan te geven dat het % over de batterij gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


59 minuten geleden, Hippe lip zei:

Leuk om de app al werkend te hebben vóórdat de auto afgeleverd is. 

Theoretisch zou dat (met wat hulp van de dealer) al kunnen als de auto net van de boot af komt in de haven, toch?

De dealer moet iets aanmelden bij Kia, ik denk dat dat kan zodra hij bij de dealer binnen staat. Weken eerder is wel leuk maar vergeet niet dat termijnen gaan lopen direct na aanmelden. Een paar dagen eerder is gewoon leuk, weken eerder is wat zonde.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, Hippe lip zei:

Leuk om de app al werkend te hebben vóórdat de auto afgeleverd is. 

Theoretisch zou dat (met wat hulp van de dealer) al kunnen als de auto net van de boot af komt in de haven, toch?

Nee, want de Kia Connected Services wordt door de dealer in NL ingebouwd niet al in de fabriek.

Link naar reactie
Delen op andere sites


22 uur geleden, jwv zei:

Nee, want de Kia Connected Services wordt door de dealer in NL ingebouwd niet al in de fabriek.

Door de dealer? Of door een servicebedrijf in de haven? Ik dacht dat laatste...

aangepast door Hippe lip
Tikvout
Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is een serie auto's uitgerust met een verkeerde kabel.

Kia Nederland weet daar inmiddels van maar de helpdesk blijft zeggen dat er een aanmelding plaats moet vinden dan wel dat de auto gereset moet worden.

Bij mij is de kabel vervangen en na enige minuten kwam alle data op de app binnen.

Even contact op nemen met de dealer en een afspraak maken voor de vervanging.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Die app is idd wel matig zeg, valt mij echt tegen, en de reviews zijn ook niet mals....

1842509609_Schermafbeelding2019-04-05om22_12_54.thumb.png.29e866c35b005fd7ae3ba605f56c1d43.png

Maar wat mij vooral zorgen baart is dat er sinds 1 jaar geen updates meer zijn, lijkt dus alsof er niets gebeurd.

 286981459_Schermafbeelding2019-04-05om22_03_36.thumb.png.15d33ef2a7282fb16bdb28ad80d3ac15.png

Iemand een idee waarom/ hoe we hier wat aan kunnen doen? Ik lees allemaal goede ideeën voor toevoegen van functionaliteit, echt jammer als de app niet doorontwikkeld wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, JeanB zei:

Die app is idd wel matig zeg, valt mij echt tegen, en de reviews zijn ook niet mals....

1842509609_Schermafbeelding2019-04-05om22_12_54.thumb.png.29e866c35b005fd7ae3ba605f56c1d43.png

Maar wat mij vooral zorgen baart is dat er sinds 1 jaar geen updates meer zijn, lijkt dus alsof er niets gebeurd.

 286981459_Schermafbeelding2019-04-05om22_03_36.thumb.png.15d33ef2a7282fb16bdb28ad80d3ac15.png

Iemand een idee waarom/ hoe we hier wat aan kunnen doen? Ik lees allemaal goede ideeën voor toevoegen van functionaliteit, echt jammer als de app niet doorontwikkeld wordt.

Is dit op Apple? Een paar dagen terug hebben we voor Android nog een update gehad met nieuwe features. Werkt verder prima (op het verversen op mij Galaxy S8 na dan, maar is work around voor).

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 uur geleden, Terp1234 zei:

Is dit op Apple? Een paar dagen terug hebben we voor Android nog een update gehad met nieuwe features. Werkt verder prima (op het verversen op mij Galaxy S8 na dan, maar is work around voor).

ja, dit is apple, maar als Android net een update gehad heeft, dan neem ik aan dat die van apple er ook zo aankomt. Ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden, Hippe lip zei:

Als je meer op afstand wilt kunnen, kun je de Autopi eens proberen. Ik overweeg dat te gaan doen....

https://www.autopi.io/

Klinkt interresant, maar er is nog helemaal niks wat ze er op afstand mee kunnen aansturen voor de Kona/Niro.

Wel iemand die zn auto ermee had “vast laten lopen”, die moest de 12V accu 10 minuten afkoppelen om het weer werkend te krijgen. Nog zéér experimenteel dus, maar ga het project wel volgen om te zien of er ontwikkelingen zijn,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, hier alvast iemand die een routine heeft gemaakt om het laden in de gaten te houden tijdens de lunch als je aan de snellader hangt. En het werkt voor de e-Niro!

https://community.autopi.io/t/receive-charging-alerts-on-your-phone-and-smart-watch/1042

aangepast door Hippe lip
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...