Jump to content
  • Sign Up
Deklump

Levertijd Kia Ceed SW

Recommended Posts

1 uur terug, Vibravis zei:

Ik heb gisteren bericht gehad dat ik mijn Proceed (1.4 dct gt-line) mag ophalen op 5 juli. Een dag later mag die meteen mee naar zuid italie emoji2970.png

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wanneer heb je deze besteld?

• Like 1

Wanneer heb je deze besteld?

20 maart besteld.

Ik heb nog steeds geen eerlijk antwoord gekregen waarom mijn Ceed niet meer geleverd wordt. De dealer haalt alleen de schouders op (vreselijk bedrijf helaas) en Kia Nederland zegt ook niet te weten wat er nou precies is misgegaan.
Mijn idee is eigenlijk dat de dealer vergeten is de auto te bestellen bij de importeur en dat ze daar nu met smoesjes onderuit proberen te komen. Er ligt nu een officiële klacht bij Kia Nederland. De leasemij heeft ook een klacht ingediend bij Kia.
Bij de jaarlijkse evaluatie met de importeur gaat dit ook nog besproken worden.

Wat ik niet snap is waarom de leasemaatschappij niet op zoek gaat naar een andere auto voor je. Staat er ook bij andere dealers niets?

De leasemij heeft alles nagezocht en nagevraagd.
Het probleem zit hem gedeeltelijk in het feit dat het een diesel moet zijn. Diesel, automaat, c-segment station is erg moeilijk momenteel. Ik mag ook kiezen uit wit, wit, wit of wit als kleur.
Als ik nu volgens de huidige prijslijst dezelfde Ceed samenstel moet ik €80 per maand bijbetalen wat dus op bijna €4000 in 4 jaar komt. Als het een 'fout' van de dealer is ben ik daar behoorlijk pissig over.
Als ik nu moet wachten op de nieuwe prijslijst wordt de auto alleen nog maar duurder.

Dat is idd wel een hele vervelende situatie. Het is ook gewoon een puinhoop bij Kia. Als je de afgelopen weken kijkt dan is er gemiddeld 2x een ceed of proceed op kenteken gekomen. Nu in een paar dagen al 20 stuks dus het lijkt al een stuk beter te gaan. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Ik juich ook pas als ik op 5 juli daadwerkelijk de sleutels in mijn handen heb gekregen. Al genoeg teleurstellingen gehad de afgelopen weken

On 6/22/2019 at 9:58 AM, Vibravis said:

20 maart besteld.

Die van mijn een dag later. Ben benieuwd of die van mij dan dezelfde periode komt. Heb nog niets gehoord van de dealer afgelopen week

Heb je wel al een keer gebeld naar je dealer? Die kunnen namelijk behoorlijk ver vooruit kijken

10 hours ago, Vibravis said:

Heb je wel al een keer gebeld naar je dealer? Die kunnen namelijk behoorlijk ver vooruit kijken

Afgelopen dinsdag nog. Toen was het nog begin juli, maar ik wacht nog wel een weekje voordat ik weer ga bellen :-) Als hij iets zou weten zou hij mij bellen dus we zien het wel.

Staat misschien gezellig achter of naast de mijne. Zou volgens laatste bericht van de dealer rond het weekend 6/7 juli bij de garage worden afgeleverd ;-)

hope so....