Jump to content
fvlokven

LED verlichting

Recommended Posts

Ik heb ze besteld. Ik ben benieuwd naar het lichtbeeld en vooral lichtsterkte. Mijn vorige auto’s hadden altijd xenon en ik vind het halogeen van de Ceed maar behelpen. Ik laat m’n ervaringen wel weten.

Op 26-6-2020 om 15:56, Starry zei:

Ik heb ze besteld. Ik ben benieuwd naar het lichtbeeld en vooral lichtsterkte. Mijn vorige auto’s hadden altijd xenon en ik vind het halogeen van de Ceed maar behelpen. Ik laat m’n ervaringen wel weten.

Heb de Led Dimlichten besteld, het halogeen is inderdaad niet de beste verlichting. Jammar dat dit nog standaard is bij de Dynamic plus Line. 

Ze passen niet. De lampen zitten met een soort klik/draai bevestiging vast. Bij de led-lampen is het gedeelte met 14,7mm op de foto te dik. Bij de gewone halogeen lampen is dit 0.
Helaas. a49abb3849b825bfd731c57c3e943c39.jpg

Voor de duidelijkheid: ik had de H7 dimlichten besteld. Bij de Ceed bestaat de lampborging en stekker uit 1 systeem. Omdat deze lamp achter de borgplaat nog 14,7mm dikte heeft zitten past de stekker er wel op, maar krijg je de lamp niet geborgd. Met andere woorden: deze Ledlamp krijg je nooit vast op z’n plaats in de Ceed.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Is er iemand nog bezig geweest met de LED koplampen? Ik zou ze graag willen vervangen, maar ik zie niet echt terug dat dat succesvol geweest is.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Machlo
      Er zitten veranderingen aan te komen op gebied van koplampverlichting......benieuwd wat dat gaat betekenen voor de huidige lichtbundels.....
      Strengere controles op koplampen bij apk moeten verblinding voorkomen - https://nos.nl/l/2340966

• By LordWian
      Het is mij de laatste dagen opgevallen dat de verlichting niet automatisch aan gaat op het moment dat je in regen rijdt. Bij mijn vorige auto de Ford Focus ging de verlichting automatisch aan, gelijk met de ruitenwissers. Wel een veiliger gevoel dat je beter zichtbaar bent.
      Weet iemand of de Niro deze optie heeft? en/of hoe deze aan te zetten?
    • By Jepe63
      Weet iemand een goede site voor LED lampen , ben op zoek naar de achterste richtingsaanwijzers , had navraag gedaan bij LedPerf.nl en zij verzekerde me dat deze hetzelfde waren voor de My20 als de My19 , NIET DUS
      Ik heb de lamp bekeken , zitten 2 gloeidraden in , die van LedPerf is maar één contact dus komt nooit goed.Ben volop aan't horen daar maar ik sta op het punt om ze terug te sturen.
      Heb het zwaarste model gekozen en vind het bijzonder jammer dat op een wagen van 48000€ de achterste richtingsaanwijzers gewone lampen zijn ipv LED , volgend de dealer zouden enkel deze en het achtuitrijlicht gewone lampen zijn.
      Ik heb echter het vermoeden dat mijn binnenverlichting ook geen LED is , maar dit ga ik vanavond nakijken.....wordt vervolgd
    • By Gsm
      Ik heb ergens een topic gezien maar kan het niet meer vinden dus maar even een nieuw topic hierover aangemaakt.
      Eerst ging de kofferbak verlichting niet aan en bleek het lampje al stuk te zijn maar daarna vind ik de verlichting waardeloos en onvoldoende.
      Nu las ik in dat andere topic dat meerdere dat vonden en die hebben een ledstrip gemaakt die zo geplaatst kan worden in de bestaande verlichting
      Heeft iemand dat gedaan en welk type hebben jullie geplaatst en waar ?
      Ik heb deze gevonden
  • Create New...