Jump to content
  • Sign Up
Deklump

ANSWERED Levertijd Kia Ceed SW

Recommended Posts

6 minuten geleden, Starry zei:

Klopt van die afstand. Ik schakel het adaptieve gedeelte dan ook altijd uit en gebruik m als gewone cc.

Wist niet eens dat het zonder het adaptieve gedeelte kon :pinch: straks maar eens proberen

3c94a502b9b21fb3a1e495f50e625f05.jpg

Mode op cc zetten en dan de toets voor de afstandsblokjes een paar seconden ingedrukt houden tot je een geluidssignaal hoort. Voila.

Moet helaas wel elke keer na elke start worden gedaan.

• Like 1
  • Thanks 1

Mooie tip! Wist ik niet

Dat is wel beter. Wellicht komt er nog een software update in de toekomst.

Wat wel irritant is dat je voor je kunt gaan rijden er een hele rits aan knoppen ingedrukt moeten worden.

-lane assist —> uit
-CC adaptive —> uit
-auto hold —> on

Moet toch iets op te verzinnen zijn lijkt me

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Weer wat geleerd, nice! thanks!

Waar ik me kapot aan erger is dat ik elke keer weer mijn kop-staart waarschuwing moet aanpassen naar 'alleen waarschuwen'. Die actieve waarschuwing heeft er al voor gezorgd dat hij zelf een noodrem actie uitvoerde terwijl dat totaal niet nodig was op dat moment.

Moet er niet aan denken dat ik straks een drammerig bestelbusje in mijn nek heb zitten omdat de wagen besluit dat de noodrem wel een goed idee is.

Gisteren bericht gekregen van de dealer dat de Ceed gelost is...:-)

Poahh dikke Ceed.jpg

• Like 2

Posted (edited)

Wellicht verstandig om bij je aflevering direct de bandenspanning te controleren. 

Die van mij stonden op 3,5bar. Ik kwam er vrij snel achter omdat ik tijdens het rijden direct door de diverse menu's scrollde.

Ik had het en der al gelezen dat sommige (pro)ceeds op te harde banden stonden.

Ik denk dat degene die dit doet, bar en psi verward.

Banden moeten op 35psi oftewel 2,4bar.

Edited by pdakkerman

Die van mijn staan op 2,9 bar. Geen probleem echter tijdens lange ritten krijg je grote schommelingen in temperatuur waardoor de tpms sensor steeds meldingen gaat geven. Hoogste druk was van 2,9 naar 3,5 bar. Nu terug naar 2,6 bar.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb nog steeds geen eerlijk antwoord gekregen waarom mijn Ceed niet meer geleverd wordt. De dealer haalt alleen de schouders op (vreselijk bedrijf helaas) en Kia Nederland zegt ook niet te weten wat er nou precies is misgegaan.
Mijn idee is eigenlijk dat de dealer vergeten is de auto te bestellen bij de importeur en dat ze daar nu met smoesjes onderuit proberen te komen. Er ligt nu een officiële klacht bij Kia Nederland. De leasemij heeft ook een klacht ingediend bij Kia.
Bij de jaarlijkse evaluatie met de importeur gaat dit ook nog besproken worden.
Eindelijk een antwoord van de dealer gekregen. Het is bij die dealer groep gewoon een zooitje...
Leasemij besteld de auto bij de fleetsales afdeling en die sturen direct de bevestiging terug dat de auto besteld is. Daarna schuiven ze de bestelling door naar één van hun dealers die de auto daadwerkelijk niet bestellen. Bij de dealer in kwestie is de mail 2 maanden in de mailbox blijven zitten voor ze er iets mee gedaan hebben. Daarna heeft de verkoper in kwestie dus geprobeerd met smoesjes en lulverhalen zich daar uit te praten.
Lang leve grote dealer bedrijven... Not...

Of de fleetsales afdeling niet onafhankelijk van de dealers de auto's bij Kia bestellen of ze moeten pas een bevestiging sturen als de auto daadwerkelijk besteld is door de dealer. Als dat laatste zo zou zijn had de leasemij ook veel eerder aan de bel kunnen trekken.

Gelukkig zit die dealer ver weg van mijn woonplaats en heb ik daar als ik ooit privé en Kia zou gaan rijden niets met dat bedrijf in Leiderdorp te maken.
  • Like 1

Nieuwe prijzen van de ceed en ceed SW staan online.
Hij is iets duurder geworden. Wat ik zo snel niet zie is dat er veel aan de configuratie is aangepast. Behalve dat je vanaf dynamicline al het 10.25 inch scherm krijgt en en vanaf de gt line het digitaal instrumentarium.

De velgen die ik besteld heb zijn vanaf week 35 leverbaar.. wordt nog krap voor de vakantie (week 36). 

Op 19-7-2019 om 14:59, tijdjes123 zei:

Nieuwe prijzen van de ceed en ceed SW staan online.
Hij is iets duurder geworden. Wat ik zo snel niet zie is dat er veel aan de configuratie is aangepast. Behalve dat je vanaf dynamicline al het 10.25 inch scherm krijgt en en vanaf de gt line het digitaal instrumentarium.

Waar kan je die nieuwe prijzen en beschrijvingen hiervan terugvinden? Gisteren ben ik naar de dealer geweest in België, en die wist me te vertellen dat het display inderdaad naar 10" gaat maar van dat digitale instrumentenbord wist hij me niets te vertellen. Zijn er verschillen met de modellen in België tov die in Nederland?

In Nederland door de prijslijst via de site te downloaden.

5 uur geleden, B0rn zei:

Waar kan je die nieuwe prijzen en beschrijvingen hiervan terugvinden? Gisteren ben ik naar de dealer geweest in België, en die wist me te vertellen dat het display inderdaad naar 10" gaat maar van dat digitale instrumentenbord wist hij me niets te vertellen. Zijn er verschillen met de modellen in België tov die in Nederland?

https://www.kia.com/be/nl/brochures-prijslijsten/#/

Vanmorgen kon ik haar eindelijk ophalen. Wat een heerlijke auto!

IMG_7707.JPEG

gave kleur..., top! Ik heb er ook nog over getwijfeld. Redelijk uniek ook, alleen voor de GT en GT+ line toch?

Ja klopt. De kleur Orange Fusion is alleen voor de GT lines. Ik had de kleur nog niet in het echt gezien, maar ben er erg happy mee. 

Mooie kleur! Je nickname komt me bekend voor, ben/was je actief op o.a. het Autoweek forum?

Heeft iemand foto’s van de Kia Ceed Sw gt-plusline in de kleur dark penta metal met de 19” velgen die bij de automaat versie horen  

Ik kan nergens een goed voorbeeld vinden met deze configuratie. 

Alvast bedankt. 

9 uur geleden, Hootch zei:

Heeft iemand foto’s van de Kia Ceed Sw gt-plusline in de kleur dark penta metal met de 19” velgen die bij de automaat versie horen  

Ik kan nergens een goed voorbeeld vinden met deze configuratie. 

Alvast bedankt. 

Bedoel 18” velgen.

Heb deze foto's. Zijn wel in de schaduw en andere 18" velgen.

Je hebt zo wel een idee hoe de wielkast gevuld wordt.

IMG_20190220_154329-1152x544.jpg

IMG_20190220_154323-1152x544.jpg

17 uur geleden, Poekoek zei:

Mooie kleur! Je nickname komt me bekend voor, ben/was je actief op o.a. het Autoweek forum?

Ja klopt. Jij reed een BX en DS3 toch? 

Posted (edited)

b2see-9ddaaf74-afaf-4eb6-a3b0-add62799484a.jpg

b2see-3ca55eae-0d6d-48aa-b1fb-fc665e888e04.jpg

b2see-1535f0ab-08ca-4b68-b1a3-5d5fddd70888.jpg

Weliswaar in gt uitvoering maar nagenoeg gelijk, rode vs grijze highlights. Dit gaat ook mijn kleur worden denk ik. Laatste foto is bij mijn dealer genomen, lente grey in de volle zon, dat ziet er weer anders uit.

20190717_115806.jpg

Edited by Renzo4000

Dat is ook de kleur en uitvoering waar ik hem in besteld heb (die laatste foto)...:)  Leuk om de foto te zien, want ik heb de kleur eigenlijk helemaal nog niet in het echt gezien...^_^ Spannend....28 augustus ophalen....

Dank voor jullie foto’s. Ik twijfel namelijk tussen de penta metal of de infra red maar aangezien er nergens foto’s zijn van de SW in penta metal met de 18” velgen van de automaat versie, is het lastig een keuze te maken..