Jump to content
  • Sign Up
Sigmasailor

e-Niro - Hoe ver kan je er mee rijden?

Recommended Posts

1 uur terug, Engelseruiter zei:

Een paasweekeind in Denemarken geweest met z'n vieren en een volle kofferbak. Heenweg 745 km á 15.6 kWh/100km en terugweg 848 km á 17.8 kWh/100km. Jep, we waren iets vergeten en hebben dus 100km extra heen en weer gereden. |:(

Max was 120km/uur waar dat kon/mocht en verder aan de regels gehouden. Ik merkte dus een behoorlijk verschil, waarschijnlijk door die stevige wind.

Op de heenweg 4x geladen, maar dat was eigenlijk wel erg voorzichtig berekend door ABPR. Ik kwam wel 2x dezelfde e-niro tegen bij Ionity. Ik heb ABPR nu maar ingesteld op 165Wh bij 110km/uur en op de terugweg waren maar 3 stops nodig en dat klopte een stuk beter.

P.s. gemiddelde over 5100 km = 17.3 kWh/100km

Klinkt goed...even voor mij ABPR? En op wat voor laders heb je geladen bij hoeveel KM rij bereik (acculading %), ben wel benieuwd hoe lang je tussenstops waren.

Posted (edited)
20 minutes ago, Marcello75 said:

Klinkt goed...even voor mij ABPR? En op wat voor laders heb je geladen bij hoeveel KM rij bereik (acculading %), ben wel benieuwd hoe lang je tussenstops waren.

Heb ik ook onlangs geleerd: ABRP, A Better Route Planner. Een routeplanner speciaal gemaakt voor elctrische auto's.

Edited by marco2152

7 uur geleden, Engelseruiter zei:

Een paasweekeind in Denemarken geweest met z'n vieren en een volle kofferbak. <knip>

Goh, Samoerai deed precies hetzelfde..... ;-)

Vanmiddag stond er op de SOC 481 km met 100% lading...... mijn gemiddelde verbruik tot nu toe over 7300 km is 16.1 Wordt steeds leuker. Helaas vergeten er een foto van te maken

22 hours ago, Marcello75 said:

ABPR = A Better Routeplanner

Heenweg: https://abetterrouteplanner.com/index.html?plan_uuid=de432d68-c3b0-40ab-b79a-d43ddc9a5950

Terugweg: https://abetterrouteplanner.com/index.html?plan_uuid=bc7e3c34-4df9-482a-862b-3143010e78d4

In het algemeen werden de stops langer dan hier staat omdat we het combineren met kinderen uitlaten ;-)

• Like 1
  • Thanks 1

1 uur terug, Veefer zei:

Vanmiddag stond er op de SOC 481 km met 100% lading...... mijn gemiddelde verbruik tot nu toe over 7300 km is 16.1 Wordt steeds leuker. Helaas vergeten er een foto van te maken

Bij welke snelheden etc?

• Like 1

Ben een'nette' rijder. De max snelheden. De meeste km op binnen, 80 km en 100 km wegen. Ik vermoed alle evenveel, met wat files. Randstad

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Bijna 500!, maar nog niet helemaal. Komt er vast nog wel eens aan.........

Vanmorgen 403 km bij 80% accu op de GOM.

In het laadmenu geeft hij nu een tijd aan tot 100% en een voorspelde range van 511, we gaan hert zien. Morgen eens kijken of de 500 wil lukken bij 100%. helaas dalen de temperaturen weer wat na een mooie week. Foto's komen bij meer dan 500.

• Like 1

On 4/25/2019 at 3:48 PM, Marcello75 said:

https://abetterrouteplanner.com/

Tja... de tussenstops waren eigenlijk altijd langer dan de bedoeling was. Met kinderen gebeurt dat al snel. In de oorspronkelijke post heb ik de routes neergezet en daar heb ik me aan gehouden. We waren over het algemeen minder leeg dan voorspeld was.

Het kan inderdaad 505 km:

En 140 km In de drukte verder nog steeds 372 km (er hoeft vanavond niet geladen te worden).

IMG_2779.JPG

IMG_2783.JPG

• Like 1

Wow, netjes hoor. Ik haal het niet...................(te zware rechtervoet denk ik.................)

Pff dat is echt top man!

Tja das een droom 500+ km 

Rij veel snelweg en meestal ook redelijk door..

Dus 400km vind ik al heel wat 

Screenshot_20190502-053512_MijnKia.jpg

3 uur geleden, Niro79 zei:

Tja das een droom 500+ km 

Rij veel snelweg en meestal ook redelijk door..

Dus 400km vind ik al heel wat 

Lol Bijna hetzelfde.

Screenshot_20190502-222229_MijnKia[7397].jpg

Met een Iphone is het zuiniger :-):

IMG_2788.PNG

• Haha 1

In mijn geval 377km. Het mooiste van een elektrische auto is dat het eigenlijk niks uitmaakt je verbruik wanneer je voldoende zonnepanelen hebt aangezien je na een paar jaar - de terugverdientijd - gratis rijdt.

Screenshot_20190505-210911.jpg

11 uur geleden, Ton van Hout zei:

Het mooiste van een elektrische auto is dat het eigenlijk niks uitmaakt je verbruik wanneer je voldoende zonnepanelen hebt aangezien je na een paar jaar - de terugverdientijd - gratis rijdt.

Da's idd wel mooi als dat kan. Ik zou wel meer panelen willen, maar waar moet ik die laten? Mijn dak ligt echt vol met 21 panelen. Die zijn precies om het thuisgebruik te compenseren.

Zoals niet iedereen de mogelijkheid heeft van een eigen paal bij het huis, zo heeft niet iedereen plek voor voldoende panelen....
Waar láát je al die dingen @Ton van Hout? Heb je een bijgebouw met groot genoeg dak voor zoveel panelen? En dan voldoende in de zon, dus gen bomen die in de weg staan?

• Like 1

@Hippe lip:  Ons huis heeft diverse plekken waar nog panelen kunnen, ik denk dat ik er tussen de 40 en 50 EXTRA kwijt kan.

• Haha 1

Dat is 11.46 kWh per 100 km, erg netjes! Wat heb je gedaan om zo zuinig te rijden?