Jump to content
  • Sign Up
Marcello75

Akoestisch systeem e-Niro

Recommended Posts

Posted (edited)

Dat elektrische geluidje is best leuk maar ik dacht doe eens wat anders...bij deze een kleine spoiler :P

<Ik plaats het filmpje straks opnieuw, kenteken eruit slopen> ;)

Edited by Marcello75
  • Like 1

haha heb je zitten hacken?

Zojuist, korsowito zei:

haha heb je zitten hacken?

Haha nee, ik heb een akoestisch systeem erin laten zetten kan van een V6 tot V8 geluid produceren :D

• Like 1

Haha en het werkt op je gaspedaal?

Kan hij ook een diesel nadoen :-). Ben reuze benieuwd.

Bij deze nog even het geluidje. Momenteel wordt de software nog geoptimaliseerd omdat ik de eerste e-Niro ben. MaxHaust is het systeem, moet zeggen als je hem in de heftigste stand zet dan hoor je hem van ver aankomen :D

Werkt op de canbus op basis van snelheid, heeft nu 6 schakelmomenten op 6000 rpm. Met Drive Mode knop kan je hem instellen en verder heb je ook de MaxHaust app.

42 minuten geleden, korsowito zei:

Haha en het werkt op je gaspedaal?

Yep en schakelt op basis van snelheid.

• Like 1

10 minuten geleden, Nick_2019 zei:

Gewoon te koop?

Ja! Ik heb hem laten inbouwen bij de Bredase Autoshop, volgende week vrijdag krijg ik nog een software update, zal daarna wat filmpjes posten. 

• Like 1

36 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Kan hij ook een diesel nadoen :-). Ben reuze benieuwd.

Haha nog niet. Dit is wel de nieuwst MaxHaust module waarvoor op termijn eigen geluiden mogelijk zijn ;)

Benieuwd naar een filmpje als je rijdent voorbij gaat, dat zal lachen zijn hahah

Posted (edited)
11 minuten geleden, korsowito zei:

Benieuwd naar een filmpje als je rijdent voorbij gaat, dat zal lachen zijn hahah

Die komen na volgende week vrijdag. Omdat dit de eerste kia e-Niro is hebben ze aardig wat werk aan de software bouwen, is ook een pilot :) maar het effect is lachen haha.

Wordt dus vervolgd....

Edited by Marcello75
  • Like 1

Hier een stukje over het MaxHaust systeem in een Tesla.

• Like 1

Leuk hoor, hou ons maar op de hoogte. Het leukste is natuurlijk als je zelf allerlei geluiden (ala ringtones) kunt oploaden. Ontstaat er vanzelf een leuke geluidendatabase.

En dan de oer nederlandse vraag: wahkostdah?

• Like 2

14 uur geleden, RWO zei:

En dan de oer nederlandse vraag: wahkostdah?

1335 incl. btw, komen nog inbouwkosten bij, tenzij je het zelf doet. Ik heb nog een speaker onder de motorkap. Zit je ongeveer rond 2.000 incl btw totaal.

Oeps! Als ik het Tesla filmpje zie is dit systeem ontworpen om integraal onderdeel van een uitlaatsysteem te zijn. Voor EVs zou je toch genoeg hebben een alleen de speakers en kan een flink deel van de zware en kostbare onderdelen achterwege gelaten worden. Als ze dat eens verder ontwikkelen opent zich misschien wel een hele nieuwe markt?

38 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Oeps! Als ik het Tesla filmpje zie is dit systeem ontworpen om integraal onderdeel van een uitlaatsysteem te zijn. Voor EVs zou je toch genoeg hebben een alleen de speakers en kan een flink deel van de zware en kostbare onderdelen achterwege gelaten worden. Als ze dat eens verder ontwikkelen opent zich misschien wel een hele nieuwe markt?

Een Tesla met uitlaat systeem?:D

Het is ook alleen een speaker ingebouwd in een stalenbol met een uitgang, pijp naar buiten. Door de holle contructie krijg je het geluid. Uiteraard kan je met een eenvoudige speaker een geluid maken maar het volle V6 of V8 geluid krijg je er niet mee en daar gaat dit systeem om.

Yep, als je even op hun site kijkt zie je dat ze het hebben ontwikkeld vanaf een i8 door dat soort bollen te integreren in de uitlaat. In het tesla filmpje zie je die bollen ook zitten. Die bollen zijn inderdaad misschien wel de crux? Misschien vergis ik me wel, maar ik krijg de indruk dat ze vooral plofmotoren beter willen laten klinken. De spin-off naar EV's is een leuke bijkomstigheid. Op dit moment gebruiken ze vooral de ICE technieken. Is maar een gevoel; neemt niet weg dat het leuk klinkt zo'n V8 Tesla.

4 uur geleden, Sigmasailor zei:

Yep, als je even op hun site kijkt zie je dat ze het hebben ontwikkeld vanaf een i8 door dat soort bollen te integreren in de uitlaat. In het tesla filmpje zie je die bollen ook zitten. Die bollen zijn inderdaad misschien wel de crux? Misschien vergis ik me wel, maar ik krijg de indruk dat ze vooral plofmotoren beter willen laten klinken. De spin-off naar EV's is een leuke bijkomstigheid. Op dit moment gebruiken ze vooral de ICE technieken. Is maar een gevoel; neemt niet weg dat het leuk klinkt zo'n V8 Tesla.

Het originele systeem is net als in een audi, daar wordt het geluid ook voller dmv speakers in het uitlaat systeem. Ze hebben het verder door ontwikkelt zonder uitlaatsysteem voor een elektrische auto. Diezelfde bol ligt bij mij nu ook achterin en gaat middels een korte pijp naar buiten, dit creëert dus het volle geluid en idd je kan er ook mee ploffen :D

Laat ik juist de stilte van de e-Niro waarderen...  En een V8 klinkt zeker leuk maar dan moet 'ie wel echt acht cylinders hebben!

• Like 3

Posted (edited)
4 uur geleden, Marcello75 zei:

Het originele systeem is net als in een audi, daar wordt het geluid ook voller dmv speakers in het uitlaat systeem. Ze hebben het verder door ontwikkelt zonder uitlaatsysteem voor een elektrische auto. Diezelfde bol ligt bij mij nu ook achterin en gaat middels een korte pijp naar buiten, dit creëert dus het volle geluid en idd je kan er ook mee ploffen :D

Het is dus gewoon een wat exotisch uitgevoerde subwoofer..., waar motorgeluid mee wordt afgespeeld.

Edited by Case

Hahah vet!