Jump to content

Niro Chippen

Canecorso Milan
 Share

Recommended Posts

Iemand ervaring met het chippen van de Niro ?

Dit begrijp ik niet goed,ge koopt een auto om zuinig te rijden en ge gaat hem chippen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

48 minuten geleden, Canecorso Milan zei:

met chippen kun je nog zuiniger rijden .

Dat hoor je inderdaad vaak dat een auto zuiniger gaat rijden.  Ik kan alleen even niet goed voor mijzelf beredeneren of dat voor een hybride ook op gaat.

Als ik op het www zoek vind ik ergens deze reactie van iemand, klinkt plausibel aan het deel electro-motor valt sowieso niet echt veel te tunen lijkt mij: (weliswaar gaat het hier over een Lexus):

als je meer vermogen uit de atkinson cycle motor gaat halen gaat het thermisch rendement naar beneden en ga je dus eigenlijk een ottomotor bouwen op een hybride en dat zet geen zoden aan de dijk kwa vermogen.
Technisch zou het allemaal wel kun
nen maar of het wijs is is nog maar de vraag, en of de investering tot navenante vermogensverhogingen komen is nog maar de vraag

9 uur geleden, henk smit zei:

daar mijn schoonzoon er 200km mee rijd

Maar hoe lang doet hij over die 200 km?:no:

Maar hoe lang doet hij over die 200 km?:no:

Vermoedelijk 200 min. bergafwaarts met een bijna lege tank en de wind in de rug.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

52 minuten geleden, Dudeljo zei:

Vermoedelijk 200 min. bergafwaarts met een bijna lege tank en de wind in de rug.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

En 1 op 20 in vebruik ? :hammer:

• Like 1

Ook benzine. Niet zoveel als diesel.

Had "eens" een c4 en deze ergens bij Arnhem laten chippen.

Pk' s ca 10% meer, koppel veel meer. Voelde je goed.

Spul moest eerst wat inleren maar draaide echt rustiger en.....zuiniger onder dezelfde condities. Kostte toen, praat over 8 jr geleden 450 euro en kon voor een beurt gewoon verwijderd worden ivm garantie.

ford ecoboost, 1.6 benzine kon van 150 naar 200 pk gechipt worden (de 180 pk versie is hetzelfde blok, met andere software) Zelf niet laten doen, en later kwamen de verhalen van kapotgedraaide motoren.

Vaak niet echt aanwijsbaar door het chippen.  Maar dat is dus een torretje met turbo. Atmosferische motoren is bijna kansloos. en de meeste winst zal tussen de oren zitten, net als een ander luchtfilter, dikke uitlaat enz.

17 minuten geleden, henk smit zei:

zondag 31/3/2019 België meeting. Kia crosses klup. daar waren twee dieler aan wezig. die Kia,s chippen van 105 naar 140 pk. elektro moter.  

dus een vermogen van 181 pk.  en meer kopel

En kun je ons ook vertellen wie deze bedrijven waren, die deze fantastische (onrealistische) resultaten behalen met chip-tunen?

• Like 1

Op 1-4-2019 om 09:35, henk smit zei:

zondag 31/3/2019 België meeting. Kia crosses klup. daar waren twee dieler aan wezig. die Kia,s chippen van 105 naar 140 pk. elektro moter.  

dus een vermogen van 181 pk.  en meer kopel

Dat wil ik ook :clap::clap:

16 minuten geleden, henk smit zei:

ik dacht dat jij een Eniro had.    

neen hoor , hybride

het chippen gaat niet naar 181pk  maar naar 152 pk , is al iets minder , geen  :clap::no: , maar een kleine :dup: is wel aan de orde ...  of het nu zijn centen waard zou zijn is een andere vraag

Edited by bert111bel

11pk en 30Nm extra dat is dus puur in de marge van de atmosferische benzinemotor. Het hybride deel laten ze ongemoeid. Totaal niet schokkend dus en zeker niet de stijging naar 180pk. Dat laatste lijkt mij heel erg sterk en zonder uitdraai van een vermogenstestbank zeg ik dat het een onrealistische claim is tot het tegendeel bewezen is.

40pk extra uit de benzinemotor in de Niro gaat echt niet gebeuren.

Ik heb helemaal geen goed gevoel bij deze verhalen. en ben blij dat ik inmiddels de leeftijd heb om niet in deze onzin te trappen.

• Like 1

Ik heb helemaal geen goed gevoel bij deze verhalen. en ben blij dat ik inmiddels de leeftijd heb om niet in deze onzin te trappen.
Precies. If it sounds to good to be true, it probably is...

3 uur geleden, Derrek zei:

Ik zie het nut van het chippen van een Niro ook helemaal niet. Als het verbruik omlaag zou gaan, dan had de fabrikant het al lang gedaan, want alles draait tegenwoordig om de verbruikscijfers. 
En om eerlijk te zijn, de keren dat ik het volledige vermogen van de Niro vraag zijn voor dit jaar op 1 hand te tellen.