Jump to content
Sigmasailor

e-Niro - Stamtafel

Recommended Posts

Op 25-2-2020 om 16:52, Sigmasailor zei:

Welke auto hangt dit karretje nu achter?

En is die dan permanent verbonden met je eigen rij-accu? Ik moet er toch niet aan denken dat ik onderweg moet stoppen om mijn rij-accu bij te laden vanuit die aanhanger....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een Renault Zoë.
Wat ik heb gelezen is een huurprijs van €34/dag en een eenmalige investering van ca.€600 voor installatie van een aansluitset, dus ik DENK dat ze deze accu parallel schakelen en iets met software doen om de auto te laten weten dat er meer accucapaciteit is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 16-11-2019 om 15:36, DoubleUP zei:

Mooi hoor Bob! Je hebt me geïnspireerd om ook een foto te plaatsen, na de uitgebreide wasbeurt van vanmiddag.:-)

IMG_20191116_124642.jpg

@DoubleUP Ziet er nice uit met deze wraps! Is de gril nu mat zwart? Heb je toevallig ook een foto van het vooraanzicht?

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Als we, in plaats van al onze elektrische auto’s, nu eens een auto zouden ontwikkelen die op fossiele brandstof zou rijden. Zou dat een goed idee zijn?

https://teslaclubsweden.se/test-drive-of-a-petrol-car/

Of: https://thedriven.io/2020/02/24/what-if-we-proposed-a-transition-from-electric-to-petrol-cars/

Edited by Hippe lip
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servicing: An electric car needs a small service every 100,000km.

Waarom moeten wij dan om de 15.000 km naar de KIA garage om de garantie te behouden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat die garantie ergens door betaald moet worden, en dat doen ze met nutteloos je remolie iedere 30dkm verwisselen en het uitlezen van de auto op fouten. Verder heeft de auto net als iedere auto 'wear and tear' (ashoezen scheuren na zoveel jaar, stabilisatorrubbers drogen uit, raamrubbers worden minder, bekabeling kan vooral bij de bestuurdersdeur breken als de kabels uitgedroogd worden, etc etc) die ik zeker niet 100dkm zou willen geven zonder dat er een controle plaatsvindt af en toe.

Maar ja, verder denk ik dat ze dit doen omdat ze voortijdig problemen willen herkennen en kunnen voorkomen dat er iets mis gaat dat op termijn duurder is voor Kia Nederland.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Servicing: An electric car needs a small service every 100,000km.
Waarom moeten wij dan om de 15.000 km naar de KIA garage om de garantie te behouden?

Omdat Kia brandstofautomaker is die nu ook EV's maakt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ton van Hout In grote lijnen ben ik het wel met je eens, maar die 15k-termijn had makkelijk 30k kunnen zijn. Mijn vorige auto, een Citroën C5 uit 2007, had ook al een onderhoudstermijn van 30k. Als ze dat toen al konden, kan dat nu toch zeker, tenzij je bewust goedkoper bouwt...

Nu ben ik wel benieuwd hoe dat bij Tesla gaat. Maken zij hun auto’s gemiddeld zó veel beter dat ze zich een zó veel langere onderhoudstermijn kunnen veroorloven, of is dit de onervarenheid van een nieuwe fabrikant die dit over een paar jaar bij gaat stellen nadat ze wat vervelende ervaringen achter de rug hebben?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hippe lip 30dkm had ook makkelijk gekund vanuit een technisch oogpunt maar vanuit een financieel oogpunt niet omdat ze een bepaalde kostenhoogte verwachten en die moet gedekt worden. Zo simpel is het.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 25-2-2020 om 16:52, Sigmasailor zei:

Die Zoe waar hij achter hangt heeft ook 0kg trekgewicht, ben dus heel benieuwd hoe ze dit in NL gaan regelen. Die oplossing met de zwenkwieltjes is overigens wel grappig bedacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine beurt voor 67,77 euro ...... (inclusief stofzuigen interieur en update voor de Navi). Ik ben sprakeloos!

Ze hebben tegelijk het laadklepje gemodificeerd; het gaat nu weer als van ouds helemaal open.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden, Sigmasailor zei:

Kleine beurt voor 67,77 euro ...... (inclusief stofzuigen interieur en update voor de Navi). Ik ben sprakeloos!

Ze hebben tegelijk het laadklepje gemodificeerd; het gaat nu weer als van ouds helemaal open.

Oh, waarom rekenen ze bij jou niet het gewone standaardbedrag van 71 euro?

Bij mij werd daarvoor trouwens de auto ook nog eens gewassen en gestofzuigd. Niet dat ik daarom gevraagd had of dat het aangeboden was, maar toch. Als het minder had gekost als dat was nagelaten, dan had ik daarvoor gekozen. Wie weet doen ze dat standaard bij alle auto's na een beurt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minuten geleden, Hippe lip zei:

Oh, waarom rekenen ze bij jou niet het gewone standaardbedrag van 71 euro?

Bij mij werd daarvoor trouwens de auto ook nog eens gewassen en gestofzuigd. Niet dat ik daarom gevraagd had of dat het aangeboden was, maar toch. Als het minder had gekost als dat was nagelaten, dan had ik daarvoor gekozen. Wie weet doen ze dat standaard bij alle auto's na een beurt?

3,23 voor een wasbeurt is natuurlijk geen geld :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

E-Niro Kleine beurt € 125 en daar komen de kosten van de vloeistoffen nog bij.  Toch maar naar een NL garage gegaan ipv Belgische. Is nog dichterbij ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 uur geleden, Hippe lip zei:

Oh, waarom rekenen ze bij jou niet het gewone standaardbedrag van 71 euro?

Bij mij werd daarvoor trouwens de auto ook nog eens gewassen en gestofzuigd. Niet dat ik daarom gevraagd had of dat het aangeboden was, maar toch. Als het minder had gekost als dat was nagelaten, dan had ik daarvoor gekozen. Wie weet doen ze dat standaard bij alle auto's na een beurt?

Geen idee; ook niet naar gevraagd. Ook de mijne is gestofzuigd, wassen was niet nodig. Ik wist niet dat een standaard bedrag voor stond overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was ook 72 euro kwijt voor de eerste kia e-niro beurt, en van de week 148 euro voor een 1e beurt van de kona electric op de vraag waarom zo'n verschil eigenlijk is de prijs 184 euro, en ook nog interieur filter vervangen bij 6700 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 uur geleden, Sigmasailor zei:

Geen idee; ook niet naar gevraagd. Ook de mijne is gestofzuigd, wassen was niet nodig. Ik wist niet dat een standaard bedrag voor stond overigens.

Kijk eens in de app onder ‘afspraak maken’, kleine beurt. Dan zie je metten die 71 euro in beeld komen. Of 123 voor een grote beurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minuten geleden, Westlander zei:

Nee, want als je het artikel ff bekeken had, had je gezien dat het komt door de banden. De e-Niro wordt al vanaf het begin op Michelins afgeleverd en had (daarom?) al een groter WLTP-bereik dan de Kona. De Kona stond eerst op andere (goedkopere?) banden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 uur geleden, Hippe lip zei:

Kijk eens in de app onder ‘afspraak maken’, kleine beurt. Dan zie je metten die 71 euro in beeld komen. Of 123 voor een grote beurt.

Ik zie het, moet ik nu gaan klagen :-).  Misschien komt het omdat ik de RSV vooraf al helemaal gevuld heb? Ik heb al jaren een hekel daarvoor te betalen terwijl je bij de Aldi voor 5€ 5 liter van dat spul koopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sigmasailor Voor zover ik weet zijn het standaardbedragen voor de beurten, waar alle materialen al in zitten. Die wasbeurt is toch ook ook niet iets wat echt bij een beurt hoort? Toch wordt er nix extra’s voor berekend. (Dat zou er nog bij moeten komen....)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 uur geleden, Hippe lip zei:

Nee, want als je het artikel ff bekeken had, had je gezien dat het komt door de banden. De e-Niro wordt al vanaf het begin op Michelins afgeleverd en had (daarom?) al een groter WLTP-bereik dan de Kona. De Kona stond eerst op andere (goedkopere?) banden.

Dat had ik inderdaad gelezen en ja mijn E-Niro staat op Michelins, maar ik doelde eigenlijk op de volgende alinea in dit artikel: de Europese productielijn van Hyundai waardoor de levertijd flink korter is geworden.

Snap dat dat ff niet duidelijk was, excuus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minuten geleden, Westlander zei:

Dat had ik inderdaad gelezen en ja mijn E-Niro staat op Michelins, maar ik doelde eigenlijk op de volgende alinea in dit artikel: de Europese productielijn van Hyundai waardoor de levertijd flink korter is geworden.

Snap dat dat ff niet duidelijk was, excuus.

Alleen hebben ze nog steeds niet genoeg batterijen. Oja die komen volgens mij nog niet uit europa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 uur geleden, Hippe lip zei:

@Sigmasailor Voor zover ik weet zijn het standaardbedragen voor de beurten, waar alle materialen al in zitten. Die wasbeurt is toch ook ook niet iets wat echt bij een beurt hoort? Toch wordt er nix extra’s voor berekend. (Dat zou er nog bij moeten komen....)

Geen idee, op mijn bon staat nog wel 3,50 voor klein materiaal apart vermeld? Dat plus 52,50 (werkplaatstarief) en de BTW maakt totaal niet meer dan 67,77.  Sorry, meer kan ik er echt niet van maken :-).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Connos
      Heb de E-Niro nu precies 1 jaar en heb de verbruiksmeter niet gereset om te kijken wat het gemiddeld energieverbruik is. Misschien interessant dit te vergelijken met andere gebruikers.
      Aantal gereden Km 13.431
      Snelweg/Provenciale wegen/stad: 30/20/50% (Geschat)
      Gemiddeld verbruik: 160Wh/100Km
    • By Soulplayer
      Dag iedereen,
      Ik zag dat er al een aantal onderwerpen rond dashcams bestaan, maar nooit specifiek voor de e-niro. Ik zou dus graag een dashcam laten inbouwen in onze E-Niro (levering juni). Onze auto zal bijna altijd op straat staan (en laden) dus ik wil graag één met een parkeerbewaking. Welk model raden jullie aan? Zijn er specifiek zaken waar ik moet opletten aangezien het voor een elektrische auto is? Kunnen de kabels vlot weg gewerkt worden zodat het interieur van de auto strak blijft (stroomkabels bv)?
      Alvast bedankt om mijn vragen te lezen en suggesties te geven!
    • By Sigmasailor
      Ik kreeg net een mailtje dat mijn gratis abbo op de connected services gaat verlopen. Als je 'alles' wilt houden kost dat 4 euro per maand, zonder ritten historie kost het 'maar' 3 euro per maand. Basis blijft gratis:
      https://www.kia.com/nl/service/onderweg/connected-services/?guid=394B795A-E5A7-11E8-A626-005056A6445F&&cmpid=eml|kcs afloop pro|||body|2020-02-27+16%3A00%3A14&utm_medium=eml&utm_campaign=kcs afloop pro&utm_source=&utm_content=&utm_term=body&ione_extid=1419036&M_BT=351510520676
      Zooo, dat is nog eens een URL!
      Ik denk dat ik er niets voor wil betalen. de ritten historie was leuk maar gebruik ik niet echt; hetzelfde geldt voor de GPS functie. de notificaties ga ik wel een beetje missen. Die over laden zijn wat mij betreft een beetje overbodig. Een enkele keer een waarschuwing als je eens vergeet de deur op slot te doen was wel handig (maar mij geen 36 euro per jaar waard).
       
    • By Sander56
      Hallo allemaal.
      Ik verwacht binnen 14 dagen mijn nieuwe My19 E-Niro Executiveline .
      Ik rijd momenteel een Kia Stonic waar ik een dashcam voor en achter heb geïnstalleerd en de stroom voorziening met een speciale obd stekker via de obd poort heb aangesloten, mijn vraag is dan of dit mogelijk is op de obd poort van de E-Niro, ik kan hier erg weinig over terug vinden.
    • By KiaMetMia
      Ik heb een Kia e-Niro uit 2019. Nu rijd ik veel snelweg, het bereik op dit moment is wel aardig teruggelopen. Het is nu meestal zon 260 km.
      Opvallend is alleen dat het bereik bij circa 70% vrijwel gelijk is aan het bereik bij 100% geladen, ook staat er bij 70% laden aangegeven dat het nog uren gaat duren, maar is hij opeens binnen een half uur al helemaal vol. Zie ook deze screenshots:
      https://www.dropbox.com/s/mwo2nl4wdkty32j/84676674_223057962056782_4109731369477734400_n.png?dl=0
      https://www.dropbox.com/s/z7qhsfmtynwspws/85148183_512606462724762_2594062544867950592_n.png?dl=0
      Nu vroeg ik me af, is dit normaal? Kan de laatste 30% niet goed gebruikt worden in de winter? Of moet ik me zorgen gaan maken over de kwaliteit van mijn Accu? Ik laad altijd op aan een normale laadpaal aan in de buurt met wisselstroom...
       
       
       
×
×
  • Create New...