Ga naar inhoud
Sigmasailor

e-Niro - Vragen en antwoorden (WVTTK)

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden, Hippe lip zei:

Is dit de eerste keer dat je de e-Niro aan de app koppelt? Dan slaat het mss op de nieuwe functies. Ik dacht dat de app in combinatie met de e-Niro functies heeft die er niet zijn met de andere Niromodellen.

Nee, ik kom er regelmatig, Volgens mij gisteren nog om te zien wat de kilometerstand na een zakelijk rit was, 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nice, staat wel een email adres waar je je ideeën kan sturen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Veefer Ik kwam vrijdag niet uit met m'n planning (lees: het is druk in de bouw) :P

Ik heb ze gebeld, mijn excuses aangeboden en voor vanmiddag een nieuwe afspraak gemaakt. Zal ze ook gelijk melden over de warmte instelling. En ik kreeg vanmorge ineens elke 5 minuten een melding dat ik een pauze moest nemen... Ik reed voor mijn gevoel niet anders dan anders en heb totaal 30 minuten gereden, dus dat kan het ook niet zijn. Heb zaterdagavond wel wat teveel gedronken, wellicht dat de auto een kater herkent? :O

Ik zal morgen laten weten wat de Kia dealer te melden had.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
28 minuten geleden, Geronimo81 zei:

@Veefer Ik kwam vrijdag niet uit met m'n planning (lees: het is druk in de bouw) :P

Ik heb ze gebeld, mijn excuses aangeboden en voor vanmiddag een nieuwe afspraak gemaakt. Zal ze ook gelijk melden over de warmte instelling. En ik kreeg vanmorge ineens elke 5 minuten een melding dat ik een pauze moest nemen... Ik reed voor mijn gevoel niet anders dan anders en heb totaal 30 minuten gereden, dus dat kan het ook niet zijn. Heb zaterdagavond wel wat teveel gedronken, wellicht dat de auto een kater herkent? :O

Ik zal morgen laten weten wat de Kia dealer te melden had.

aha, de bouw is idd erg druk, weet er alles van ;-) We horen het graag.

Temperatuur is nog steeds zo, rare meldingen heb ik nog niet gehad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik kreeg vanmorge ineens elke 5 minuten een melding dat ik een pauze moest nemen...

Misschien haal ik topics door elkaar, maar had je niet zitten kijken naar de instellingen van LKAS? Iets met "aandacht" ofzo?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden, Geronimo81 zei:

En ik kreeg vanmorge ineens elke 5 minuten een melding dat ik een pauze moest nemen... Ik reed voor mijn gevoel niet anders dan anders en heb totaal 30 minuten gereden, dus dat kan het ook niet zijn. Heb zaterdagavond wel wat teveel gedronken, wellicht dat de auto een kater herkent? :O

Huh, zit er ook een systeem in dat herkent als je aandacht verslapt of als je dreigt in slaap te vallen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden, Hippe lip zei:

Huh, zit er ook een systeem in dat herkent als je aandacht verslapt of als je dreigt in slaap te vallen?

Ja, DAA (Driver Awareness Alert, o.i.d.) = Alertheid bestuurder. Als ik het goed begrijp, kun je hiervan zelfs de gevoeligheid instellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja, ik zal inderdaad vast iets aangepast hebben ofzo...

Zit nog steeds te vogelen met instellingen. Sommige schieten volgens mij ook na uitschakelen van de auto weer terug naar fabrieksinstelling volgens mij.

Ik van dat getrek aan m'n stuur echt vreselijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, Geronimo81 zei:

Ik van dat getrek aan m'n stuur echt vreselijk.

Ja, dat merkte ik bij de proefrit al. Op smallere wegen werkt dat niet goed. Kan je dat niet echt uitschakelen? Of staat het de volgende rit vanzelf weer aan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 24-1-2019 om 14:06, Geronimo81 zei:

Idealiter zou ik één pasje willen, die ik dus thuis op mijn wallbox kan gebruiken en ook kan gebruiken bij laadpalen in de stad en bij snelladers langs de snelweg, en dat alles netjes wordt gefaktureerd aan mijn bedrijf.

Ik neem aan dat bovenstaand niet bestaat (wellicht is dit een gat in de markt :) ) dus dan zou het iets worden als:

1 pasje/druppelvormig sleutelhangerding voor de wallbox, die netjes bijhoudt hoeveel stroom ik zakelijk gebruik van mijn privéstroom en dit dus verrekend.

1 pasje voor onderweg laden (laadpalen en snelladers). Dit zal van new motion zijn, of van KIA zelf, of van wie dan ook. En dan is het voor mij persoonlijk denk ik het beste om een gratis abbonnement te nemen met hoge tarieven per kWh, omdat ik toch niet vaak zal laden aan dit soort palen.

Wat jij wenst is mogelijk met NewMotion. Ik gebruik mijn laadpaal zakelijk en NewMotion regelt facturatie zakelijk en privé.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor degenen die al hun auto hebben...

-heeft de dealer de tijd genomen om alles uit te leggen over de auto?

-Had de dealer ook genoeg kennis over ev’s en laden?

-Hoe lang heeft het geduurd voordat je weg kon rijden en genieten van je wagen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De dealer nam alle tijd om alles uit te leggen, niet alleen de auto maar ook alle papierwerk. Alle knopjes werden stuk voor stuk uitgelegd. Na ongeveer een uur konden we rijden. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan me voorstllen dat de één daar meer behoefte aan heeft dan de ander. Na de proefrit denk ik van de belangrijkste dingen wel genoeg te weten. Bovendien zit ik nu in de wachttijd het instructieboekje te lezen. 

Of kan ik dan nog essentiële dingen verwachten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@korsowito JA de dealer heeft de tijd genomen. De meeste dingen wist ik al wel, maa rhij heeft bijvoorbeeld mijn telefoon gekoppeld en dat soort dingen, dat vind ik altijd wel prettig. HAd hij kennis over EV en laden? nee. totaal niet. en dat viel me ook oprecht tegen. Ik heb het elders in dit forum ook al een keer gemeld, de kennis betreffende het elektrisch rijden was in mijn geval (Kia dealer in Rotterdam) echt heel erg matig. Hij was uiterst vriendelijk en is zijn afspraken nagekomen, maar kennis over bijvoorbeeld laadpalen was er simpelweg niet. Op mijn vraag welk type laadpaal hij me zou adviseren, was zijn antwoord letterlijk: "ik zou gewoon de duurste nemen, die zal wel het beste zijn". 

Hoe lang duurde het? al met al misschien ene uurtje ofzo. Het papierwerk in het kantoor duurde wellicht 30 minuten ofzo, wordt gelijk ijn oude auto overgeschreven en de nieuwe auto op naam gezet etc... In de auto zelf waren we denk ik in een kwartiertje klaar en kon ik wegrijden.

@Hippe lip ik schakel het elke rit uit, maar dan staat het de volgende morgen weer aan en moet ik het weer tijdens het rijden uitzetten. Wellicht moet je in de parkeerstand staan om iets definitief aan te passen? ik zal het eens proberen.

@Veefer Gistermiddag even langs de dealer geweest. Men heeft de boordcomputer uitgelezen en heeft de foutmeldingen gezien. Men wist het ook niet. Ze hebben de remmen nagekeken en alles was in orde dus ze snapte het ook niet. Als ik de melding nog een keer zou krijgen, moest ik terug komen en dan hangen ze de auto een hele dag aan de computer om alles te checken. Verder ook nog gemeld over de temperatuur instelling voor het voorverwarmen (dat de temp. elke dag 1 graden hoger stond) en ook daar wisten ze me niets over te melden. (en bedankt...). Uiteraard het algemene excuus: "tegenwoordig zijn auto's zo vol met computers, het is allemaal volgepropt met electronica...". Ze hopen dat het wellicht een keer opgelost kan worden met een update oid. 

Dus niets wijzer geworden, een half uur van m'n leven kwijt die ik nooit meer terug krijg en weer eens de bevestiging dat Kia simpelweg geen verstand heeft van elektirsche auto's. Aan de positieve kant, ze hebben fysiek de remmen nagekeken en daar was niets mis mee en men is zoals altijd uiterst correct en beleefd...

Heb overigens geen foutmeldingen meer gekregen en het voorverwarmen van mijn auto is toch een functie die ik niet gebruik, dus het is allemaal geen ramp, alleen wel irritant.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Terwijl KIA eigenlijk instructie moet geven aan de dealers om deze gevallen door te geven zodat ze die met een software update op kunnen lossen.. Wat dat betreft moeten ze het oppakken als een softwareleverancier...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb nu dat getrek aan mijn stuur uitgezet in de parkeerstand en de volgende morgen stond het weer aan. Ik zal toch eens het boekje gaan raadplegen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, en anders de dealer of Kia NL vragen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb nu dat getrek aan mijn stuur uitgezet in de parkeerstand en de volgende morgen stond het weer aan. Ik zal toch eens het boekje gaan raadplegen...
Klopt, had ik gisteren ook geprobeerd om de andere instelling in het menu te kiezen. Na aan en uitzetten, was de andere instelling weer aangevinkt. Je zou toch zeggen, als je in de instellingen instelt dat je een bepaalde instelling wilt, dit vast blijft staan? Raar.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

wellicht heeft dit te maken met veiligheid/wetgeving?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
50 minuten geleden, Geronimo81 zei:

wellicht heeft dit te maken met veiligheid/wetgeving?

zou zomaar kunnen, ik ga het eens opzoeken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

voor zover ik terug kan vinden is het bij vrachtwagens vanaf 2015 verplicht en voor personenauto's wordt het vanaf 2021 verplicht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gisteren een e-Niro besteld, ik was onder de indruk van de auto na een uitgebreide proefrit. Het enige dat ik wat jammer vond is dat er geen open dak in Nederland voor de e-Niro geleverd wordt, terwijl je in de media in andere landen veel foto's ziet van e-Niro's met zonnedaken.... Weet iemand waarom ze dat in Nederland niet leveren?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zal een keus van de importeur zijn geweest, heb elders op het net gezien dat irmand het via de dealer heeft laten doen en het zou er net zo uit moeten gaan zien als de af fabriek optie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst (aangepast)

De importeur bepaalt dit inderdaad. Zo kun je in sommige andere landen ook kiezen voor een andere kleur interieur, met bijvoorbeeld ook de blauwe accenten (stiksels, randen in stoelen, randen rond ventilatieroosters).

In Frankrijk is er onder kopers wat ontevredenheid ontstaan, omdat de importeur ervoor heeft gekozen alle modellen zonder warmtepomp te leveren.

aangepast door Case

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.