Ga naar inhoud

e-Niro - Vragen en antwoorden (WVTTK)


Sigmasailor

Aanbevolen Berichten

Deze week al een aantal keren het volgende geconstateerd.
De automatische opwarming ingesteld op 21 graden.
Vervolgens staat hij ' ineens' op 26 of 27 graden. Heeft iemand anders daar ook last van?


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, Bart Sluimer zei:

Misschien een stomme vraag: Heb je niet geprobeerd je radio harder te zetten? Ik had daar zelf last van...

nee, gaat om de voorgeprogrammeerde temperatuur van het 'elke dag schema' in het EV menu.

Gisteren ingesteld op 21, vanochtend na het starten direct gekeken en staat op 22.

Ik ga even in de gaten houden wanneer het omhoog gaat.

De automatische climate control staat nog steeds netjes op 21. Dus geen perongeluk radio harder gezet ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zal dat ook eens instellen en je laten weten hoe het bij mij ging. Heb tot nu toe geen warmte ingesteld.

M'n e-Niro staat in de garage, dus is niet echt nodig. Vind het sowieso een beetje overdreven om auto's voor te verwarmen, maar ja... het zit er nou eenmaal op, dus dan wil ik weten hoe/of het werkt ook!

Dit regel je toch in het EV menu? bij hetzelfde menuutje waar je ook regelt tot hoe vol de auto geladen moet worden etc?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat voorverwarmen (als je geen garage hebt) op dagen dat je ruiten vol sneeuw en ijs zitten is een luxe waar ik de afgelopen 5 jaar echt aan gewend ben. Ik ben het eens dat als de veiligheid niet in het geding is het wat overdreven lijkt. Maar voor ontdooien (veiligheid) is het een prima optie.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


ja zeker. Ik zet mijn auto nu tijdelijk noodgedwongen in de garage, omdat de wallbox nog niet geplaatst is. Straks staat bij mij de auto ook gewoon weer buiten en dan vind ik het uiteraard ook fijn als ik niet hoef te krabben.

Iedereen op z'n eigen manier toch? Van mij hoeft het stuur niet voorverwarmd te worden vanuit mijn huiskamer. Ik stap net zo lief in een koude auto. Maar 'techfreaks' zoals ik er al veel ben tegengekomen op dit forum willen uiteraard gebruik kunnen maken van de techniek die aanwezig is, niets mis mee. Aan mij niet besteed, maar dat zegt waarschijnlijk meer over mijn kennis van techniek (of het ontbreken daarvan). :P

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, Geronimo81 zei:

ik zal dat ook eens instellen en je laten weten hoe het bij mij ging. Heb tot nu toe geen warmte ingesteld.

M'n e-Niro staat in de garage, dus is niet echt nodig. Vind het sowieso een beetje overdreven om auto's voor te verwarmen, maar ja... het zit er nou eenmaal op, dus dan wil ik weten hoe/of het werkt ook!

Dit regel je toch in het EV menu? bij hetzelfde menuutje waar je ook regelt tot hoe vol de auto geladen moet worden etc?

ja, dat menu oplaadbeheer, 'opladen en airco'

Link naar reactie
Delen op andere sites


stond vanochtend op 24.....

Ik ga even testen omdat ik een vermoeden heb wanneer het gebeurt. Namelijk na een reset van het gemiddelde verbruik. Ik ga het resetten in het menu uitzetten. Dat gebeurt nu automatisch na het meer dan 4 uur stilstaan. (pagina 5-61 en 5-63 handleiding) Als mijn vermoeden klopt, zit er dus ergens een signaal die de temperatuurinstelling beïnvloed. (

aangepast door Veefer
Link naar reactie
Delen op andere sites


@Veefer @Sigmasailor CCS protocol bij fastchargen wisselt een uniek ID van de auto uit met de laadpaal. Die laadpaal legt contact met de Fastned server of de klant mag laden (checkt dat er een gekoppeld account is met een geverifieerde betaalmethode). Als aan die condities voldaan is en de Fastned weet naar wie de rekening gaat, dan begint automatisch het laadproces. Bedenk dus wel dat mocht je de auto verkopen, dat je de auto afmeldt in de app voor automatisch laden anders kan de volgende eigenaar op jouw rekening laden.

Edit: ik moet dus over iets van een maandje mijn Ioniq afmelden en mijn e-Niro aanmelden ;)

aangepast door Fralamjo
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk niet dat het zo werkt. Je hebt een Fastned account wat je koppelt aan een betaalmiddel. Je machtigt Fastned om dat betaal middel (Laadpas of Credit Card) te gebruiken. Via de App van Fastned start je het laden. Fastned belast het door jou gekozen betaalmiddel en daarvan krijg je een factuur. Ik denk dat je bij iedere auto het proces kunt starten met hetzelfde account. Bij het maken van je account moet je wel je kenteken en type auto opgeven; ik denk dat dat alleen voor de admin is.

De volgende eigenaar van mijn auto heeft niet mijn Fastned account en kan dus ook niet op mijn kosten laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Ik denk niet dat het zo werkt. Je hebt een Fastned account wat je koppelt aan een betaalmiddel. Je machtigt Fastned om dat betaal middel (Laadpas of Credit Card) te gebruiken. Via de App van Fastned start je het laden. Fastned belast het door jou gekozen betaalmiddel en daarvan krijg je een factuur. Ik denk dat je bij iedere auto het proces kunt starten met hetzelfde account. Bij het maken van je account moet je wel je kenteken en type auto opgeven; ik denk dat dat alleen voor de admin is.

Ik denk toch echt dat het wél zo werkt. Dit heb ik eerder ook al gelezen. Het klopt dat elke auto een uniek ID heeft en dat dit herkend wordt. Hoe weet Fastnet anders welke auto er aan de lader hangt? Kentekenherkenning is daarvoor echt niet goed genoeg en werkt bovendien fraude in de hand. Nee, het gaat op ID-kenmerk dat bij aankoppeling netjes via het communicatielijntje wordt uitgewisseld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb 't ff voor je opgezocht. Artikel van Fastnet van 17 oktober 2017:

Fastned is vandaag begonnen met de uitrol van Autocharge. Met Autocharge wordt de laadsessie direct gestart nadat de gebruiker de stekker in de auto heeft gestoken. Er is dus geen app of laadpas meer nodig om het laden te starten. De lader herkent de auto waardoor het laden sneller, makkelijker en veiliger wordt. Vandaag begint de uitrol met een selecte groep gebruikers. Fastned verwacht dat Autocharge binnen enkele weken beschikbaar is voor alle Fastned klanten op alle stations. 

Autocharge werkt op basis van een unieke identifier die de elektrische auto doorgeeft aan de snellader. Daarmee kan Fastned - na eenmalige registratie - de auto herkennen. Een laadbeurt kan zo automatisch in rekening worden gebracht. Alle auto’s met een CCS snellaadpoort zijn al geschikt voor Autocharge.

Bron

aangepast door Hippe lip
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ah, OK maar dat is wat anders dan de standaard Fastned App. Ik heb een jaartje met een Leaf rondgereden en heb toen alleen met de App geladen. Zonder Autocharge (dat kan de Nissan ook niet want die heeft nog het antieke Chademo). Geen idee of dit nu zover uitgerold is dat het bij de Kia werkt. Toch wat geleerd: ik had hier nog niet van gehoord. Ik denk handig voor de regelmatige Fastned bezoeker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


terug naar het vorige topic, want van laadpassen heb ik (nog) geen verstand. 

Ik heb de vertrektijd ingesteld op 6:20 en toen ik vanmorgen om 6:19 mijn garage inliep schrok ik best wel. De auto stond een partij te loeien... Het klinkt natuurlijk altijd wat heftiger als het muisstil en donker is, maar toch.

Toen ik m'n auto instapte was het warm. Hoe warm weet ik niet, maar toen ik de verwarmingsknop draaide stond het op 20 graden, wat de ingestelde temp. was. Dus ik denk dat het gewerkt heeft.

Of het bevalt is iets anders, maar mijn persoonlijke voorkeuren zijn hier niet relevant. Het werkte wel. :-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites


de verwarmingsknop staat gewoon op je ingestelde temperatuur, waar je moet kijken is in het ev menu waar je de voorwarm temperatuur hebt ingesteld.

Bij mij was deze inmiddels verschoven naar 26 graden, terwijl de climatecontrol temperatuur netjes op 21 stond. Deze wordt echter door de voorinstelling overrulled.

Ik ben er nog niet achter wat de 'trigger' is....

Eens kijken of hij vanmiddag bij vertrek opgeschoven is naar 27 ;-)

 

Verder bevalt de auto trouwens heel prima, hier zal wel een keer een software aanpassing voor komen. Zal er alvast eens een mail aan wagen richting Kia garage en importeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...