Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Terp1234

Knop voor laden direct starten

Recommended Posts

Ik heb gepland laden in de auto ingesteld, zodat er door de weeks zoveel mogelijk op nachtstroom wordt geladen. In de het weekend staat de auto meer bij huis en wil ik zoveel mogelijk op de zonnepanelen overdag laden. Ik probeer via de knop voor direct laden het laden dus direct te starten, maar de auto blijft het laden maar uitstellen volgens de planning. Wie weet wanneer die knop nu precies gedrukt moet worden om het laden te starten? Met contact nog aan of net uit, voor het inpluggen van de kabel of activeren van de laadpaal? Ik heb diverse volgordes geprobeerd zonder succes. De handleiding is ook niet echt duidelijk over wanneer de knop dan gedrukt moet worden:

image.png.e23fa37d47e2c154a87362c0d1fca539.png

Als u op de toets geplande laadprocedure deactiveren [ ] drukt om direct met het laden van de batterij te beginnen, moet het laden binnen 3 minuten na het aansluiten van de laadkabel beginnen. 

• Like 1

Posted (edited)

Met contact uit en de kabel eerst aangesloten werkt in elk geval, gebruik die functie ook sporadisch als ik overdag aan een openbare paal wil laden.

Edited by jwv

Zal ik dat nog eens proberen. Voor het laden aan openbare palen heb ik juist mijn huis als laadlocatie ingesteld. Dat gaat wel goed, dus thuis volgens planning en elders direct laden.