Jump to content

De Kia e-Niro wordt mijn eerste EV

Connos

Recommended Posts

Hi, mijn naam is Conno van Wijk, ben 51 en ik heb een bedrijfje in A/V postproduktie.

Bijna 5 jaar heb ik met veel plezier in een 14% Skoda Octavia HB gereden. Vanaf september ben ik uit gaan kijken naar een opvolger in dezelfde C-klasse. De proefrit in  een Peugeot 3008 was me zo goed bevallen dat ik dacht er uit te zijn. Totdat ik ging uitrekenen wat deze auto maandelijks aan bijtelling zou gaan kosten... Aanvankelijk had ik wat koudwatervrees voor een EV (Range anxiety ;-)) maar het financiële voordeel bracht me ertoe toch eens goed uit te zoeken of het een optie voor mij was. Na diverse proefritten en heel veel forum-lurken werd ik steeds enthousaster. De Nissan Leaf heb ik serieus overwogen, maar een paar zaken vielen me tegen: Een niet in hoogte verstelbaar stuur, raar kort armsteuntje, RapidGate (schijnt nu overigens deels gefixed te zijn met een software update) en de ruimte en afwerking binnenin. Ook de Kia Niro had mijn aandacht en de YouTube filmpjes van Bjorn Nyland hebben me een reservering doen plaatsen begin oktober. Het lange wachten werd beloont, want toen ik eind november eindelijk een proefrit kon maken was ik verkocht. Wat een fijne, ruime en vooral luxe auto!

Mijn platinum graphite e-Niro zal begin april geleverd worden.  Ik heb een publieke laadpaal aangevraagd en ook al staat er eentje hier 280m vandaan hoop ik dat de gemeente Bussum er eentje dichterbij zal plaatsen. Ook ben ik bezig met de eigenaar van het bedrijfspand waar ik mijn bedrijfsruimte huur een laadpaal te plaatsen. Omdat ik niet veel kilometers maak, zal 1x per weken laden meestal voldoende zijn. Als thuis laden noodzakelijk is zal ik dat voorlopig met de granny kabel doen.

Edited by Connos

Welkom hier op het forum! Je hebt vast de subafdeling van de e-Niro al gevonden, met de diverse draadjes eronder?

Veel plezier ermee. Spannend om te wachten. Ik vid dat wachten ook moeilijk, maar tja, heb weinig keus....