Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
GreyGriffin

Ervaringen gezocht met Rio automaat DCT7

Aanbevolen berichten

Zijn er mensen op het forum die rijden in een Rio 1.0 T-GDi (120 pk) met de DCT7-automaat? Ik overweeg de aanschaf van zo'n auto en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Laat wat horen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helaas kan ik je nog niet adviseren.

Hij is onderweg, maar ik moet nog minimaal een maand wachten.

Ik zal toch niet de eerste zijn??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo Moto,

Het zou best kunnen dat je over pakweg 31 dagen de eerste van dit forum bent die rijdt in een 120 pk Rio met DCT7! Is de totale wachttijd vier maanden? En heb ik goed begrepen dat de Rio tegenwoordig wordt gemaakt in een Hyundai-Kia-fabriek even buiten St. Petersburg (Rusland)?

Als je de auto hebt ben ik heel benieuwd naar wat foto's en eerste indrukken van de trotse eigenaar. Sterkte met de laatste maand wachten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb destijds een Lada gehad, die kwam daar ook vandaan. Volgens mij komt de Rio uit Korea. Ik zal eens informeren.

De wachttijd is behoorlijk. Ik heb hem rond de kerstdagen al besteld. Toen was de verwachting april/mei. Nu is dat half april geworden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd zou ik het leuker vinden als de Rio gewoon in Zuid-Korea wordt gemaakt en daarna een enkele reis op de boot naar Europa krijgt. Verder ben ik even nieuwsgierig naar de kleur die je hebt gekozen. Ik vind het kleuraanbod namelijk niet echt om over naar huis te schrijven. Mijn voorkeur zou uitgaan naar signal red of silky silver.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De door mij gekozen kleur is smoke blue.

C9F2295A-C7B7-41B3-A50F-54E3E29AA02B.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Smoke blue ziet er deftig uit. Ik ga binnenkort de kleuren wel eens bij de dealer bezichtigen. En dan ook even zitten in zowel de Rio als de Stonic. Als er een interessant hoogteverschil is, dan zou het wel eens kunnen uitdraaien op de Stonic, want ik word een dagje ouder. Maakt het niet erg veel uit, dan liever een Rio, want die past beter in m'n nogal ondiepe garage.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen  

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.