Jump to content
Grafi

Olieleiding bungelt onder auto

Recommended Posts

Goede morgen

Betreft kia sorento 2.5 diesel van 2005

Toen ik de auto startte lag er olie onder de auto .Het bleek dat er een olieleiding onder de auto los hing.deze loopt direkt aan de motorophanging voorbij.rectsvoor.boven is de leiding een slangetje en daar zit een metalen olieleiding aan vast. Ongeveer 8mm.leiding. aan het uiteinde zit een aansluitnippel voor een holle olieleiding bout. Ik kan niet zien waar de leiding vanaf komt en vind ook niets waar deze bevestigd moet worden. Wie weet raad

Gr.grafi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olieleiding voor turbo of anders de vacuumpomp achterop de dynamo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bekijk ik morgenvroeg. Word het einde dan ergens aan het blok gemonteerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De metalen leiding is volgens mij in de slang geperst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was idd de leiding van de vacuumpomp achter dynamo

Sorry voor de late reactie.

Heb nog een vraag.

Als ik door trek bv.bij inhalen schakelt de automaat terug en heb ik een zwarte rookgordijn achter mij

Heeft dat met de brandstofpomp te doen of de verstuivers  of een combinatie van beiden? Wie het weet mag het zeggen. bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Grafi

Dit kan vanalles zijn maar in de basis is het een verkeerd mengsel op het moment van flink accelereren.

Bijvoorbeeld te weinig lucht door vervuild luchtfilter. Of vervuilde injectoren met een verkeerd sproeibeeld. Of de turbodruk sensor die niet goed werkt. Vervuilde EGR klep kan ook. Kortom vanalles is mogelijk.

Wellicht te beginnen met checken of er voldoende lucht naar binnen komt via luchtfilter en eens een reinigingsmiddel in je tank gooien om de injector inspuiting te verbeteren. EGR kun je wellicht ook eenvoudig checken en reinigen. Ook kun je checken of er geen lucht weglekt bij de turboslangen. (Vaak te herkennen aan vettige slangen die door onvolledige afdichting ook wat olie kunnen lekken, vooral bij koppelstukken denk ik) en de turbodruk sensor schoonmaken indien mogelijk.

Als het reinigen van verschillende componenten niet helpt dan kan het eerder een mechanisch probleem zijn, maar dat is nu nog te voorbarig.

Edited by spostma85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...