Jump to content
  • Sign Up
Sigmasailor

ANSWERED e-Niro - Levertijden en bestellingen

Recommended Posts

Voor mij de eerste keer dat ik op een auto bijschrijving heb i.p.v. afschrijving :)

16 minuten geleden, Hans van Meurs zei:

En soms kan het  anders, of heet dat geluk.

Ook in de race voor een Niro. Alternatief Tesla 3, maar 60K+ voor een Amerikaanse bak, mwah. Andere vielen af vanwege te klein, te kort, te lelijk. Dus net besloten om nog maar een jaar door te rijden en VW einde jaar af te wachten toen mijn collega vertelde dat onze leasemy Kia's in voorraad had/heeft. Dat was (geen grap) 1 april. Op  17 mei opgehaald in het pittoreske Rotterdam  en inmiddels bijna 4000 km op de digitale teller. Geen voorinschrijving, geen gedoe. Gravity Blue Executive .

Klopt, leasemijen hadden kennelijk een vooruitziende blik. Mijn E-Niro had ik ook in ongeveer 6 weken op de stoep.(keuze uit maar 4 kleuren, dat wel)

1 uur geleden, King Niro zei:

Klopt, leasemijen hadden kennelijk een vooruitziende blik. Mijn E-Niro had ik ook in ongeveer 6 weken op de stoep.(keuze uit maar 4 kleuren, dat wel)

Hier hetzelfde verhaal, vorige week heeft mijn werkgever de handtekening gezet voor een E-Niro voor mij die bij de LM in Q4 van dit jaar binnen gaat komen. Ik heb op dit moment (nog) geen keuze uit kleuren, maakt het wel een beetje spannend. 

• Like 1

Posted (edited)
1 uur geleden, BobV78 zei:

Hier hetzelfde verhaal, vorige week heeft mijn werkgever de handtekening gezet voor een E-Niro voor mij die bij de LM in Q4 van dit jaar binnen gaat komen. Ik heb op dit moment (nog) geen keuze uit kleuren, maakt het wel een beetje spannend. 

ik had keuze uit zwart, wit, blauw (gravity ?) en grijs. Zijn wel de meest gangbare kleuren.

Niro wrap 1.jpg

Edited by King Niro

Op 7-6-2019 om 15:12, King Niro zei:

ik had keuze uit zwart, wit, blauw (gravity ?) en grijs. Zijn wel de meest gangbare kleuren.

Niro wrap 1.jpg

Hou me aanbevolen voor namen / sites maatschappijen. Lease Maatschappij is alnog voor me opzoek naar een wagen. 

Wij hebben in april een e-Niro besteld. Ik hoop hem in april volgend jaar te krijgen. 

21 uur geleden, Tuktukker zei:

Hou me aanbevolen voor namen / sites maatschappijen. Lease Maatschappij is alnog voor me opzoek naar een wagen. 

Ik was er snel bij toen de LM ze beschikbaar stelde, maar de mijne komt van Terberg Business lease. Altijd het proberen waard.

• Thanks 1

De mijne is via Alfhabet lease besteld eind februari dit jaar eind maart stond ie voor de deur...

Dus proberen waard denk ik zo.

• Thanks 1

Overheid niet meer te vertrouwen zo te zien.

4% van 2020 gaat al naar 8% aldus RTL

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/4758661/klimaatakkoord-elektrische-auto-rekeningrijden-klimaat-milieu

Het aanschafvoordeel voor de e-auto gaat gelden tot een maximumbedrag van 40.000 euro. Het voordeel voor de zakelijke rijder wordt wel snel minder.

De bijtelling voor de zakelijke auto gaat volgend jaar al omhoog van 4 naar 8 procent. In de jaren daarna stijgt de zakelijke bijtelling in stapjes verder naar 12 en 16 procent. Vanaf 2026 geldt voor de zakelijke auto dan dezelfde bijtelling als voor andere auto's.

Posted (edited)
Op 25 juni 2019 om 22:10, Tuktukker zei:

Overheid niet meer te vertrouwen zo te zien.

4% van 2020 gaat al naar 8% aldus RTL

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/4758661/klimaatakkoord-elektrische-auto-rekeningrijden-klimaat-milieu

Het aanschafvoordeel voor de e-auto gaat gelden tot een maximumbedrag van 40.000 euro. Het voordeel voor de zakelijke rijder wordt wel snel minder.

De bijtelling voor de zakelijke auto gaat volgend jaar al omhoog van 4 naar 8 procent. In de jaren daarna stijgt de zakelijke bijtelling in stapjes verder naar 12 en 16 procent. Vanaf 2026 geldt voor de zakelijke auto dan dezelfde bijtelling als voor andere auto's.

Als dit morgen echt waar blijkt te zijn, dan wens ik iedereen die een e-niro besteld heeft met levering in 2020 veel sterkte. Ik zat er zelf ook bijna bij, blij dat ik even gewacht heb. .....Eens kijken wat morgen echt geprestenteerd wordt, en of onze volksvertegenwoordiging hier uiteindelijk nog doorheen prikt. Zal wel niet, natuurlijk allemaal politiek voorgekookt.

De tweedehands prijs van een beschikbare E-niro kan nu wel eens hele rare sprongen gaan maken;)

Bij ons wordt een zakelijke middenklasse benzine auto nu weer een serieuze optie,,,..leve het klimaatakkoord!

Edited by Luc2000

Kweet niet of het klimaatakkoord hier nou heel veel mee te maken heeft....

voor veruit de meeste rijders, ik zeg bewust niet kopers,  is de keuze voor elektrische auto vooral een zakelijke en die van de eigen portemonnee...

de mensen die er echt bewust voor kiezen vanwege het klimaat en de auto ook nog eens van eigen bankrekening betalen vallen niet op vrees ik als ze op  voetbalveld vol met bestuurders van elektrische auto’s de hand mogen opsteken.... 

en het klimaatakkoord wel of niet halen hangt echt niet van doe zakelijke elektrische kilometers af ten opzichte van het totale privé en zakelijke wagenpark in Nederland...

Daarbij vond de PHEV,  met 7% bijtelling ook gretig aftrek, dus 8% bijtelling zet vooralsnog de wereld niet op zijn kop. Bij de PHEV is het voordeel weg, maar hij is (daardoor) tevens E 15.000 goedkoper geworden.(prijsverlaging). Zal bij de overige BEV's ook wel gebeuren. Prijs wordt mede bepaald / verhoogd door het fiscale regime.

Voor mij telt de bijtelling zakelijk natuurlijk ook mee, maar elk voordeel is er 1. 

Zelfs met 22% bijtelling zou de huidige E-Niro voor mij een reële optie blijven. Milieu vriendelijk, comfortabel, snel, genoeg bereik, etc. Thuis Zonnepanelen op het dak dus laat de zon maar schijnen :)

.

9 uur geleden, Luc2000 zei:

Als dit morgen echt waar blijkt te zijn, dan wens ik iedereen die een e-niro besteld heeft met levering in 2020 veel sterkte. Ik zat er zelf ook bijna bij, blij dat ik even gewacht heb. .....Eens kijken wat morgen echt geprestenteerd wordt, en of onze volksvertegenwoordiging hier uiteindelijk nog doorheen prikt. Zal wel niet, natuurlijk allemaal politiek voorgekookt.

De tweedehands prijs van een beschikbare E-niro kan nu wel eens hele rare sprongen gaan maken;)

Bij ons wordt een zakelijke middenklasse benzine auto nu weer een serieuze optie,,,..leve het klimaatakkoord!

.....................deze reactie geeft in ieder geval wel duidelijk aan of het bij jou om milieu of centen gaat....................

• Like 2

Posted (edited)

....beiden, maar niet tegen elke prijs....we moeten namelijk de auto zelf kopen, en niet zoals velen via de baas leasen.  In dat laatste geval was de keuze voor ons ook een stuk makkelijker;)

Bij een executive tikken de kosten boven 40k aardig aan. Zeker ook omdat de E-Niro nog wel wat praktische bezwaren heeft (range en laadtijd).

Maar goed, we gaan het zien....

Edited by Luc2000

35 minuten geleden, Luc2000 zei:

....beiden, maar niet tegen elke prijs....we moeten namelijk de auto zelf kopen, en niet zoals velen via de baas leasen.  In dat laatste geval was de keuze voor ons ook een stuk makkelijker;)

Bij een executive tikken de kosten boven 40k aardig aan. Zeker ook omdat de E-Niro nog wel wat praktische bezwaren heeft (range en laadtijd).

Maar goed, we gaan het zien....

Precies,

als je je zakelijke auto zelf (eenmanszaak) moet betalen, is ideologie heel mooi, maar de business case moet ook kloppen.

14 minuten geleden, Case zei:

Precies,

als je je zakelijke auto zelf (eenmanszaak) moet betalen, is ideologie heel mooi, maar de business case moet ook kloppen.

Uiteraard. Dat is ook weer een voordeel van "early adaptor" zijn; risico nemen en er vroeg bij zijn betaald zich (wederom) uit. (ook onderdeel van ondernemen......)

Met dank aan “Den Haag (nieuwe bijtellingsregels 2020) zojuist een Tesla M3 besteld. Mijn vrouw wil geen middenklasse benzinemotor meer. Dus combi milieu en geld;)

Dank voor julie feedback.

Maar waarom met dank aan den haag? Ik heb het nog niet berekend maar al is die Niro straks 8% bijtelling tot de 40k is het nog steeds niet goedkoper dan een model 3 van nu? (Als dat je beweegredenen zijn dan...) Of heb je een Standard Range Plus besteld? Dan is het wel weer interessant. Echter hoorde ik net van iemand dat levertijden zijn opgelopen naar 20 maand... dan wordt het wel duur!

@WintermanAD: GroenLinks en PvdA balen dat de bijtelling voor elektrische auto's volgend jaar naar 8% gaat, terwijl dat 4% zou zijn. Het lijkt erop dat het kabinet de oppositie op dit punt tegemoet zal komen. #Klimaatakkoord #klimaatdebat

Mijn Kia e-Niro kan overgenomen worden in de lease. Het is een Executive uitvoering in de kleur zwart metallic, met als optie 18 inch velgen. Ongeveer elke 6 maanden zet ik mijn eigen auto door naar een relatie. Hiervoor had ik een Nissan Leaf 2.Zero. De e-Niro is van eind februari 2018 en heeft bijna 6.000 km gereden. Leasetarief is fair en kilometrage kan worden aangepast. Alleen zakelijke lease. 

Zie ook: