Jump to content

PDF met de Niro Onderhoudsprijzen voor 2019.

HansH
 Share

Recommended Posts

Net op “mijnkia” zitten rondneuzen omdat de Niro vandaag een olie beurtje heeft gehad en tot mijn verbazing kom ik de 2019 versie van de onderhoud en reparatieprijzen tegen.

Zoals te verwachten zijn de prijzen tov 2018 weer gestegen. Bijvoorbeeld de kleine beurt was in 2017 €199,50 in 2018 €215,50 en nu €217,00 en verder vielen me op dezelfde pagina nog 2 dingen op.

Er staat nu een extra regel in met de inhoud “Volgorde type onderhoudsbeurt: Olie, Kleine beurt, Olie, Grote beurt” en de regel “Remvloeistof koppelingssysteem verversen (elke 2 jaar / 30.000 km)” is verdwenen. 

Tis maar een weet.....

• 2 years later...

Ik bereken het zo: ik rij mijn Niro 5 jaar, ieder jaar rond EUR 300 voor onderhoud, dus EUR 1.500 in totaal, incl. K.I.W. Dat bij een auto, dat nu nog rond EUR 26.000 waard is.

Bovendien geeft het me ook een zeer goede relatie met mijn dealer.

Edited by Gerd Bartels

• 2 weeks later...

Ik hou al jaren de kosten van mijn auto's bij. De grootste kosten post is, na de afschrijving, de brandstof en de wegenbelasting. De kosten voor het onderhoud is de kleinste kosten post. Bij mijn Niro maakt het 8% uit van de totale gebruikskosten in 4 jaar tijd. Ik vind de onderhoudskosten niet te duur, maar dat vond ik bij mijn vorige auto's ook niet. Het is soms schrikken als je een beurt hebt die vanwege leeftijd en km stand voor je gevoel hoog is, maar verdeeld over je gebruiken jaren valt het allemaal wel mee. Ik heb hier in het gezin ook een ford gehad, die had een beurt om de 30K of twee jaar, dat lijkt dan goedkoper alleen de beurt was bijna net zo duur als twee keer de beurt van de Niro dus kwam op hetzelfde neer.

• Like 1