Jump to content

Ringleiding aansluiten op audio set

Picanto2011

Recommended Posts

Ik bezit gehoorapparaten met ringleiding functie, welke perfect werkt. 

Nu wil ik zo'n ringleiding in de auto gaan maken t.b.v. radio, navigatie telefoon, bijv rond/in de stoelen.

Maar, wie kan mij vertellen hoe ik bij de luidspreker aansluitingen van het audioset kan komen, en de gegevens daarvan ?

Kan ik het audioset makkelijk uitbouwen en hoe, zonder het dashboard te beschadigen.  

Misschien heeft iemand daar info over? 

aan de gegevens van de stekker achter in de radio van een kia rio 4 (2018) kan ik je wel helpen 

verder kan ik alleen maar melden dat je eerst de rand om de kilometerteller moet weg trekken tezamen met de bovenkant van de stuurcollom

daarna kun je de 2 roosters om de radio weg trekken let alleen op het dunne deel onder de radio dat je die niet knikt (dus neem de tijd 

en daarna is het 4 schroeven uit de radio en je kunt je zelf uit leven 

rio yb radio 1of2.jpeg

rio yb radio 2of2.jpeg

Stomme vraag misschien, maar ondersteunen je hoortoestellen geen Bluetooth?
Dan zou je een BT-zendertje kunnen koppelen aan je radio.
In een auto denk ik dat dat beter zal werken dan een ringleiding, alleen al ondergetekende magnetisch veld van de ringleiding volgens mij last zal hebben van het metaal van de auto.
En de kans dat de ringleiding systemen van de auto stoort lijkt me ook duidelijk aanwezig...

5 uur geleden, Picanto2011 zei:

Ik bezit gehoorapparaten met ringleiding functie, welke perfect werkt. 

Nu wil ik zo'n ringleiding in de auto gaan maken t.b.v. radio, navigatie telefoon, bijv rond/in de stoelen.

Maar, wie kan mij vertellen hoe ik bij de luidspreker aansluitingen van het audioset kan komen, en de gegevens daarvan ?

Kan ik het audioset makkelijk uitbouwen en hoe, zonder het dashboard te beschadigen.  

Misschien heeft iemand daar info over? 

Ik heb ook een hoorapparaat  met een ringleiding functie en bij mij volstaat het om op middels de bijgeleverde afstandsbediening de voorgeprogrammeerde ringleidingstand in stellen. Dan heb je verder geen aanpassingen aan je radio/navigatie apparatuur nodig. Het streamen zoals je van de TV kunt doen werkt niet want je hebt niet de juiste WIFI instelling van je radio naar je hoorapparaat. 

• Like 1

Ik heb ook een hoorapparaat  met een ringleiding functie en bij mij volstaat het om op middels de bijgeleverde afstandsbediening de voorgeprogrammeerde ringleidingstand in stellen.

Dat vind ik eigenlijk best wel cool; die reageren dis op het signaal van de speakers?!

Bedankt voor de aansluit gegevens het audioset.

Iemand misschien foto's van het verwijderen van het audioset. Is mij nog niet helemaal duidelijk. 

Nee, helaas geen BT functie op mijn gehoorapparaten.Dat wordt met BT bij het volgende vervangende setje gehoorapp.

Oeps, dom, maar nog niet geprobeerd in de auto met de ringleiding stand. Misschien geven de bestaande LS leidingen al een voldoende magnetisch veld. Ga het direct proberen.

EDIT:  werkt dus niet. Zal dus toch een ringleiding maken, waarschijnlijk bij de hoofdsteunen.

Edited by Picanto2011
werkt niet

Nog wat testjes gedaan met een dubbele ringleiding aan de buitenzijde van de hoofdsteun. Werkt wel, maar dan de vraag, hoe krijg je netjes de hoofdsteun open? 

Ondertussen het idee om de ringleiding net boven de hoofd steun tussen het hemeltje en het dak te plaatsen. Kan je het hemeltje gewoon los klikken , of is daar een trucje / handleiding voor ?

Heeft iemand een tekening van de kabelboom in de auto, om eventueel de speaker aansluitingen te vinden ?

• 1 month later...
Op 10-2-2019 om 10:41, Picanto2011 zei:

Ondertussen het idee om de ringleiding net boven de hoofd steun tussen het hemeltje en het dak te plaatsen. Kan je het hemeltje gewoon los klikken , of is daar een trucje / handleiding voor ?

Iemand die hierover meer kan vertellen ? 

Edited by Picanto2011
Iemand die hierover meer kan vertellen ?